Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SMeiiiSke

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SMeiiiSke



    één en al aandacht voor de lens of

  • #2
    Re: SMeiiiSke

    Een "schoolmeisje" op random locaties zetten onder een hoog/fel contrast is al niet echt de moeite en
    dan zo'n oninteressante foto zoals deze erbij plaatsen.. Op die andere had ik niets gezegd omdat ik er
    niet echt iets aan vond, maar dit is echt gewoon zo'n nutteloze foto. Ik kan gerust mijn excuses
    aanbieden voor het cru overkomen, maar als je echt eerlijk bent naar uzelf toe denk ik ook wel dat je
    weet dat je beter kan als de restjes uit je albums schrapen.

    Comment


    • #3
      Re: SMeiiiSke

      maar dit is echt gewoon zo'n nutteloze foto
      Schitterende reactie . Of hoe inhoudelijk kan je reageren.

      Comment


      • #4
        Re: SMeiiiSke

        Oorspronkelijk geplaatst door Lugosi Bekijk bericht
        Schitterende reactie . Of hoe inhoudelijk kan je reageren.
        tja de uitvinders van de fotografie mogen dat zeggen

        Comment


        • #5
          Re: SMeiiiSke

          Oorspronkelijk geplaatst door Fernandez Bekijk bericht
          Een "schoolmeisje" op random locaties zetten onder een hoog/fel contrast is al niet echt de moeite en
          dan zo'n oninteressante foto zoals deze erbij plaatsen.. Op die andere had ik niets gezegd omdat ik er
          niet echt iets aan vond, maar dit is echt gewoon zo'n nutteloze foto. Ik kan gerust mijn excuses
          aanbieden voor het cru overkomen, maar als je echt eerlijk bent naar uzelf toe denk ik ook wel dat je
          weet dat je beter kan als de restjes uit je albums schrapen.
          tis pertang lang geleije dak van u nog iets Top heb gezien buiten diene ééne van lang geleden. kritiek geven is gemakkelijker dan zelf presteren

          Comment


          • #6
            Re: SMeiiiSke

            Oorspronkelijk geplaatst door nim Bekijk bericht
            tis pertang lang geleije dak van u nog iets Top heb gezien buiten diene ééne van lang geleden. kritiek geven is gemakkelijker dan zelf presteren
            1: zever, ge hoeft zelf niks te posten om goeie commentaar te kunnen geven. (not saying he's always right)
            2: ik kan me nu ook niet voorstellen dat je dit zelf een goeie foto vindt, meer een 'making of' foto volgens mij. En daarbij vind ik dat hele schoolmeisjesconcept idd nogal cliché, maakt het voor mij moeilijk om nog naar de technische kant van de foto te kijken
            www.minnev.be
            Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

            Comment


            • #7
              Re: SMeiiiSke

              Oorspronkelijk geplaatst door nim Bekijk bericht
              tis pertang lang geleije dak van u nog iets Top heb gezien buiten diene ééne van lang geleden. kritiek geven is gemakkelijker dan zelf presteren
              Dus als ik het goed begrijp geef jij mij nu negatieve commentaar op mij en mijn werk
              omdat ik negatieve commentaar geef op uw werk ondanks je me net op mijn plaats zet
              omdat het geven van kritiek makkelijker is dan het presteren. En dan ben ik zogezegd de
              hypocriet.

              Nu, ik volg Minne wel. Iemand hoeft geen fotograaf te zijn om te weten wanneer een beeld
              interessant is of niet. Zoals jij geen kok moet zijn om eten te beoordelen, of een cineast of
              films te beoordelen.

              Kijk, als jij blij bent met dit beeld, dat is uw volste recht hé, maar uw snapshots van
              tussendoor uw shoots vergelijken met mijn afgewerkte foto's lijkt me toch wel net iets te
              hoog gegrepen, of heb je echt zo'n ego dat je dat wil ontkennen? We zijn beiden kritisch,
              het enige verschil tussen ons is dat ik dat ook ben op mijn eigen werk en dat ik andermans kritiek
              accepteer indien ze het deftig onderbouwen. De reden waarom jij mij "de uitvinder van de
              fotografie" noemt is wel het teken dat je weet dat ik mijn kritiek tenminste onderbouw ipv
              overgevoelig en kinderachtig terug te happen zoals je zelf net zo mooi hebt gedemonstreerd.

              Als je toch wil lachen met mij door kinderachtige verwijzingen te maken doe het dan op
              mijn werk en heb een beetje het eergevoel om op mijn foto's uw oordeel te geven, niet op mijn
              persoon. Ik ben benieuwd naar uw feedback die mijn foto's terug top kan maken tegenover
              het werk je hier in alle glorie toont. Ik wil namelijk niet voor eeuwig in uw denkbeeldige
              schaduw leven.

              Btw, leuk dialectgebruik, ik was zéér onder de indruk van de rebelsheid die het uitstraalde.

              Comment


              • #8
                Re: SMeiiiSke

                Oorspronkelijk geplaatst door Fernandez Bekijk bericht
                Dus als ik het goed begrijp geef jij mij nu negatieve commentaar op mij en mijn werk
                omdat ik negatieve commentaar geef op uw werk ondanks je me net op mijn plaats zet
                omdat het geven van kritiek makkelijker is dan het presteren. En dan ben ik zogezegd de
                hypocriet.

                Nu, ik volg Minne wel. Iemand hoeft geen fotograaf te zijn om te weten wanneer een beeld
                interessant is of niet. Zoals jij geen kok moet zijn om eten te beoordelen, of een cineast of
                films te beoordelen.

                Kijk, als jij blij bent met dit beeld, dat is uw volste recht hé, maar uw snapshots van
                tussendoor uw shoots vergelijken met mijn afgewerkte foto's lijkt me toch wel net iets te
                hoog gegrepen, of heb je echt zo'n ego dat je dat wil ontkennen? We zijn beiden kritisch,
                het enige verschil tussen ons is dat ik dat ook ben op mijn eigen werk en dat ik andermans kritiek
                accepteer indien ze het deftig onderbouwen. De reden waarom jij mij "de uitvinder van de
                fotografie" noemt is wel het teken dat je weet dat ik mijn kritiek tenminste onderbouw ipv
                overgevoelig en kinderachtig terug te happen zoals je zelf net zo mooi hebt gedemonstreerd.

                Als je toch wil lachen met mij door kinderachtige verwijzingen te maken doe het dan op
                mijn werk en heb een beetje het eergevoel om op mijn foto's uw oordeel te geven, niet op mijn
                persoon. Ik ben benieuwd naar uw feedback die mijn foto's terug top kan maken tegenover
                het werk je hier in alle glorie toont. Ik wil namelijk niet voor eeuwig in uw denkbeeldige
                schaduw leven.

                Btw, leuk dialectgebruik, ik was zéér onder de indruk van de rebelsheid die het uitstraalde.
                Bij mij stoort het gewoon mr. Fernandez dat uw ktitieken altijd met een bitsig karakter zijn en dat kan echt ook wel op een andere manier. Maar sommige kunnen gewoon niet anders dat ligt gewoon niet in hun aard. En jij bent zo iemand. En ik ken er hier nog, het is een select groepje die er voor zorgen dat vele mensen hier hun foto's niet meer plaatsen en ik dacht net dat het de bedoeling was. En ik hoor ook een noot kritiek omdat ik nog maar ééne van uw foto's goed vond tja das toch mijn volste recht hé.

                Comment


                • #9
                  Re: SMeiiiSke

                  Oorspronkelijk geplaatst door nim Bekijk bericht
                  Bij mij stoort het gewoon mr. Fernandez dat uw krtitieken altijd met een bitsig karakter zijn en dat kan echt ook wel op een andere manier. Maar sommige kunnen gewoon niet anders dat ligt gewoon niet in hun aard. En jij bent zo iemand. En ik ken er hier nog, het is een select groepje die er voor zorgen dat vele mensen hier hun foto's niet meer plaatsen en ik dacht net dat het de bedoeling was. En ik hoor ook een noot kritiek omdat ik nog maar ééne van uw foto's goed vond tja das toch mijn volste recht hé.
                  Volledig mee akkoord.
                  De kritiek is dan meestal, zoals ik al zei, niet inhoudelijk. En zoals ik reeds in een ander topic stelde is technische commentaar voor deze mensen een middel, jammer genoeg meestal een sofisme om te reageren tegen beelden die ze niet bevallen. En dat heeft nu net met de inhoud ervan te maken en niet met het technische aspect.Je moet de reacties van deze mensen maar eens turven, dan zie je pas hoe duidelijk het is dat er een dubbele standaard gehanteerd wordt.

                  Verder lees ik in dit topic;

                  maakt het voor mij moeilijk om nog naar de technische kant van de foto te kijken
                  kan ik best begrijpen, maar laat die kelk dan aan je voorbij gaan, en reageer niet. Beheers die onderbuik gevoelen...


                  Ik vind overigens de foto wel best goed, die met het zuurstokje was beter. (mag dat nog wel?), als je iets leest als:

                  ik kan me nu ook niet voorstellen dat je dit zelf een goeie foto vindt
                  Je kan dit bezwaarlijk een sterke, rationeel onderbouwde mening noemen. Dit is gewoon een clichematige ad hominem drogredenen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: SMeiiiSke

                    het rokje is mooi van kleur en scherpte.
                    jammer dat bij de rest van de opname dat een pak minder is.
                    het idee en pose is nl geheel niet verkeerd hoor.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: SMeiiiSke

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      het rokje is mooi van kleur en scherpte.
                      jammer dat bij de rest van de opname dat een pak minder is.
                      het idee en pose is nl geheel niet verkeerd hoor.
                      grt,bouk.
                      de scherpte is goed hoor bouk alleen het photoshoppen is niet mijn sterkste kant i'm working on it !

                      Comment


                      • #12
                        Re: SMeiiiSke

                        Oorspronkelijk geplaatst door nim Bekijk bericht
                        Bij mij stoort het gewoon mr. Fernandez dat uw ktitieken altijd met een bitsig karakter zijn en dat kan echt ook wel op een andere manier. Maar sommige kunnen gewoon niet anders dat ligt gewoon niet in hun aard. En jij bent zo iemand. En ik ken er hier nog, het is een select groepje die er voor zorgen dat vele mensen hier hun foto's niet meer plaatsen en ik dacht net dat het de bedoeling was. En ik hoor ook een noot kritiek omdat ik nog maar ééne van uw foto's goed vond tja das toch mijn volste recht hé.
                        Mij maakt het echt niet uit dat u geen fan bent van mijn beelden, ik accepteer gerust dat u
                        maar 1 beeld ietwat de moeite vond. Hetgeen mij opvalt is dat u nu pas in de aanval gaat
                        nadat ik u een slechte commentaar geef. Mag ik wel nog eens verwijzen naar mijn eerste
                        bericht omdat daar duidelijk in terug te vinden is dat ik denk dat je beter kan. Ik zag dat
                        als een goede commentaar na zo'n foto.

                        Maar ik zal erop letten dat ik me vooral nog op de technische aspecten zal focussen.
                        Waarom ik dat bij deze foto niet wou doen is omdat echt alles me technisch gezien niet
                        zint. Er zit geen fotografische uitdaging of waarde in dit beeld en als dat voor u toch het
                        geval is dan snap ik waarom u er zo gevoelig over doet, maar ik dacht dat je beter kon.
                        Noem het bitsig, vanwaar ik kom noemen we dat motiveren om beter te presteren. Alles
                        hangt er vanaf hoe hoog je de lat legt en wat uw doel is binnen de fotografie natuurlijk.

                        Kijk, als u wenst nooit meer commentaar van mij te krijgen mag u dat bij deze zeggen en
                        dan maak ik de belofte geen oordeel meer te vellen over uw beelden. Mij maakt het ook
                        niet meer uit, want nadat u zo gevoelig overkomt na zo'n beeld denk ik niet dat u ooit nog
                        mijn kritiek kan accepteren.

                        Comment


                        • #13
                          Re: SMeiiiSke

                          Oorspronkelijk geplaatst door Fernandez Bekijk bericht
                          Mij maakt het echt niet uit dat u geen fan bent van mijn beelden, ik accepteer gerust dat u
                          maar 1 beeld ietwat de moeite vond. Hetgeen mij opvalt is dat u nu pas in de aanval gaat
                          nadat ik u een slechte commentaar geef. Mag ik wel nog eens verwijzen naar mijn eerste
                          bericht omdat daar duidelijk in terug te vinden is dat ik denk dat je beter kan. Ik zag dat
                          als een goede commentaar na zo'n foto.

                          Maar ik zal erop letten dat ik me vooral nog op de technische aspecten zal focussen.
                          Waarom ik dat bij deze foto niet wou doen is omdat echt alles me technisch gezien niet
                          zint. Er zit geen fotografische uitdaging of waarde in dit beeld en als dat voor u toch het
                          geval is dan snap ik waarom u er zo gevoelig over doet, maar ik dacht dat je beter kon.
                          Noem het bitsig, vanwaar ik kom noemen we dat motiveren om beter te presteren. Alles
                          hangt er vanaf hoe hoog je de lat legt en wat uw doel is binnen de fotografie natuurlijk.

                          Kijk, als u wenst nooit meer commentaar van mij te krijgen mag u dat bij deze zeggen en
                          dan maak ik de belofte geen oordeel meer te vellen over uw beelden. Mij maakt het ook
                          niet meer uit, want nadat u zo gevoelig overkomt na zo'n beeld denk ik niet dat u ooit nog
                          mijn kritiek kan accepteren.
                          dit heeft niets te maken met gevoelig Fernandez het is de manier waarop k'heb me er al enkele keren aan gestoord bij de beoordeling van foto's van andere mensen. Je mag me gerust kritiek geven alst op een fatsoenlijke manier zal ik u dat niet kwalijk nemen. grtz

                          Comment


                          • #14
                            Re: SMeiiiSke

                            Haha, wat wordt dit weer een leuke discussie

                            Mag ik nog even een stok in de hoenderhok gooien?
                            Als je zelf zegt dat nabewerken nog niet je sterkste kant is, waarom plaats je deze plaat dan in SC.
                            Als je in SC post, lijkt het me ook logisch dat mensen ervanuit gaan dat TS dit een topplaat vindt en ook open staat voor wat 'strengere' opmerkingen.


                            Persoonlijk hou ik wel van de kleuren, maar vind de foto voor de rest niet speciaal. Als ik scroll, dan kom ik - zoals Bouk - ook tot de conclusie dat ik het rokgedeelte het mooiste aan de foto vind en dat is - denk ik - niet je bedoeling.
                            Persoonlijk had ik het meisje een andere houding laten aannemen, haar benen komen heel zwaar over. Het witte bloesje schreeuwerig.

                            Nu ja, over smaken valt moeilijk te twisten. Ik kan me inbeelden dat sommigen dit een super plaat vinden.

                            Niet dat ik Fernandez moet verdedigen, daar is hij/zij zelf wel groot genoeg voor, maar ik wil toch even kwijt dat ik persoonlijk de commentaren die Fernandez geeft 738 keer waardevoller vind dan sommige lege woorden van anderen.
                            Hij/zij is to the point en blijkbaar kunnen mensen dat niet altijd waarderen. Jammer, want mijns inziens, mits wat moeite te doen om over zijn directheid heen te lezen, staan in zijn commentaren altijd heel waardevolle zaken.
                            Al doende leert men...

                            Flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: SMeiiiSke

                              Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                              Haha, wat wordt dit weer een leuke discussie
                              waar weer hele epistels onnodig worden GeQuote.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X