Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Ik volg mijn voorgangers niet.
Ook dit beeld is niet geslaagd.
Door een foutief gebruik en opstelling van flitslicht en te snelle sluitertijd waardoor er te weinig omgevingslicht binnenvalt komt het geheel over als een geplakte foto.
Het is net alsof het model in de studio is gefotografeerd en is geplakt op een achtergrond die niet hoort in de plaat.
Door een foutief gebruik en opstelling van flitslicht en te snelle sluitertijd waardoor er te weinig omgevingslicht binnenvalt komt het geheel over als een geplakte foto.
Pete,
Foutief gebruik en optelling van flitslicht: bedoel je dat de richting van het licht niet overeenkomt met die van de achtergrond? Of doel je ergens anders op?
('t Is geen strikvraag, maar ik probeer te begrijpen wat je bedoelt.)
Foutief gebruik en optelling van flitslicht: bedoel je dat de richting van het licht niet overeenkomt met die van de achtergrond? Of doel je ergens anders op?
('t Is geen strikvraag, maar ik probeer te begrijpen wat je bedoelt.)
Groetjes, V.
Geen probleem hoor.
Doordat het licht net niet hoog genoeg staat en ietsjes te vlak.
Als je dat gaat combineren met te veel flitslicht waardoor je eigenlijk de background en de ambient gaat onderdrukken (kan mooi zijn, maar dan moet je een ander soort platen maken, bij dit soort werkt dat vaak averechts), krijg je automatisch dat plak effect.
Als je goed kijkt zal je ook zien dat het studio achtig overkomt die BG.
Eén van de vaak voorkomende fouten bij mensen die strobist of flitslicht op locatie gaan gebruiken is dat ze ook altijd op zoek gaan naar de max sync tijd, waardoor ze vaak te weinig ambient toelaten in het beeld.
Een langere sluitertijd had hier het model nog steeds scherp weergegeven door het flitslicht maar had het geheel in balans gebracht, waardoor alles veel natuurlijker was overgekomen.
Doordat het licht net niet hoog genoeg staat en ietsjes te vlak.
Als je dat gaat combineren met te veel flitslicht waardoor je eigenlijk de background en de ambient gaat onderdrukken (kan mooi zijn, maar dan moet je een ander soort platen maken, bij dit soort werkt dat vaak averechts), krijg je automatisch dat plak effect.
Als je goed kijkt zal je ook zien dat het studio achtig overkomt die BG.
Eén van de vaak voorkomende fouten bij mensen die strobist of flitslicht op locatie gaan gebruiken is dat ze ook altijd op zoek gaan naar de max sync tijd, waardoor ze vaak te weinig ambient toelaten in het beeld.
Een langere sluitertijd had hier het model nog steeds scherp weergegeven door het flitslicht maar had het geheel in balans gebracht, waardoor alles veel natuurlijker was overgekomen.
Grz. Peter
Volledig gelijk maar is het lelijk?...het model wordt hierdoor toch wel mooi van de achtergrond gescheiden en staat letterlijk in de spotlight....de achtergrond is letterlijk naar de achtergrond....
'K denk dat dit een kwestie van persoonlijke smaak is niet?
Dank voor je uitleg, Pete. BG mocht inderdaad wat meer licht vangen, hoewel ik al veel erger gezien heb dat dit.
Ik blijf er toch bij dat dit het beste is wat ik van Freya gezien heb de laatste dagen.
Comment