Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De bruid (Strop , best niet voor gevoelige mensen)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: De bruid (Strop , best niet voor gevoelige mensen)

    Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
    Bedankt Tjerri voor je mening, en wat je nu allemaal aanhaalt is nu juist wat ik wilde, Denk je nu echt dat ik een echte ophanging wilde ensceneren ? Natuurlijk niet. Vandaar de andere accenten, gewild…. Had je dat niet door ? Misschien moet ik het volgende keer uitschrijven…
    Hey Steve, bedankt voor je positieve reactie. Nog ééntje van mijn kant en dan hou ik er mee op. Je post je foto in 'showcase' en je hengelt naar opinies en gedachten. Je hebt de mijne kunnen lezen op je 10 bit monitor en tja, ik deel je mening niet en die van een paar anderen ook niet. Als je enkel maar wil dat er over je bolletje wordt geaaid, geef dat dan even mee in je beginpost dan wordt je gevrijwaard van tegenstellende meningen. Gewoon effe uitschrijven volstaat. Maar dat heb jij wel door niet ?


    Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
    Wat het licht betreft, volg ik je helemaal niet, dit kan je gewoonweg moeilijk beoordelen op een opname op een website. Zeker niet met een 8 bit monitor. De reden is dat er heel wat nuances in het zwart zitten, die hier niet naar voor komen. Ik nodig je uit om deze eens op een 10 bit Grafische Eizo te bekijken. Je bent altijd welkom. Nu de belichting is wat het moest zijn, misschien is dat niet jouw smaak.
    Ik sla je uitnodiging graag af. Maar toch bedankt. En neen, de belichting is niet mijn smaak. Enne, als je belichting enkel maar kunt beoordelen op een 10 bit monitor dan win je natuurlijk elke discussie op voorhand. Ik heb het niet over de nuances, ik heb het over de uitlichting van het model dat als leviterend werkt. Nuances of niet.

    Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
    Nu het team heeft die dag meerdere opnames gemaakt met me, en heel goed gewerkt. Maar goed dat kan jij niet weten , en dus zal ik je opmerking maar even aan de kant laten.

    Verder breek je afwerking af, maar op welke basis ? Die kan je moeilijk beoordelen , en zeker niet de opname kwaliteit want daarvoor heb je het origineel nodig en een goede monitor. Maar kijk anders hier even , heb je wat meer detail (wel op full version klikken links onderaan)
    http://www.dgrin.com/showthread.php?t=246856

    Groet, Flash
    Ik geef gewoon mijn menig over de afwerking en mijn argumenten stonden netjes opgelijst. Misschien is die nuance je ontgaan op je 10 bit monitor maar ze stonden er hoor.

    Nog veel plezier met je hobby !

    Tjerri

    Comment


    • #17
      Re: De bruid (Strop , best niet voor gevoelige mensen)

      Wat zijn we toch weer vriendelijk voor mekaar

      Alle gekheid op een stokje, ik vind het beeld echt wel netjes hoor, maar ik volg wat betreft details.
      Zo een scene vraagt voor mij ook iets dramatischer licht.
      De strop ok, maar het moet ook veilig blijven in de eerste plaats.
      De stoel vind ik bij het beeld horen, dus oortjes dicht voor wat de "expert" terzake heeft te vertellen (zelfs tweemaal)
      Wat ik minder begrijp is de regen.
      Waarom in godsnaam wachten op regen voor deze opname te maken.
      Regen die wordt geflitst is zelden mooi. En het heeft voor mij althans weinig meerwaarde.
      Ik zie bevroren regendruppels (witte lijnen) maar een poederdroog en superclean model ?
      In die scene wil ik een nat model zien en een bevuild kleed. Sfeer en beeld moeten op dat vlak meer in balans zijn.
      Puur technisch gezien is de plaat dan weer dik in orde, daar kan zeker weinig over gezegd worden.

      Maar al bij al leuk om zoiets eens te zien en ook het bijhorende verhaal te lezen.

      Grz. Peter
      www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

      Comment


      • #18
        Re: De bruid (Strop , best niet voor gevoelige mensen)

        Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
        Wat zijn we toch weer vriendelijk voor mekaar

        Alle gekheid op een stokje, ik vind het beeld echt wel netjes hoor, maar ik volg wat betreft details.
        Zo een scene vraagt voor mij ook iets dramatischer licht…...

        Grz. Peter
        Bedankt Peter, een heel goede uiteenzetting.
        Het kleed is wel degelijk nat en het water loopt van haar armen. Ik zal eens een detail foto plaatsen maar weet niet als dit in SC kan.
        Misschien in een commentaar.
        Veilig was het wel want het model heeft een harnas aan, dat is wel wat weggeschopt. De lus is met een magneet, zodat die losschiet mocht het toch verkeerd gaan en er stonden verschillende medewerkers klaar om haar op te vangen….
        De regen , wel dat was om wat extra droefheid in het beeld te brengen. Maar je hebt een punt was misschien beter zonder geweest en alles gewoon nat…..

        Bedankt Steve
        Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

        Comment


        • #19
          Re: De bruid (Strop , best niet voor gevoelige mensen)

          Oorspronkelijk geplaatst door thierry ysebaert Bekijk bericht
          Alle uitleg tenspijt komt de foto niet over
          TXS Thierry, wat niet is kan nog komen…
          Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

          Comment


          • #20
            Re: De bruid (Strop , best niet voor gevoelige mensen)

            Ben ik nou de enige die de huidtinten te groen vindt? (Of ligt dat aan te weinig bitjes?)
            Groetjes, KC
            www.sportbeelden.com

            Comment


            • #21
              Re: De bruid (Strop , best niet voor gevoelige mensen)

              Ik vraag me af of het effect dat ze werkelijk aan de strop hangt niet beter zou zijn als je het deel van de strop onder haar hoofd donkerder maakte of mss wegphotoshopte (zou denk ik indien ze echt opgehangen was achter haar kin verstopt zitten?)

              Comment


              • #22
                Re: De bruid (Strop , best niet voor gevoelige mensen)

                Vind het beeld best goed. Je hebt er geen scene uit 'Saw' willen van maken, terwijl sommige anderen dat blijkbaar liever hadden. Bij een groot opgezet project zijn de reacties blijkbaar wat kritischer wat betreft de details (zonder stoel zou ze in de strop moeten springen) ... en wordt er blijkbaar sarcastisch gedaan bij de uitleg van de auteur.

                De betekenis van je foto is typisch voor een westerling die vanuit zijn eigen tradities en cultuur naar het oosten of het zuiden kijkt, en vind ik onjuist.
                My Website : http://www.ineedair.org
                Music / Painting / Motion Graphics / Image
                Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                Comment


                • #23
                  Re: De bruid (Strop , best niet voor gevoelige mensen)

                  Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk bericht
                  Vind het beeld best goed. Je hebt er geen scene uit 'Saw' willen van maken, terwijl sommige anderen dat blijkbaar liever hadden. Bij een groot opgezet project zijn de reacties blijkbaar wat kritischer wat betreft de details (zonder stoel zou ze in de strop moeten springen) ... en wordt er blijkbaar sarcastisch gedaan bij de uitleg van de auteur.

                  De betekenis van je foto is typisch voor een westerling die vanuit zijn eigen tradities en cultuur naar het oosten of het zuiden kijkt, en vind ik onjuist.
                  Bedankt Ineedair, ik kan je volledig volgen. Iedereen heeft wel zijn visie, en inderdaad ik wilde geen "Horror" a la "Saw". Dat heb je correct verwoord. Ik wist ongeveer op voorhand wat de algemene indruk zou zijn, het is dan ook een moeilijk beeld.

                  Kritiek is steeds welkom, ook al ben ik in sommige gevallen niet akkoord , toch neem ik het mee. Sarcasme, ja dat merk ik ook in bepaalde commentaren. Ik had liever dat men dan niet antwoord of gewoon zegt wat men denkt. Maar goed ieder diertje zingt zoals het gebekt is zeker

                  De betekenis , daar heb je een punt en in de meeste gevallen is het zoals je stelt.
                  Ik had het niet noodzakelijk over de West, Oost , Zuid opinie polarisatie. Ook bij ons in het Westen bestaan gedwongen of geregelde huwelijken, zelfs in de US waar 13-14 jarigen huwen (welja, ze weten van niet beter) met een oudere man…erg……

                  Groet Steve
                  Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

                  Comment


                  • #24
                    Re: De bruid (Strop , best niet voor gevoelige mensen)

                    Oorspronkelijk geplaatst door KCfoto Bekijk bericht
                    Ben ik nou de enige die de huidtinten te groen vindt? …...
                    Hoi KCfoto, bij mij niet maar het kan …. ik heb de waarden op de web opname even gemeten met de Digital Color meter App en die zitten op ongeveer R:140,G:120,B:96 (skin targets R: 80%; G: 70%; B: 60%. R is 20 points higher than B, and G is midway between R and B.).
                    Wat meet jij ?
                    Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

                    Comment


                    • #25
                      Re: De bruid (Strop , best niet voor gevoelige mensen)

                      Ik sluit me aan bij #17 van pete:
                      Het beeld en het idee vind ik wel origineel en goed geënsceneerd, maar ik vraag me af of dit beeld niet mooier zou zijn zonder de regen.
                      De witte stippels storen me eigenlijk meer dan dat ze voor de sfeer zorgen.
                      Maar misschien is het een idee om dit te herhalen met een totaal met modder besmeurd model/kleed...?
                      Of een koppel die zich ophangt... symbool dat bij het huwelijk beiden hun identiteit verliezen....?

                      grts
                      Nikon Df

                      Comment


                      • #26
                        Re: De bruid (Strop , best niet voor gevoelige mensen)

                        Goed idee van Hagartje, met modder besmeuren, mag ik dan komen helpen Steve....?
                        Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                        (BD1383NL)

                        Comment


                        • #27
                          Re: De bruid (Strop , best niet voor gevoelige mensen)

                          Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
                          Goed idee van Hagartje, met modder besmeuren, mag ik dan komen helpen Steve....?
                          Maar natuurlijk Henk47, je bent steeds welkom.
                          Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

                          Comment

                          Working...
                          X