Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
De compo en techniek zitten goed met een leuk model. Waar ik het wat moeilijker mee heb is de kleurtoon. Veel kleuren werken voor huid toning, maar als er eentje is dat niet goed zit (voor mij dan he) dan is dat groen. Dus dat vind ik spijtig bij deze opname, maar goed dat is een persoonlijke smaak.
Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .
De compo en techniek zitten goed met een leuk model. Waar ik het wat moeilijker mee heb is de kleurtoon. Veel kleuren werken voor huid toning, maar als er eentje is dat niet goed zit (voor mij dan he) dan is dat groen. Dus dat vind ik spijtig bij deze opname, maar goed dat is een persoonlijke smaak.
Terechte opmerking wat betreft de huid, heb de toning over de gehele foto toegepast om een wat koelere herfstsfeer te bekomen. Het is idd een kwestie van smaak, maar nu ik een update heb gemaakt merk ik zelf pas het verschil tussen beide foto's.
Bedankt dan ook om me erop te wijzen , hoop dat de update goed zit nu.
Grtjs
Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.
90 likes betekent geen 90 razend enthousiaste mensen
Nugoed, je hebt geluk dat ze zo'n mooie ogen heeft, anders zag iedereen de vlekken rondom haar mond en de slecht afgewerkte lippenstift.
Wat wil je nog meer. Dan kunnen ze je hier toch de kk....
Mijn commentaar was niet slecht bedoeld, ik vind namelijk dat haar blik en vooral de ogen hier heel goed vastgelegd zijn, maar dat er aan de onderkant van het gezicht toch wat schort.
Mijn excuses, dat ik niet 100x oh en ah roep
Mijn commentaar was niet slecht bedoeld, ik vind namelijk dat haar blik en vooral de ogen hier heel goed vastgelegd zijn, maar dat er aan de onderkant van het gezicht toch wat schort.
Mijn excuses, dat ik niet 100x oh en ah roep
Kan heus wel tegen wat kritiek hoor, iedereen zijn/haar mening. je kan een foto op honderd manieren bewerken en presenteren maar niemand kan zeggen welke nu de beste of juiste manier is.
Het gaat er uiteindelijk toch gewoon om dat je er zelf tevreden over bent en, wanneer je met een model werkt, hij of zij ook tevreden is, los wat een ander ervan denkt.
En dat ik het hier even meegaf, nuja, mag het? Ik wist niet dat het hier verboden was om al eens enthousiast te zijn in wat voor mij nog steeds een hobby is. Een hobby waar ik helaas maar af en toe eens de tijd voor heb.
Trouwens, sta me even toe jou te quoten uit één van je eigen topics.
Helemaal niet verboden, maar ik merk steeds meer dat mensen de kwaliteit van hun werk van het aantal facebook likes laten afhangen, was daarop beetje ingespeeld.
En idd, je kunt niet voor iedereen goed doen, dat is ook zo!
Maar zoals je zelf al aangaf, die update is al een pak beter qua huidskleur (terwijl jij zelf toch de eerste versie gemaakt had), dus je kan er wel wat van leren
En die lippenstift, sja, de eerste die me vertelt dat die er netjes op zit, mag langs de opticien gaan.
Ik haalde het aan omdat het echt wel over het hoofd gezien werd.
MU is inderdaad slordig afgewerkt, en dat is voor een geslaagde modelfoto toch wel een belangrijk punt, hoe je het ook draait of keert.
Verder moet ik wel zeggen dat ik compositie van het beeld goed vind, het beeld kijkt zeer aangenaam.
Ook het licht zit best mooi en dat is een pluspunt.
Je zegt in je openingstopic dat je af en toe ceratief moet durven zijn.
Ben het daar volledig mee eens, maar in dit geval zit de "creativiteit" vooornamelijk in het gebruik van een aparte toning. Een toning die ik zelf veel minder kan smaken (zelfs de update vind ik qua kleur totaal niet flatterend).
Je noemt je beeld "fin d'automne", dan verwacht ik eerlijk gezegd tinten van de herfst en de eerste tinten van de winter die volgt... Dus ik zie geen verband tussen de groene schijn en het beeld dat je wenst neer te zetten.
Voor alle duidelijkheid, ben er vrij zeker van dat het basisbeeld vrij goed is en dat mits betere keuze van afwerking er een beter eindbeeld kan ontstaan.
Comment