Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
... Mooie vrouw, maar de belichting kan mij niet bekoren.
Ja, op zo'n charmante verschijning wil ik ook wel reageren. Of mag dat niet de reden zijn om een foto te beoordelen?
Omdat haar ogen zo hoog in de foto zitten, was mijn eerste gedacht: "Oei, hij heeft een stuk van haar hoofd moeten afsnijden om de borsten in 't beeld te houden!"
Door de wirwar van schaduwen in haar decolleté, wordt de inkijk helemaal vertroebeld. Ik ben dus ook te vinden voor de uitsnede die Bouk voorstelt.
Het gelaat is redelijk goed belicht, aan de rechterkant een tikje te fel. Misschien kan je de foto in z'n geheel een beetje donkerder maken, om dat te temperen.
Witte en zwarte puntjes (revers, haar, achtergrond, huid), vertellen mij dat er te weinig intentie was om een afgewerkt product te posten in Showcase.
Alle opnames zijn showcase waardig als je zelf vind dat het zo is. Wie zou ik zijn om daarover te oordelen
Maar verwacht je dan wel aan opmerkingen.
Dit is een opname die ik rechtoe/rechtaan noem, en eigenlijk weinig spannend is om naar te kijken vanwege het gebrek aan diepte. Soms werkt het wel wanneer het model iets heeft. Zoals een karakterkop. Nu deze vrouw heeft ook uitstraling.
Bij deze opname heb ik een probleem met de verhoudingen, de torso overheerst het beeld. Ik zou die gewoon vierkant croppen rond het hoofd (met hals en wat schouder). Dat zal de plaat vel sterker maken.
De nabewerking heeft ook wat sporen nagelaten, en dan vooral rond de lach rimpels aan de mond, daar heb je wat aangewerkt maar steekt af tegenover de huid onder de ogen. Dus daar is nog wat werk aan.
De bril heb je goed opgevangen (geen reflecties) en dat is niet altijd eenvoudig . Behalve wanneer er geen glas in zit
Groet Flash
Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .
Bedankt voor de reacties, de commentaren en de tips. Daarvoor deed ik het. (de foto hier plaatsen)
Ik ben het voor het grootste gedeelte met de opmerkingen eens. Probleem is dat je veel foutjes pas ziet als anderen je daarop wijzen.
Zal me eens bezig houden met het "updaten" van de foto en die dan opnieuw plaatsen.
Ik ben het toch niet helemaal eens met bovenstaande comments
Jos heeft wel een punt wat de borsten betreft, doe daar een stuk vanaf
en je krijgt een totaal ander beeld.
De crop in het hoofd net zoals de belichting op het gelaat zit naar mijn mening perfect.
De schaduw van de rever kan je beter laten komt meer naturel over.
Bij de volgende ga je dit zeker al een stuk beter brengen Berto ;-)
ben zelf niet helemaal gelukkig met mijn update. Zag er in LR voordat ik hem verkleinde een stuk beter uit. Dit probleem heb ik elke keer als het "subtiel" moet zijn.
ben zelf niet helemaal gelukkig met mijn update. Zag er in LR voordat ik hem verkleinde een stuk beter uit. Dit probleem heb ik elke keer als het "subtiel" moet zijn.
Groeten, Bert
Nu zie ik vooral een extreem geblurde huid (slordig gedaan dan nog )
Bedankt voor de reacties, de commentaren en de tips. Daarvoor deed ik het. (de foto hier plaatsen)
Ik ben het voor het grootste gedeelte met de opmerkingen eens. Probleem is dat je veel foutjes pas ziet als anderen je daarop wijzen.
Zal me eens bezig houden met het "updaten" van de foto en die dan opnieuw plaatsen.
Groeten, Bert
Hoi Bert, no wurry dat hebben we allemaal wel voor. Ikzelf heb regelmatig dat ik bepaalde foutjes gewoon niet zie. Pas wanneer er collega's op het forum er op wijzen dan valt mijn pixel... Update is veel beter, maar ik zou nog ietsje meer knippen onderaan tot juist onder de kneep in de kol van het colbert jasje.
Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .
Nu zie ik vooral een extreem geblurde huid (slordig gedaan dan nog ) :confsed:
kwam Vanmidag ook al even langs kijken zag het toen ook al. Het viel me toen mee dat niemand daar nog iets over gezegt had dus denk zal wel aan mij liggen...
Comment