Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Lisa (kinderfoto)
Collapse
X
-
-
Re: Lisa (kinderfoto)
Steekt met kop en schouders uit boven veel andere inzendingen van kinderfoto's. Dat schaduwlijntje is makkelijk wat te verzachten, dan is ie voor mij afKijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
(BD1383NL)
Comment
-
Basisplaat is zeker goed, maar de uitwerking is volgens mij veel meer uit te halen.
Ofwel maak je een fris kinderplaatje en dan mag je licht iets vlakker en schaduwlozer zijn.
Nu werk je met iets interessanter licht (goed licht weliswaar), maar dan verwacht ik als eindbeeld een dramatischer en contrastrijker plaatje.
Meer een soort van reclamebeeld. Dat is hetgeen ik nu een beetje mis en daardoor wat op mijn honger blijf zitten.
Besluit : zeer goede fotografie, maar zou het proberen anders af te werken in nabewerking.
Mvg. Peter
Comment
-
-
Ik volg Pete wat betreft de nabewerking!
Maar wat een ongelovelijk mooi en tedere foto En die toet van dit meisje!
Ik vind de foto prachtig, maar wat contrast en toning betreft kun je hier echt een topplaat van maken! Super!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk berichtSteekt met kop en schouders uit boven veel andere inzendingen van kinderfoto's.
Ik zie hier prachtige kinderfoto's voorbij komen, waar ik uren naar kan kijken!! En zoals je zelf al eens aangaf...kinderfotografie is geen makkelijk klusje waar je toch veel geduld en feeling voor nodig hebt. I dare you
Comment
-
Ik volg Pete, denk dat deze door wat lighroomgehack en photoshopgepruts echt ene knaller kan worden!
Veel contrast, beetje prutsen aan de achtergrond, een sprekende toning erop.
Maar ik vind em nu ook al liefwww.minnev.be
Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8
Comment
-
-
Euh...ik vind eigenlijk alleen het kind mooi aan deze foto. Vind het gebruikte licht zwak, vind het vreemd dat pete het zo goed vind. Er is ook al veel aan geprutst in ps...contrast, zachte color fill adjustment, en het centrum uitgeklaard of de buitenkant gevignetteerd. Zou wel blij zijn met de foto...door hoe het meisje erop staat.My Website : http://www.ineedair.org
Music / Painting / Motion Graphics / Image
Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/
Comment
-
Ewel ik vind deze gaaf En zou hem zeker laten zoals hij is. Al die bewerkingen zijn mijn inziens bij deze plaat niet nodig. Het is wat het is en heel goed.
Het is zoals een authentiek stuk , mooi met wat onvolmaaktheden. Ga je dit artificieel oppoetsen dan verlies je de ziel van de opname.
Dit is de beste kinderopname die ik hier zover zag.... Fotografie op zijn best.Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .
Comment
-
Bedankt voor de reacties.
Het was de bedoeling om dit soort donkere foto's eens uit te proberen op kinderfoto's.
Het bijwerken van de schaduw op het gezicht is even aan de aandacht ontsnapt.
Ik zal de opmerkingen bij de volgende foto’s meenemen.
Bedankt.
HexagonGrt,
Hexagon
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk berichtEuh...ik vind eigenlijk alleen het kind mooi aan deze foto. Vind het gebruikte licht zwak, vind het vreemd dat pete het zo goed vind. Er is ook al veel aan geprutst in ps...contrast, zachte color fill adjustment, en het centrum uitgeklaard of de buitenkant gevignetteerd. Zou wel blij zijn met de foto...door hoe het meisje erop staat.
Je moet even door het totaalbeeld kijken en dan valt het licht echt wel mee.
Probleem is dat het gebruikte licht niet strookt met de afwerking, waardoor het kan ogen dat het licht minder is.
Dit is een typische lichtopstelling die vaak wordt gebruikt bij hevige reclamebeelden waar kinderen huilend en dergelijke opstaan hoor.
Je hebt wel 100% gelijk dat het kind op dit moment de foto naar een hoger niveau tilt. (dus mijn opmerking zeker niet persoonlijk nemen hoor ineedair, ik wou alleen even uitklaren wat ik zie in dat beeld)
Veel groeten,
Peter
Comment
Comment