Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ook mijn versie van Freya + up

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ook mijn versie van Freya + up

    Eerste keer dat ik in "SC" post.....ik post meestal in "beoordeling"



    Last edited by karabinier; 12 oktober 2015, 18:30.

  • #2
    Re: Ook mijn versie van Freya

    Twee stevige foto's van een model met een meer dan gewone uitstraling.
    "Just do it !"

    http://jr52.be/index.html

    Comment


    • #3
      Re: Ook mijn versie van Freya

      Doe die tweede foto maar weg, in showcase mag je maar 1 foto posten. Wat de bovenste foto betreft: oef, eindelijk een goeie foto van dit model!

      Comment


      • #4
        Re: Ook mijn versie van Freya

        Oorspronkelijk geplaatst door Leonide Bekijk bericht
        Doe die tweede foto maar weg, in showcase mag je maar 1 foto posten. Wat de bovenste foto betreft: oef, eindelijk een goeie foto van dit model!
        oei , wist ik niet, tweede foto weggedaan

        Comment


        • #5
          Re: Ook mijn versie van Freya

          Mooie omzetting in Z/W komt heel goed tot zijn recht.. knap...

          Comment


          • #6
            Re: Ook mijn versie van Freya

            Zeer geslaagde versie !
            Nikon Z6 --- Nikkor Z 35mm f1.8 S --- Nikkor AF-D 10.5mm F/2.8G ED DX --- Nikkor AF-S 17-35mm --- AF-S Nikkor 24-70mm 1:2.8 G ED Nano --- Nikkor AF-S 50mm f/1.4G --- Nikkor AF-S 85mm f/1.4G

            Comment


            • #7
              Re: Ook mijn versie van Freya

              Mooi beeld mooie omzetting

              alleen die vlek linkerzijde voor ons zicht aan schoorsteen even weg poetsen

              Comment


              • #8
                Re: Ook mijn versie van Freya

                Oorspronkelijk geplaatst door Leonide Bekijk bericht
                oef, eindelijk een goeie foto van dit model!
                Yep, inderdaad, want de rest is bedroevend...

                Gr, V.
                http://www.catchlight.be
                Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
                https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

                Comment


                • #9
                  Re: Ook mijn versie van Freya

                  Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
                  Mooi beeld mooie omzetting

                  alleen die vlek linkerzijde voor ons zicht aan schoorsteen even weg poetsen
                  vlek weggedaan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ook mijn versie van Freya

                    Ik volg mijn voorgangers niet.
                    Ook dit beeld is niet geslaagd.

                    Door een foutief gebruik en opstelling van flitslicht en te snelle sluitertijd waardoor er te weinig omgevingslicht binnenvalt komt het geheel over als een geplakte foto.
                    Het is net alsof het model in de studio is gefotografeerd en is geplakt op een achtergrond die niet hoort in de plaat.

                    De omzetting naar zw is wel goed gedaan.

                    Grz. Peter
                    www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ook mijn versie van Freya

                      Oorspronkelijk geplaatst door jr52 Bekijk bericht
                      Twee stevige foto's van een model met een meer dan gewone uitstraling.
                      Perfect onder woorden gebracht!
                      Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                      (BD1383NL)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ook mijn versie van Freya

                        Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                        Door een foutief gebruik en opstelling van flitslicht en te snelle sluitertijd waardoor er te weinig omgevingslicht binnenvalt komt het geheel over als een geplakte foto.
                        Pete,

                        Foutief gebruik en optelling van flitslicht: bedoel je dat de richting van het licht niet overeenkomt met die van de achtergrond? Of doel je ergens anders op?

                        ('t Is geen strikvraag, maar ik probeer te begrijpen wat je bedoelt.)

                        Groetjes, V.
                        http://www.catchlight.be
                        Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
                        https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ook mijn versie van Freya

                          Oorspronkelijk geplaatst door VincentBxl Bekijk bericht
                          Pete,

                          Foutief gebruik en optelling van flitslicht: bedoel je dat de richting van het licht niet overeenkomt met die van de achtergrond? Of doel je ergens anders op?

                          ('t Is geen strikvraag, maar ik probeer te begrijpen wat je bedoelt.)

                          Groetjes, V.
                          Geen probleem hoor.

                          Doordat het licht net niet hoog genoeg staat en ietsjes te vlak.
                          Als je dat gaat combineren met te veel flitslicht waardoor je eigenlijk de background en de ambient gaat onderdrukken (kan mooi zijn, maar dan moet je een ander soort platen maken, bij dit soort werkt dat vaak averechts), krijg je automatisch dat plak effect.
                          Als je goed kijkt zal je ook zien dat het studio achtig overkomt die BG.
                          Eén van de vaak voorkomende fouten bij mensen die strobist of flitslicht op locatie gaan gebruiken is dat ze ook altijd op zoek gaan naar de max sync tijd, waardoor ze vaak te weinig ambient toelaten in het beeld.
                          Een langere sluitertijd had hier het model nog steeds scherp weergegeven door het flitslicht maar had het geheel in balans gebracht, waardoor alles veel natuurlijker was overgekomen.

                          Grz. Peter
                          www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ook mijn versie van Freya

                            Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                            Geen probleem hoor.

                            Doordat het licht net niet hoog genoeg staat en ietsjes te vlak.
                            Als je dat gaat combineren met te veel flitslicht waardoor je eigenlijk de background en de ambient gaat onderdrukken (kan mooi zijn, maar dan moet je een ander soort platen maken, bij dit soort werkt dat vaak averechts), krijg je automatisch dat plak effect.
                            Als je goed kijkt zal je ook zien dat het studio achtig overkomt die BG.
                            Eén van de vaak voorkomende fouten bij mensen die strobist of flitslicht op locatie gaan gebruiken is dat ze ook altijd op zoek gaan naar de max sync tijd, waardoor ze vaak te weinig ambient toelaten in het beeld.
                            Een langere sluitertijd had hier het model nog steeds scherp weergegeven door het flitslicht maar had het geheel in balans gebracht, waardoor alles veel natuurlijker was overgekomen.

                            Grz. Peter
                            Volledig gelijk maar is het lelijk?...het model wordt hierdoor toch wel mooi van de achtergrond gescheiden en staat letterlijk in de spotlight....de achtergrond is letterlijk naar de achtergrond....

                            'K denk dat dit een kwestie van persoonlijke smaak is niet?

                            Grtz

                            nathan
                            www.lensculture.com/nathan-verstraete

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ook mijn versie van Freya

                              Dank voor je uitleg, Pete. BG mocht inderdaad wat meer licht vangen, hoewel ik al veel erger gezien heb dat dit.
                              Ik blijf er toch bij dat dit het beste is wat ik van Freya gezien heb de laatste dagen.

                              Groetjes, V.
                              http://www.catchlight.be
                              Like mijn page, als je iets aan mijn commentaar hebt/had.
                              https://www.facebook.com/CatchlightPhotographyBelgium

                              Comment

                              Working...
                              X