Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zelfportret - Gelaagd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zelfportret - Gelaagd

Iemands karakter heeft vaak verschillende lagen, iemands gezicht heeft vaak ook verschillende lagen. Zo is vaak het midden van een gezicht gevuld met oorspronkelijke kenmerken. Daarnaast is er vaak extra vet of juist weinig vet.
    Met dit zelfportret probeer ik de kern van het gezicht te pakken en de kern van mijn persoonlijkheid. Allemaal als 1 bepaalde laag.

Straatfotografie
    https://gertjandubbeld.wordpress.com
    Fujifilm X100S, Nikon D80, Canon Powershot G10, Canon Powershot S100

Re: Zelfportret - Gelaagd

Oorspronkelijk geplaatst door gdfotografie Bekijk bericht
    Iemands karakter heeft vaak verschillende lagen, iemands gezicht heeft vaak ook verschillende lagen. Zo is vaak het midden van een gezicht gevuld met oorspronkelijke kenmerken. Daarnaast is er vaak extra vet of juist weinig vet.
    Met dit zelfportret probeer ik de kern van het gezicht te pakken en de kern van mijn persoonlijkheid. Allemaal als 1 bepaalde laag.
    Nou moe !! Veel praatjes...

'gelaagd' misschien wel, maar imho niet 'geslaagd' (tenzij in de categorie 'uitgebrande horrorprent').
    Ik ben eigenlijk best wel benieuwd om te horen wat je er zelf zo goed aan vindt...
    Groeten Dirk
    Website : http://www.gakrid.be

Comment

Mooie, prachtige foto.

Inderdaad is hij uitgebrand.

Maar dit mag toch.
      Moeten niet altijd mooi "uitbelichte" beelden zijn.

Comment

't Heeft wel iets door het spooky gehalte, maar of ik het mooi vind vraag ik me nog af...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudi Ryk Bekijk bericht
          Mooie, prachtige foto.

Inderdaad is hij uitgebrand.

Maar dit mag toch.
          Moeten niet altijd mooi "uitbelichte" beelden zijn.
          rare uitleg... Dus in het vervolg lekker alles laten uitbranden en je hebt een toppertje ?

Ik probeer steeds in de eerste plaats iets goeds in een foto te zoeken, want afbreken vind ik al te makkelijk en daar heeft niemand wat aan.

Maar in dit geval volg ik Dirk (Gakrid) toch hoor. Veel uitleg voor een pover en mislukt resultaat.
          www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Yups, vind het ook maar een vreemde foto
            Wat moet ik me voorstellen met een "gelaagde" foto??

Comment

Ik wilde heel specifiek en bewust die 'laag' van het gezicht alleen in beeld hebben zoals de op de foto te zien is.
              Zelf zie ik maar 3 technieken om alleen die laag eruit te halen: via high-key, low-key en een hele kleine scherptediepte werking.

Low-key was niet mogelijk aangezien ik geen grote studio heb, maar een kleine woonkamer. Ook is low-key moeilijk omdat ik geen assistent heb die de camera kan bedienen en mij kan begeleiden om zo in het licht te gaan staan.
              Ook een hele kleine scherptediepte (F1.8) en een normale belichting is bijna onmogelijk voor als je zelf de camera moet bedienen. Dan krijg je dat de neus scherp is (of wat anders) en niet de laag van de ogen (dus er vlak achter het topje van de neus). Bovendien zou ik een hele kleine scherptediepte niet mooi hebben gevonden omdat er dan nog steeds teveel in het beeld zichtbaar is die me af zou leiden.

Dus het uitbijten van de foto is heel bewust, en ook heel precies zodat alleen dit stukje van mijn gezicht op de foto zichtbaar wordt. De foto heeft helemaal geen bewerking in photoshop gehad (alleen een subtiele verscherping en een crop). Dit is precies zo gefotografeerd. Ik kon lekker met F22 werken en de studioflitsers op volle kracht zodat het scherpstellen niet zo super nauwkeurig hoef te zijn. Ook een cm meer naar voren, zou niet zoveel verschil maken als dat het wel zou zijn bij een low-key foto.

Wat ik zelf mooi vind aan de foto, zijn de ogen en dat de vriendelijkheid van mijn gezicht er uit komt. Precies zoals ik met de laag en 1 kern facet van mijn karakter wil laten zien. De foto is voor mij niets anders als een high-key foto.

Groetjes, Gertjan
              Straatfotografie
              https://gertjandubbeld.wordpress.com
              Fujifilm X100S, Nikon D80, Canon Powershot G10, Canon Powershot S100

Comment

niet geslaagd voor mij.
                deze foto is gewoon overbelicht ik zie een paar ogen neusgaten en een mond.. zie totaal geen gezichtslijnen meer
                Verlichting voor een high key foto moet vol en zacht zijn en de omgeving moet bijdragen aan het gevoel van tederheid geen 1 van alle is hier aan de orde. dit is gewoon de verlichting vol open zetten en gaan meer niet.

Comment

croppen tot onder de neus vind ik veel mooier.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                  X