Al een tijdje geleden dat ik nog een portretje gepost heb, hier een high-key portretje van Yana.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Yana
Collapse
X
-
-
Re: Yana
Ik leer graag bij, de foto was bedoeld als High-key,
Opstelling: 2 flitsers met paraplu op de achtergrond , links op 90° een studioflitser met strip-light, rechts op 90° een studioflitser met softbox, front: een reflectiescherm om de schaduwen wat te verzachten.
Bewerkingen: uitsnijding (vierkant), een paar vlekjes verwijdert, aan de huid is niets gewijzigd, vignetering toegepast om meer accent op de ogen te leggen.
Hier is het origineel:
lens: 70-200VRII: f11 1/125s ISO100Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR
Comment
-
Ik zat er dus naast, zoals beertje me liet verstaan is die als HK gemaakt..Wel niet zoals ik een HK versta maar er zijn natuurlijk varianten.
De vraag is alleen wat was de stop op de achtergrond, bij het hoofdlicht en invul licht. Bij een HK ga ik steeds 1 stop hoger voor de achtergrond dan de camera.
Om doorstraling te vermijden gebruik ik links en rechts ruiters. En zo hebben we allemaal onze eigen methode.
Nu moet ik wel toegeven dat ik het origineel niet echt een HK vind maar eerder een middentoon.Last edited by flashsplash; 7 augustus 2013, 20:45.Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk berichtOpstelling: 2 flitsers met paraplu op de achtergrond , links op 90° een studioflitser met strip-light, rechts op 90° een studioflitser met softbox, front: een reflectiescherm om de schaduwen wat te verzachten.
Je nabewerking in je originele post is er los over: de witte vignettering die selectief detail weghaalt uit kin en haar (als je zoïets doet heeft het geen zin om een allround scherpe studio shot te maken). Maar dan vooral het tekort aan data in je beeld om die vignettering uit te voeren waardoor je linksonder, rechtsonder en rechtsboven in je beeld een cirkel intekent van grijswaarde naar 100% wit.
Veel succes,
F.
Comment
-
Bedankt voor de info, daar heb ik iets aan.
De cirkels door de vignettering zijn te voorschijn gekomen bij het reduceren van het aantal pixel (+/-30M naar 0.8Mpix), maar zijn gemakkelijk weg te werken.
Om de accenten op de ogen te leggen kan ik inderdaad beter met het diafragma werken ,probleem in de studio is dat het heel moeilijk is om op f2.8 te werken, je zou bijna alleen met de pilootlampen moeten werken, ik ga eens ea uitproberen
Ik heb de foto laten afdrukken bij profotonet 15x15cm - (jpg 8bit 1772x1772 pix ), geen cirkels te zien, duidelijk een videokaart /monitor probleem die de benodigde contrast stappen niet aankan.Last edited by Beertje2; 14 augustus 2013, 08:44.Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR
Comment
-
Comment