Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

colors

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: colors

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
    Dan moet maar tegelijk alle onderverdelingen die er zijn op dit forum weggehaald worden. Alles 1 pot nat, allemaal fotobeoordeling dan maar, of allemaal showcase, of neen, allemaal den HOF in

Ik volg Fernandez alvast.

Mijn vraag is dan toch nog: waarom vond je deze foto showcase-waardig. We kunnen er misschien nog iets uit leren
    Allez zal dan even reageren, men vraagt waarom ik vond dat de foto showcase-waardig was of beter nog is. Wel heel simpel de foto is gewoonweg top. Maar het lijkt me heel duidelijk dat de "heel goede" erg verveeld zitten met een heel pracht iets van een starter. Zo en wat moet je hier nu uit leren, wel simpel aanvaard ook is het gedacht van ander en kijk niet op andere neer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdlldb Bekijk bericht
      Allez zal dan even reageren, men vraagt waarom ik vond dat de foto showcase-waardig was of beter nog is. Wel heel simpel de foto is gewoonweg top. Maar het lijkt me heel duidelijk dat de "heel goede" erg verveeld zitten met een heel pracht iets van een starter. Zo en wat moet je hier nu uit leren, wel simpel aanvaard ook is het gedacht van ander en kijk niet op andere neer.
      Goed, waarom is die dan top?
      Waarom kan JIJ deze foto maken en iemand anders, met een 2MP gsm niet?
      www.minnev.be
      Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

Comment

Maar het lijkt me heel duidelijk dat de "heel goede" erg verveeld zitten met een heel pracht iets van een starter. Zo en wat moet je hier nu uit leren, wel simpel aanvaard ook is het gedacht van ander en kijk niet op andere neer.
        Hahaha, ge zijt dat forum hier aan het trollen, kan niet anders!
        Ik begin het zielig en grappig te vinden ter gelijkertijd.

Stop vooral niet met je prachtplaten te posten

Voor betekenis van trolling: http://www.urbandictionary.com/define.php?term=trolling

Comment

Allez zal dan even reageren, men vraagt waarom ik vond dat de
          foto showcase-waardig was of beter nog is. Wel heel simpel de foto is gewoonweg top.
          Maar het lijkt me heel duidelijk dat de "heel goede" erg verveeld zitten met een heel pracht
          iets van een starter. Zo en wat moet je hier nu uit leren, wel simpel aanvaard ook is het
          gedacht van ander en kijk niet op andere neer.
          De verhouding tussen uw attitude en uw prestaties is echt buiten alle proporties. Echt
          niemand heeft nood aan mensen zoals u en dan heb ik het alleen nog maar over uw
          attitude. En laat het duidelijk zijn dat alle negatieve reacties hier niet uit jaloezie
          voortvloeien omdat jij zogezegd een "pracht starter" bent, maar uit een onbegrip voor het
          misvormt karakter dat je bent om zo'n statements te maken en er nog fier op te zijn op de
          koop toe ondanks je werk, zowel hier als op je site, geen enkele fotografische waarde bezit.

Comment

Allez zal dan even reageren, men vraagt waarom ik vond dat de foto showcase-waardig was of beter nog is. Wel heel simpel de foto is gewoonweg top.
            ik geef toe , dit is een "top" foto, haarscherp, blitse kleuren, flitsende achtergrond, knappe retouche....kortom hof waardig....
            talent kan uit onverwachte hoek komen zie je wel, hier het bewijs....
            http://www.jvs-photography.be/

Comment

@ MODS ....please, where are you ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fernandez Bekijk bericht
                De verhouding tussen uw attitude en uw prestaties is echt buiten alle proporties. Echt
                niemand heeft nood aan mensen zoals u en dan heb ik het alleen nog maar over uw
                attitude. En laat het duidelijk zijn dat alle negatieve reacties hier niet uit jaloezie
                voortvloeien omdat jij zogezegd een "pracht starter" bent, maar uit een onbegrip voor het
                misvormt karakter dat je bent om zo'n statements te maken en er nog fier op te zijn op de
                koop toe ondanks je werk, zowel hier als op je site, geen enkele fotografische waarde bezit.
                Wel maar dan heb ik mijn bedenking bij de veschillende mails die ik mocht ontvangen, hierbij eentje ter ilustratie dat zeker voor zich spreekt.

(1 van de 14 ontvangen)

Hallo,

Hierbij wil ik je toch steunen want ik vind dat je niet respectvol wordt behandeld. De grootste ego's vind je in SC Model en de laatste tijd is het nog erger. Sommigen denken dat ze wereldvedettes zijn.
                Ikzelf ben 2 jaar geleden begonnen en heb veel en vooral in beginnershoek gepost, waar men ook veel kan leren. Het gaat daar soms ook niet respectvol aan toe maar toch beter dan in SC Model. Nu neem alles maar met een emmer zout.
                Het zijn soms grote fotografen (denken ze) maar kleine mensen.

Comment

Denk toch dat je niet mag klagen over de eerste comments
                  Oké, hard, maar geef toe, het is geen winner he...
                  Ze waren wél opbouwend, had je die gewoon gerespecteerd, was er niks aan de hand geweest...
                  Ik denk dat je op je volgende topics niet te veel reactie meer moet verwachten.
                  Goeie ga je niet krijgen als je op dit niveau post, opbouwende al helemaal niet, als je er zo op reageert...
                  www.minnev.be
                  Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MinneV Bekijk bericht
                    Denk toch dat je niet mag klagen over de eerste comments
                    Oké, hard, maar geef toe, het is geen winner he...
                    Ze waren wél opbouwend, had je die gewoon gerespecteerd, was er niks aan de hand geweest...
                    Ik denk dat je op je volgende topics niet te veel reactie meer moet verwachten.
                    Goeie ga je niet krijgen als je op dit niveau post, opbouwende al helemaal niet, als je er zo op reageert...
                    Inderdaad de eerste comments waren ok geen prob. Hard ja ok maar dat mag. Opbouwend ja heb er uit geleerd en ben ondertussen bezig de foto serieus te verbeteren. En ja mensen je moet geen bang hebben ik zal er geen meer posten. (opluchting zeker)
                    Maar langs de andere kant heeft de foto toch veel aandacht gehad en heeft mijn "slechte" site 450 bezoekers meer gehad. En zeker niet te vergeten toont dit aan dat het forum leeft.

Comment

Ik ga zeker mee met Minne in haar mening.
                      En zijt maar zeker, de 'grote' fotografen onder ons, of degene dat jij denkt dat ze zijn, die krijgen ook mettertijd mindere comments, het is niet altijd 'Oeeeh' of 'Aaah'.

Het is maar hoe je ermee omgaat, dat op zich, maakt je klein of groot.

Comment

Er zijn hier een aantal harde reacties gepost, heen en terug.
                        Hier had een moderator toch het één en ander mogen voorkomen.
                        Ten eerste de beweegreden van de TS en uiteraard de soms keiharde reakties.

In deze is "een moderator" gebruikt als persoon die 't een en 't ander in goede banen leidt, geen persoonlijke aanval. Weet zelfs niet wie hier modereert

Eventjes objectief bekeken wordt er hier door zowel TS als andere posters toch het één en het ander aan de kaak gesteld. En in mijn opinie heeft iedereen hier wel gelijk.
                        Als je een showcase inricht, met bijhorende regeltjes, mag men ook een bepaald niveau verwachten. Er zijn heel veel mensen die, zowel op dit forum als ergens anders, een heel traject hebben afgelegd, elementaire zaken betreft de techniciteit van de fotografie opgestoken hebben, moeite doen om te investeren in kunde en materiaal en inzicht verworven hebben. Dit is een plek om dat te etaleren.
                        Het is dan ook evident dat het beoordelingsoog hier heel scherp is... en terecht!

Krijgen we dan te maken met de rebellie van een "starter", die om heel andere redenen in showcase post, dan zijn de reacties dan ook niet van de poes en gaat het heel dikwijls niet meer echt om de foto, maar ontstaat een discussie omtrent de beweegredenen, waarbij persoonlijke aanvallen niet ver weg zijn.
                        Het is een debat waar gehoor zou moeten aan gegeven worden. Een update van de regels zou eens overwogen mogen worden, vind ik dan.
                        Volgens de huidige regels heeft de TS alle recht om zijn foto, die hij als zijn beste beschouwt, hier te posten. En nog volgens die zelfde huidige regels mag er keihard gereageerd worden. Met deze huidige regels creëer je een kader voor ruzie en persoonlijke aanvallen. Het zou eens onder de loupe gehouden mogen worden.

Just my 2 cents...
                        www.brunodyserinck.be
                        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

voor ik op dit forum terecht kwam heb ik eens een maand actief geweest op een ander forum en daar paste ze het volgende systeem toe :

je werd pas toegelaten in het segment betere fotografie na het inzenden van x aantal foto's ; kregen die een goede beoordeling , werd je toegang gegeven tot posten in het hogere segment .
                          mss eens het overwegen waard ?

(heb wel al goed kunnen lachen met al die drukte die hier over gemaakt wordt ; had zelfs de indruk dat de TS serieus met de voeten aan het rammelen was met deze foto te posten )
                          Creativiteit is wanhoop van de betere soort.

http://shantiguru.1x.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door shantiguru Bekijk bericht
                            voor ik op dit forum terecht kwam heb ik eens een maand actief geweest op een ander forum en daar paste ze het volgende systeem toe :

je werd pas toegelaten in het segment betere fotografie na het inzenden van x aantal foto's ; kregen die een goede beoordeling , werd je toegang gegeven tot posten in het hogere segment .

(heb wel al goed kunnen lachen met al die drukte die hier over gemaakt wordt ; had zelfs de indruk dat de TS serieus met de voeten aan het rammelen was met deze foto te posten )
                            Dit lijkt me een goed idee,maar hoe gaat men dat dan beoordelen en wie welke criteria gaat men handhaven. Gaat men zo niet een groepje in het leven roepen die alleen maar de "goede" vrienden toelaten.
                            Want het kan bv zijn dat sommige mensen wel willen maar niet kunnen investeren in beter materiaal of bewerkingssoftware, die mogen dan toch ook een kans krijgen. Ik persoonlijk hou niet van al dat bewerkings gedoe en hou het liever puur en ja natuurlijk dan is dat niet meer zoals veel heel mooie en prachtige foto's hier. (maar ben er toch mee bezig en ge zult opkijken hoor)
                            Rebels wou ik zeker niet zijn of ruzie of oproer veroorzaken is ZEKER NIET de bedoeling. Kritiek aanvaard ik zelfs heel harde maar ik wil me ook verdedigen. Ik lees dat er mensen zijn die er al goed mee hebben gelachen met heel de discussie, (moet eerlijk zeggen ik ook wel met sommige antwoorden) dat is tof.
                            Maar zeg nu zelf en wees eerlijk, post maar eens iets in beoordeling of bij beginners, als je geluk hebt krijg je wat commentaar of info en dat wordt zeker in DANK aanvaard,maar helaas dat is meestal heel karig of geen. Ik lees laatst dat een foto werd afgekeurd omdat het model een rubber armbandje droeg, dan stel ik me toch vragen hoor.
                            Maar kom laat ons vrede sluiten (als er al oorlog was?) en bezie het possitief.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door shantiguru Bekijk bericht

En bij dat systeem kom je weer dat het de mods hun mening is of je toegelaten wordt of niet, iedereen heeft sowieso een ander zicht op fotografie. Wat mag er door en wat niet?

Wil je zoiets dan moet je robots als moderators hebben, want ziet dat ze keer in de clinch liggen met iemand, maar die iemand wil in de betere sectie... Of wat als de stijl van de Mod volledig botst met de stijl van de fotograaf die toegang wil...
                              Kunnen mensen dan echt objectief zijn in zo'n positie???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djamila Bekijk bericht

Wil je zoiets dan moet je robots als moderators hebben, want ziet dat ze keer in de clinch liggen met iemand, maar die iemand wil in de betere sectie...
                                ter verduidelijking : het ging hier om nieuwe leden , dus onbekend bij de mods .
                                je moest enkel bewijzen dat je een aantal technisch goede foto's kon afleveren .
                                Creativiteit is wanhoop van de betere soort.

http://shantiguru.1x.com

Comment

Working...
                                X