Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Normaalgezien zit ik vrij vaak te neuten over scherpte, maar in deze vind ik dat het zeker niet hoeft!
De setting en de blik vind ik meer dan dik in orde. Zoals Bouk zegt mag de make-up wat meer doorgedreven zijn.
Storen doet het niet echt, maar ik zie persoonlijk liever geen onderkant van een schoen.
Last edited by Vinnydizzy; 16 juni 2012, 16:21.
Reden: oei oei oei... wat een nest typfouten, waarbij m'n reply verkeerd geïnterpreteerd kan worden. Sorry daarvoor!
De apatische uitstraling van het model (ongeïnteresseerde mona lisa-stijl) doet dit wel denken aan de 19de eeuwse fotografie waar mensen niet beseften wat een foto deed. De kleurwerking en de gothic stijl ondersteunt dit.
De cadrage is weliswaar iets te nauw onderaan en de scherpte zit nergens...
Maar opnieuw, in de 19de eeuwse kwesties zat ook geen scherpte.
De belichting is in de highlights té overbelicht/uitgebrand. De bewegingsonscherpte vraagt naar gebruik van een statief.
Geen idee,
F.
De apatische uitstraling van het model (ongeïnteresseerde mona lisa-stijl) doet dit wel denken aan de 19de eeuwse fotografie waar mensen niet beseften wat een foto deed. De kleurwerking en de gothic stijl ondersteunt dit.
De cadrage is weliswaar iets te nauw onderaan en de scherpte zit nergens...
Maar opnieuw, in de 19de eeuwse kwesties zat ook geen scherpte.
De belichting is in de highlights té overbelicht/uitgebrand. De bewegingsonscherpte vraagt naar gebruik van een statief.
Geen idee,
F.
Ik denk niet dat hier sprake is van bewegingsonscherpte maar eender door het verkleinen...
Hier op het scherm geen overbelichting....
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
poeh poeh er wordt wel heul veul , naar gestoken scherpte gezocht geloof ik.
(De onderkant schoen stoorde mij achteraf ook wat, maar verder croppen vind ik bij deze ook jammer. ) Wat duisterder make up had ook leuk geweest denk ik, maar KIm voelde zich hier happy bij en voor mijzelf hoeft het eigenlijk ook niet zo
(nog even gechecked in het origineel: haar gezicht is nergens uitgebeten, maar ik heb het contrast wel flink benadrukt)
Wat mij vooral opvalt is de rode zweem die er over deze fotohangt en ik denk niet dat ie van de cross processing komt...
en Je bedoelt meteen te zeggen dat je die zweem niet zo mooi vindt
De rode zweem is wel een cross-processing effect, alleen heb ik niet een standaard crossprocessing gebruikt, waarbij lichten vnl gelig en schaduwen vnl blauwig zijn, maar een toning die ik zelf mooi vind (met meer rood in de lichten dus en blauwgroen in de schaduwen) .
Jammer van de verticale lijn uitkomende in haar hoofd. Verder vind ik het zeker geen slechte foto. Scherpte? Wth, het beeld is toch scherp..
Statisch? Victoriaanse/gothic dames zijn statig, wat wil je? Dat ze acrobatische toeren uithalen in een korset?
Klein detail, je had haar hangertje (zwart kruisje) misschien los van haar kleding willen leggen, dan had het sterker uitgekomen en een mooie noot in de compositie gemaakt.
Comment