Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Strobist Jolien

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Strobist Jolien

en dat is al een heel stuk beter naar mijn mening
    wat betreft een workshop
    tja,ik heb dat destijds bij Jorgen Houtsma "madmax" en bij bollaerts Jim gevolgd
    en ook gepost hier zie er het probleem niet van in

Comment

Uiteraard is het jouw shot en je doet ermee wat je wilt. That said, goeie belichting, goeie kleuren, moeilijke cadrage vanwege de afsnede halverwege de schenen. Iets meer zoom en net boven de knieën snijden ofwel wide gaan en ze er t.e.m. de voeten op gooien lijkt me meer aangewezen. Alsook ietwat stijf model dat niet echt "spreekt" maar bon daar kan je tijdens een workshop weinig aan doen. Je hele reeks even overkeken en dit vond ik absoluut het beste (hoofdzakelijk vanwege de positionering in beeld; maar ook ok belichting e.a.), ondanks het een andere stijl is en het model een licht huidbewerkingske mag krijgen.

Cheers,
      F.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thierry ysebaert Bekijk bericht
        In een workshop wordt voor jou : het model gekozen , de lokatie , de flits-positie , de camera instellingen enz
        Voor mij is dat niet meteen een eigen foto .
        't wordt hoog tijd dat je eens op één van m'n workshops komt... de deelnemers kiezen zelf hun model (te kiezen uit 4), kiezen zelf waar ze hun licht zetten (ik grijp maar in als ze grote fouten maken), welke camera instellingen ze gebruiken, welke locatie, enz...

Ik vind dit een geslaagde foto, de graffiti tunnel is allerminst een makkelijke locatie om als strobist je sporen te verdienen... de belichting zit goed, de tunnel is goed zichtbaar (goed gebruik gemaakt van de sluitertijd)
        de kleuren hebben te lijden onder het vuile licht van de tunnel lampen, dus ik zou m'n model wat naar voor of achter gezet hebben... en bovenaan mag er een stukje af...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          ...de graffiti tunnel is allerminst een makkelijke locatie om als strobist je sporen te verdienen...
          Natuurlijk gebroken tegenlicht dat je TTL opmeet, sluiter bepaalt, en een fill uitvoert met een kleine zijwaarts voorvallende spread? Not too fancy... Maar wanneer je een workshop organiseert waar je speedlights (blocks no prob) rechtstreeks frontaal in camera zet, schrijf ik me in. Dat is me nog steeds techno-Chinees. Dan kom ik ook eens buiten. Thierry, jij ook?!
          Begrijp me anderzijds zeker niet verkeerd want techniek beheersen is één ding, het kunnen overbrengen is nog iets heel anders. 'k Vind het wel fancy dat je workshops organiseert.
          Cheers,
          F.

Comment

't Is goed.
            Beetje rare schaduwwerking rond het rechteroog, waarrond een schaduwkring lijkt te staan, oogt een beetje raar.
            Ik vind het ook jammer dat je model net niet in de trapdoorgang staat. Iets hogere positie en ze stond perfect.
            Ik vind de achtergrond vooral heel goed in deze foto, met het kader binnen het kader.
            Dat het model dit kader links breekt, stoort me helemaal niet, maar net dat randje hoofd... stoort me dus wel.
            Ik zou persoonlijk de achtergrond liever een half stopje lichter zien. Hij mag hier voor mij nog meer meewerken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fibonacci Bekijk bericht
              Natuurlijk gebroken tegenlicht dat je TTL opmeet, sluiter bepaalt, en een fill uitvoert met een kleine zijwaarts voorvallende spread? Not too fancy... Maar wanneer je een workshop organiseert waar je speedlights (blocks no prob) rechtstreeks frontaal in camera zet, schrijf ik me in. Dat is me nog steeds techno-Chinees. Dan kom ik ook eens buiten. Thierry, jij ook?!
              Begrijp me anderzijds zeker niet verkeerd want techniek beheersen is één ding, het kunnen overbrengen is nog iets heel anders. 'k Vind het wel fancy dat je workshops organiseert.
              Cheers,
              F.
              Dat gaat u goed doen dat buiten komen ;-)

Koen geeft al zeer lang WS waar hier ergens een ellenlang draadje aan besteed is

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
                Dat gaat u goed doen dat buiten komen ;-)
                Vwola sè. Den topic is nu toch al gejacked. Gewoon uit altruïsme vindt zelfs ook Gno dat ik eruit moet en terecht. D_oracle, voor mij graag een workshop: PWflex hypersynchen en (desnoods daarmee) frontaal in camera flitsen. Technomumbojumbo waar 'k niet aan gewend ben maar 'k zou 't wel maf vinden om daar een beetje leute aan te beleven... I'm game...
                Cheerio,
                F.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                  't wordt hoog tijd dat je eens op één van m'n workshops komt......
                  zou geen slapende honden wakker maken.!
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Persoonlijk vind ik dit geen al te sterk beeld, maar dat hoeft ook niet persé.

Het is een beeld uit een workshop, en ik weet als geen ander dat de mensen nog ervaring missen.
                    Verder dient volgens mij een WS om te leren en niet om portfolios op te bouwen.

Het licht steekt redelijk goed en er is wat dragging the shutter gebruikt, hoewel dit voor mij nog een tikkeltje meer had mogen zijn.
                    De compo vind ik iets minder interessant.

Ik heb inderdaad al vaak van cursisten gehoord dat je bij Koen zelf de opstelling maakt, in tegenstelling tot bij ons (behalve bij de gevorderden en de masterclasses) dus is het een eigen foto.
                    BTW : niet slecht bedoeld want ik heb al vaak goede dingen gehoord van de ws van Koen ! En ik denk dan ook wel te mogen zeggen dat we wederzijds respect hebben voor mekaars werk.
                    De opzet is anders en dat is maar goed ook.

Als ik zelf je deze foto zou zien nemen, zou ik je aanraden om iets minder ruimte bovenaan te nemen (dit draagt weinig bij tot het geheel), stuur ook je model, dit is te wenig gebeurd.
                    Laat je model wegkijken van de camera richting de lichtbron en je hebt een interessanter en vooral commercieler plaatje.

Al bij al een goed beeld qua licht in gedachten houden dat je nog niet genoeg ervaring hebt.

Laat de anderen die hun haren (of juist geen meer ) recht komen als ze workshops horen of iets commercieels.
                    Ik heb geen probleem met ideëen die niet stroken met mijn commerciele visie, maar ik heb wel problemen met mensen die geen respect hebben voor iemands anders visie.
                    Just my 2 cents.

Mvg. Peter
                    Last edited by pete; 17 februari 2013, 20:21.
                    www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Working...
                    X