Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portret van Luc

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Portret van Luc

Achtergrond is smaak. Ik kan dit wel smaken. Past voor mij bij de toning van het gezicht. Mooie uitdrukking van het model.
    Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

Comment

Ben toch blij eerst de wart-wit versie gezien te hebben hoor
      Die groene achtergronden zijn best handig alvast. Als het was om te tonen dat je met een groene achtergrond een betere Zw/W krijgt, dan vind ik het zeker geslaagd
      Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
        Ben toch blij eerst de wart-wit versie gezien te hebben hoor
        Die groene achtergronden zijn best handig alvast. Als het was om te tonen dat je met een groene achtergrond een betere Zw/W krijgt, dan vind ik het zeker geslaagd
        Dat is het juiste besluit over deze foto naar mijn mening
        nikon coolpix s9100

Comment

Even refererend naar je zww :kan dat niet ook gewoon met een grijze achtergrond bereikt worden?

Comment

Knappe opname die kop, met heel wat detail. En dat groen, ik veronderstel Chroma green ? Heb ik ook, perfect voor knip en plakwerk. Nu kan je er alle richtingen mee uit.
            Maar uiteindelijk gaat het hier om de man en niet de achtergrond. Was de achtergrond met een detail of artefact dan was het een andere zaak.
            Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
              Knappe opname die kop, met heel wat detail. En dat groen, ik veronderstel Chroma green ? Heb ik ook, perfect voor knip en plakwerk. Nu kan je er alle richtingen mee uit.
              Maar uiteindelijk gaat het hier om de man en niet de achtergrond. Was de achtergrond met een detail of artefact dan was het een andere zaak.
              Zo'n domme redenering heb ik nu nog niet gehoord. Het gaat hier om het geheel van een persoon in zijn omgeving. Daar zijn nu al -tig foto's op afgerekend.
              En een foto in een showcase forum plaatsen om te refereren naar een andere foto in een zwart-wit showcase? Komaan zeg! Be real!

Het is een spuuglelijke achtergrond, laat ons daarover toch niet discuteren aub?
              Jeannot heeft alle recht om dit hier te posten, betekent nog altijd niet dat ik er mee akkoord moet gaan.
              En ik denk dat Jeannot dat ook wel begrijpt. Wat ik niet begrijp is dat iemand zoals onder andere jij, flashplash, met zo'n zever van een reply afkomt. Ofwel interpreteer ik jouw opmerking totaal verkeerd... je mag er op repliceren als je dat wil.
              Maar hoe ik het nu opvat... nope... In mijn opinie is dit een op zichzelf staande foto en de maker ervan moet de kritiek maar slikken hoe het afkomt.
              www.brunodyserinck.be
              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                Zo'n domme redenering heb ik nu nog niet gehoord. Het gaat hier om het geheel van een persoon in zijn omgeving. Daar zijn nu al -tig foto's op afgerekend.
                En een foto in een showcase forum plaatsen om te refereren naar een andere foto in een zwart-wit showcase? Komaan zeg! Be real!

Het is een spuuglelijke achtergrond, laat ons daarover toch niet discuteren aub?
                Jeannot heeft alle recht om dit hier te posten, betekent nog altijd niet dat ik er mee akkoord moet gaan.
                En ik denk dat Jeannot dat ook wel begrijpt. Wat ik niet begrijp is dat iemand zoals onder andere jij, flashplash, met zo'n zever van een reply afkomt. Ofwel interpreteer ik jouw opmerking totaal verkeerd... je mag er op repliceren als je dat wil.
                Maar hoe ik het nu opvat... nope... In mijn opinie is dit een op zichzelf staande foto en de maker ervan moet de kritiek maar slikken hoe het afkomt.
                Hoi Vinnydizzy,

Lelijk en mooi is relatief , abstracte termen en zoals men zegt "beauty is in the eyes of the beholder" . Weet je toen Picasso met zijn schilderijen naar buiten kwam vond men het archie lelijk en verwerpelijk en nu anno 2012 vindt men deze prachtig. Zo zie je maar. Niet dat deze opname van nGo een picasso is . Nu wat ik tracht te verduidelijken is dat de fotowaarde niet enkel wordt bepaald door mooi en lelijk, en ja die achtergrond is anders dan normaal. Maar daarom niet verkeerd wat niet betekend dat ik die mooi vind. Toen ik naar deze opname keek heb ik me onthouden van de groene achtergrond (geen meerwaarde, gewoon een egaal kleurtje) en de focus op de persoon gelegd. Meer niet.
                Zou ik die aan de muur hangen ? Absoluut niet, behalve met een andere achtergrond maar hier komt de smaak terug.

Oh, en toen ik mijn eerste commentaar schreef op deze opname had ik geen zeverlapje aan , dus toch even opnieuw lezen. Ik denk dat je het verkeerdelijk hebt begrepen.

Groet Flash.

Comment

Hoi Vinnydizzy,

Lelijk en mooi is relatief , abstracte termen en zoals men zegt "beauty is in the eyes of the beholder" . Weet je toen Picasso met zijn schilderijen naar buiten kwam vond men het archie lelijk en verwerpelijk en nu anno 2012 vindt men deze prachtig. Zo zie je maar. Niet dat deze opname van nGo een picasso is . Nu wat ik tracht te verduidelijken is dat de fotowaarde niet enkel wordt bepaald door mooi en lelijk, en ja die achtergrond is anders dan normaal. Maar daarom niet verkeerd wat niet betekend dat ik die mooi vind. Toen ik naar deze opname keek heb ik me onthouden van de groene achtergrond (geen meerwaarde, gewoon een egaal kleurtje) en de focus op de persoon gelegd. Meer niet.
                  Zou ik die aan de muur hangen ? Absoluut niet, behalve met een andere achtergrond maar hier komt de smaak terug.

Oh, en toen ik mijn eerste commentaar schreef op deze opname had ik geen zeverlapje aan , dus toch even opnieuw lezen. Ik denk dat je het verkeerdelijk hebt begrepen.

Groet Flash.
                  Ik respecteer uw mening, Flash. Bedankt ook om een reply te voorzien.

Doch, ik ga niet mee. D'r is in uw eerste repliek één zinnetje waar ik totaal niet mee akkoord kan gaan: "Maar uiteindelijk gaat het hier om de man en niet de achtergrond". Dat is toch wat ik duidelijk lees, en niet uit de context gerukt?
                  Maar ik wil hier ook niet verder op doorbomen. We hebben elk onze mening en Jeannot is koning in z'n eigen topic.

Ik vind Jeannot een geweldig fotograaf, die al massa mooie plaatjes gemaakt heeft. Hij heeft ook al menig plaatje voorzien die grondig verschilt met wat ik mooi of goed vind, maar als ik met andere ogen probeer te kijken zie ik het er wel in.
                  Als m'n geheugen me niet in de steek laat, zal dit de eerste keer zijn dat ik het er niet in zie.
                  www.brunodyserinck.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                    Ik respecteer uw mening, Flash. Bedankt ook om een reply te voorzien.

Doch, ik ga niet mee. D'r is in uw eerste repliek één zinnetje waar ik totaal niet mee akkoord kan gaan: "Maar uiteindelijk gaat het hier om de man en niet de achtergrond". Dat is toch wat ik duidelijk lees, en niet uit de context gerukt?
                    Maar ik wil hier ook niet verder op doorbomen. We hebben elk onze mening en Jeannot is koning in z'n eigen topic.

Ik vind Jeannot een geweldig fotograaf, die al massa mooie plaatjes gemaakt heeft. Hij heeft ook al menig plaatje voorzien die grondig verschilt met wat ik mooi of goed vind, maar als ik met andere ogen probeer te kijken zie ik het er wel in.
                    Als m'n geheugen me niet in de steek laat, zal dit de eerste keer zijn dat ik het er niet in zie.
                    Ik kan je volgen en appreciëren Vinny. Discussies op een forum zijn altijd wat moeilijker dan in levende lijve. Tof dat je een antwoord plaatst.

Comment

Ik vind hem zo goed, vooral omdat het zo simpel lijkt. En ook door het model die de fotograaf vertrouwd. 1 lampje meer dan gebruikelijk. Ik vind de achtergrondkleur mooi...en aangezien hij niet in de smaak valt bij velen, ben ik geneigd hem nog mooier te vinden. Maar voor zw/w kan je ook een grijze achtergrond gebruiken....of een witte. Het voordeel hier met dat groen is dat je vooraf het percentage grijswaarde weet, waar je met een witte achtergrond met de afstand moet experimenteren.
                      Discussies op een forum zijn altijd wat moeilijker dan in levende lijve.
                      My Website : http://www.ineedair.org
                      Music / Painting / Motion Graphics / Image
                      Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk bericht
                        Ik vind hem zo goed, vooral omdat het zo simpel lijkt. En ook door het model die de fotograaf vertrouwd. 1 lampje meer dan gebruikelijk. Ik vind de achtergrondkleur mooi...en aangezien hij niet in de smaak valt bij velen, ben ik geneigd hem nog mooier te vinden. Maar voor zw/w kan je ook een grijze achtergrond gebruiken....of een witte. Het voordeel hier met dat groen is dat je vooraf het percentage grijswaarde weet, waar je met een witte achtergrond met de afstand moet experimenteren.
                        De meest stomme motivatie die ik ooit gehoord heb: omdat anderen hem niet mooi vinden ga je hem zelf beter vinden ...

Comment

Mijn persoonlijke bevinding over dit topic:

Ik ben hier nu bijna 8 jaar actief op BD, en hierboven zie ik de grootste collectie van domme reacties eigenlijk...

Een portret van een model op een greenkey achtergrond is nu eenmaal NIET mooi, en NIET flatterend voor een menselijke huidskleur.

Dit weet Jeannot trouwens ook...

Een greenkey achtergrond is een middel, een technische werkmethode,...geen afgewerkte "showcase waardige" foto...

Jeannot, anderzijds is je afgewerkte ZW versie te zien in een ander forum onderdeel goed hoor !

That's my humble point of view...

Daniel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
                            Mijn persoonlijke bevinding over dit topic:

Ik ben hier nu bijna 8 jaar actief op BD, en hierboven zie ik de grootste collectie van domme reacties eigenlijk...

Een portret van een model op een greenkey achtergrond is nu eenmaal NIET mooi, en NIET flatterend voor een menselijke huidskleur.

Dit weet Jeannot trouwens ook...

Een greenkey achtergrond is een middel, een technische werkmethode,...geen afgewerkte "showcase waardige" foto...

Jeannot, anderzijds is je afgewerkte ZW versie te zien in een ander forum onderdeel goed hoor !

That's my humble point of view...

Daniel
                            "Menselijke huidskleur"?
                            Gno voegt vaker een element toe aan zijn foto's...een hond, een bewerking...een achtergrond, als een soort deus ex machina. 80-90% denkt dan, wat doet dat daar...rustiger of beter zonder. Als tussenstap of stand-alone.
                            Mooi en flatterend...zijn de films van Lynch, Greenaway, Atom Egoyan, Hal Hartley etc mooi en flatterend? Is roze of lichtblauw in de schilderkunst mooi en flatterend? De vrouwen in eender welke Akira Murakami of Thomas Pynchon roman mooi en flatterend? Enzovoort. Deel mij dan maar in bij 10 a 20% die zich geen mening wil laten dicteren en geen uitspraken zal doen over andere meningen.
                            Wat een auteur suggereert wordt op verschillende manieren ontwaard....en dat is niet stom...of dom...het is wat jij er in ziet, wat je erbij voelt.
                            My Website : http://www.ineedair.org
                            Music / Painting / Motion Graphics / Image
                            Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk bericht
                              Wat een auteur suggereert wordt op verschillende manieren ontwaard....en dat is niet stom...of dom...het is wat jij er in ziet, wat je erbij voelt.
                              Yep, That is bottom line

Comment

"Gooi eens een stok in het kippenhok en zie wat er gebeurt"
                                www.brunodyserinck.be

Comment

Working...
                                X