Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Da's een leuke plaat, waar je heel wat werk hebt ingestoken en dat weet ik echt wel te waarderen
Niet echt mijn stijl maar dat doet er niet toe, het gaat om jouw foto.
Ik vind het gewoon knap, alleen en dat is nu weeral eens mieren neuken , vind ik het stukje weg rechts onder nogal wat fel. Misschien dat wat minderen.
Maar verder een leuke sfeer en goede compo...
Laat maar komen die plaatjes.
Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .
mooi beeld. alsof ze net van een van de taartjes heeft geproefd.
Wat ik anders had gedaan.....de crocks weglaten. (ja ik ben een crocks-hater)
Ja, Ineedair... zucht...die crocs het is ook niet mijn ding, wat had ik ook zooooo graag die crocs weg gelaten. maar mevrouw durft niet op gras te lopen met blote voetjes en andere 'passende' schoentjes had ik niet :/ (knalrode schoentjes heeft ze nog in haar arsenaal)
en het is ook niet 'alsof' ze geproefd had, ze had net geproefd, maar ging heeel voorzichtig te werk. Ik post misschien nog een paar fotootjes zonder crocs
@flash: stijl, ja, ieder zijn meug eh. Ik hou ook niet van alle stijlvormen die hier soms een ooh en aah krijgen, maar apprecieer heel erg dat mensen toch proberen daarnaast te kijken. Bedankt !
Als ik dan toch een vraag mag stellen (haha) aan de experten: het roze taartje komt in de foto's niet altijd goed tot zijn recht - net doordat het ook zo lichtroze is. volgende keer moet ik toch een meer contrasterend kleur zoeken voor het taartjem. Is een beetje zoals wit op wit fotograferen denk ik Maar is er een tip technisch tijdens het fotograferen of in de nabewerking?
Wauw wat leuk!
Over dat roze taartje: deze zou ik gewoon selectief bewerken, je werkt met natuurlijk licht, dus je kan geen flits-truukjes gebruiken zoals vaak gedaan wordt met witte voorwerpen in studioshots.
Bvb een curveslayer met een masker over alles behalve het taartje en deze wat naar beneden halen (de curves), of hue/saturation, brightness,...
Bedankt voor de bescheiden, maar oprechte comments Ik ben druk bezig met de sessie/nabewerking af te werken, maar kan moeilijk kiezen welk eentje ik jullie nog wil voorschotelen
Wel lief en cute natuurlijk. En een pluim voor je werk. Vind je bewerking ook heel mooi.
Maar ik vind hem hier nogal krap gekadreerd waardoor alles moet vechten om in het plaatje te passen. Je beeld kan niet ademen nu. Ook een beetje jammer dat ze uit je beeld gaat stappen.
Heb je er nog van deze shoot?
Wel lief en cute natuurlijk. En een pluim voor je werk. Vind je bewerking ook heel mooi.
Maar ik vind hem hier nogal krap gekadreerd waardoor alles moet vechten om in het plaatje te passen. Je beeld kan niet ademen nu. Ook een beetje jammer dat ze uit je beeld gaat stappen.
Heb je er nog van deze shoot?
Bedankt Tini. Begrijp je punt wel ivm 'krap'. Heb alles met mijn 50mm gefotografeerd en moest soms net iets te veel voor- en achteruit springen. De volgende keer neem ik toch de zoom 2.8 denk ik
Ik heb er zeker nog, maar heb iemand nodig die voor mij kritisch kan zeggen welke 'de betere' zijn . Ben trouwens nog niet klaar met mijn reeks. Op mijn Flickr-pagina staan wel nog een paar foto's...
Bedankt Tini. Begrijp je punt wel ivm 'krap'. Heb alles met mijn 50mm gefotografeerd en moest soms net iets te veel voor- en achteruit springen. De volgende keer neem ik toch de zoom 2.8 denk ik
Ik heb er zeker nog, maar heb iemand nodig die voor mij kritisch kan zeggen welke 'de betere' zijn . Ben trouwens nog niet klaar met mijn reeks. Op mijn Flickr-pagina staan wel nog een paar foto's...
Blijf aub van die zoom af hé Natasja !
Die prime is gewoon een prima keuze.
Persoonlijk hou ik bij dit soort fotografie ook van iets frissere achtergronden dan bomen en groen (ik vind dat sowieso niet dikwijls mooi in een beeld, maar dat is mijn smaak).
De crocs daar volg ik ineedair, maar als het niet anders kan, dan moet het maar hé
Persoonlijk zou ik de plaat ook een ietsje warmer zetten van temperatuur, ben er van overtuigd dat dit het kindje ten goede zal komen
Blijf aub van die zoom af hé Natasja !
Die prime is gewoon een prima keuze.
Persoonlijk hou ik bij dit soort fotografie ook van iets frissere achtergronden dan bomen en groen (ik vind dat sowieso niet dikwijls mooi in een beeld, maar dat is mijn smaak).
De crocs daar volg ik ineedair, maar als het niet anders kan, dan moet het maar hé
Persoonlijk zou ik de plaat ook een ietsje warmer zetten van temperatuur, ben er van overtuigd dat dit het kindje ten goede zal komen
Veel groeten,
Peter
Ook jij bedankt Pete. Apprecieer je comments altijd enorm (ook bij andere TS'ers). Leuk dat je af en toe nog eens komt piepen hier.
Prime it will be Is mijn favo-lens, voel er mij ook het meest comfortabel bij, maar het is met kinderen toch soms echt wel rondspringen als een kip. Nu ja dat vinden ze dan ook wel weer lollig.
'de warmte', ja klopt wel. Als ik de bijna complete reeks bekijken da zie ik er nu die ik 'iets' te warm gezet heb en andere die een tikje meer mogen krijgen.
Er zit een textuur op die voor de 'warmte' zorgt en ik heb die niet overal 'even' hard laten doorwegen.
De achtergrond, goh ja, smaak idd. Ik wilde dit jaar echt voor een tent-in-bomen shoot gaan met zeker wat oud-roze in. That's my girl Maar je hebt gelijk dat ik dit niet altijd zo zou doen. Volgend jaar terug iets anders. Ik zal aan je denken dan bij mijn 'settings'-keuze
Comment