Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Vind ik heel mooi, leuk en zeer vrolijk kinderportret .
Belichting, omzetting dof netjes uitgevoerd alleen viel me dat doffe vlekje meteen op in haar linkeroogje, daar is toch ergens iets misgelopen, misschien in de nabewerking?
Grtjs
Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.
Geen nabewerkings fout voor mij, gewoon vier catchlights in ieder oog, en dat is echt teveel van het goede...
Grtz, D.
Het viel me gewoon op dat het grote catchlight in het rechteroog veel doffer is tov dat in het linkeroog.
Dacht eerst aan een nabewerkingsfout maar ik denk dat de schaduwlijn van het haar hiervan de oorzaak is.
Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.
Hallo
Veel nabewerking is er niet aan gebeurd dus ik vermoed inderdaad ook dat het de schaduw van het haar is.
Ik heb een paraplu gebruikt voor de belichting langs de rechterkant en links lag nog een klein flitske, hoe kan ik dan
vermijden dat de catchlights (allebei) in haar oogjes komen?
vier catchlights in ieder oog
Niet slecht bedoeld hoor, maar waar zien jullie 4 catchlights, of bedoelen jullie in elk oog 2?
Groetjes en alvast bedankt voor de reacties.
Niet slecht bedoeld hoor, maar waar zien jullie 4 catchlights, of bedoelen jullie in elk oog 2?
Groetjes en alvast bedankt voor de reacties.
Zie er ook 4 per oog, waren er nog ramen, andere 'lichtbronnen'? Flits en paraplu is te zien, maar ook nog 2 andere lichtbronnen.
Ik ben geen strobist-expert, maar door je wirwar van lichtbronnen vind ik het ook een wirwar van 'belichting', beetje te chaotisch voor mij, waardoor het nogal vlekkerig overkomt.
...... door je wirwar van lichtbronnen vind ik het ook een wirwar van 'belichting', beetje te chaotisch voor mij, waardoor het nogal vlekkerig overkomt.
Comment