Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Anke anders

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Anke anders



    laat de kritiek maar komen !

  • #2
    Re: Anke anders

    Naturel portret , wat spijtig van de voorover gebogen sloppie schouders. De Haar sliertjes hier en daar komen wat slordig over. En misschien dat kleedje onderaan snijden ?
    De kleur ga ik net veel over zeggen want ik kijk op een IPAD voor de moment, maar lijkt iets verzadigd. Maar zoals ik zeg dat kan er volledig naast zitten (IPAD scherm is MACrgb).
    Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

    Comment


    • #3
      Re: Anke anders

      vind dit veel beter dan deze:

      Forum voor het plaatsen van foto's waarbij de mens centraal staat: modellen, glamour, straatleven,...... Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.

      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Anke anders

        De beste tot nu toe, superflatterend voor je model (de eerste foto waarbij ik denk 'knap model!' )
        www.minnev.be
        Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

        Comment


        • #5
          Re: Anke anders

          minne ge moet door het slechte werk van een fotgraaf toch zien dat da een mooi model is hé

          Comment


          • #6
            Re: Anke anders

            Oorspronkelijk geplaatst door nim Bekijk bericht
            minne ge moet door het slechte werk van een fotgraaf toch zien dat da een mooi model is hé
            Yup, maar nu staat ze er ook gewoon heel goed op
            Huid ziet er goed uit, mooie ogen, en die voorovergebogen schouders en dat halve lachje doen het ook voor mij
            www.minnev.be
            Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

            Comment


            • #7
              Re: Anke anders

              Veel verbetering op paar dagen tijd, dat zien we graag!

              Knappe foto!

              Comment


              • #8
                Re: Anke anders

                Volg, voor mij ook een mooie foto en zeer goed lichtgebruik (wat nog niet is gezegd ).
                Nog wat detailfoutjes, maar de basis is heel goed, beter dan veel ander werk dat hier soms wordt gepresenteerd.

                Grz. Peter
                www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                Comment


                • #9
                  Re: Anke anders

                  Hmm...

                  Op het eerste gezicht, niet slecht.

                  Maar bij het nader bekijken vallen een paar zaken op:
                  - er zit iets teveel geel in de toning, ik zou de kleurtemperatuur wat aanpassen.
                  - de achtergrond overstraalt ietwat, gaat met teveel aandacht lopen.
                  - model is ietske onderbelicht
                  - saturatie zou best wat opgetrokken mogen worden.
                  - een tikje invullicht in het gezicht (de ogen) en ietwat naverscherpen zou ook een verbetering kunnen betekenen.
                  www.brunodyserinck.be
                  https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                  Comment


                  • #10
                    Re: Anke anders

                    Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht

                    - de achtergrond overstraalt ietwat, gaat met teveel aandacht lopen.
                    - model is ietske onderbelicht
                    - saturatie zou best wat opgetrokken mogen worden.
                    - een tikje invullicht in het gezicht (de ogen) en ietwat naverscherpen zou ook een verbetering kunnen betekenen.
                    Uhm, denk dat dit eerder smaak is hoor.

                    Zelf vind ik de lichte overstraling juist dat iets extra's geven aan de foto.
                    Model kan eventueel +0.3 - +0.5 extra stop gebruiken om het geheel nog ietsjes frisser te laten ogen.
                    Saturatie is voor mij in orde. Door de saturatie op te trekken ga je de zachtheid uit het portret halen.
                    Er zitten kleine catchlights in de ogen, dus zeker niet dood.

                    Maar zoals eerder gezegd, er zitten nog lichte mankementjes in de foto, maar in vergelijking met anderen vind ik hem toch ok.

                    Met alle begrip voor jou opmerkingen uiteraard, want zoals gezegd denk ik dat dit vooral smaak is, eerder dan techniciteit.

                    Grz. Peter
                    www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Anke anders

                      Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                      Uhm, denk dat dit eerder smaak is hoor.

                      Zelf vind ik de lichte overstraling juist dat iets extra's geven aan de foto.
                      Model kan eventueel +0.3 - +0.5 extra stop gebruiken om het geheel nog ietsjes frisser te laten ogen.
                      Saturatie is voor mij in orde. Door de saturatie op te trekken ga je de zachtheid uit het portret halen.
                      Er zitten kleine catchlights in de ogen, dus zeker niet dood.

                      Maar zoals eerder gezegd, er zitten nog lichte mankementjes in de foto, maar in vergelijking met anderen vind ik hem toch ok.

                      Met alle begrip voor jou opmerkingen uiteraard, want zoals gezegd denk ik dat dit vooral smaak is, eerder dan techniciteit.

                      Grz. Peter
                      Meet je kleur in het oogwit en je weet genoeg. En da's geen kwestie van smaak, da's een vaststelling.
                      Qua saturatie, da's inderdaad smaak, geef ik u gelijk in. Maar ik volg u niet als je gaat satureren, dat je daarmee "zachtheid" gaat beïnvloeden. Je kunt je saturatie optrekken en je middentonen iets laten zakken. Je foto gaat zacht blijven. Er is een verschil tussen saturatie en tonaliteit van je foto.
                      www.brunodyserinck.be
                      https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                      Comment


                      • #12
                        Re: Anke anders

                        Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                        Meet je kleur in het oogwit en je weet genoeg. En da's geen kwestie van smaak, da's een vaststelling.
                        Qua saturatie, da's inderdaad smaak, geef ik u gelijk in. Maar ik volg u niet als je gaat satureren, dat je daarmee "zachtheid" gaat beïnvloeden. Je kunt je saturatie optrekken en je middentonen iets laten zakken. Je foto gaat zacht blijven. Er is een verschil tussen saturatie en tonaliteit van je foto.
                        Puur technisch heb je gelijk.
                        Maar je hoeft niet altijd een 100% correcte kleurbalans te hebben om een mooi resultaat te krijgen. (hangt uiteraard af van de omstandigheden. Als ik foto's maak voor een kledinglijn dan is de kleurcorrectheid uiteraard wel heel belangrijk). Dus bij dit portret vind ik het iets warmere gevoel wel wat hebben.
                        Qua saturatie : ik hou nu eenmaal niet van overgesatureerde beelden, dus voor mij is het wel een kwestie van smaak. Je kan dat inderdaad gaan opvangen in photoshop om terug zactheid te krijgen, maar kijk naar vorige posts van TS en je merkt dat photoshop niet zijn sterkste kant is. Dus door te zeggen dat hij enkel de saturatie moet gaan optrekken zonder de midtones aan te passen, heb je gegarandeerd prijs.

                        Ik denk trouwens dat velen hun foto's altijd iets TE technisch benaderen, en daardoor de foto als geheel, de finesse en de sfeer een beetje uit het oog verliezen.
                        Ik kan trouwens nog zaken aanhalen die niet correct zijn in deze foto (had ik al gezegd), maar die zijn voor mij in het totaalbeeld van ondergeschikt belang.

                        Veel groeten,

                        Peter
                        www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Anke anders

                          100% eens met Peter
                          Tgaat niet altijd over hoe correct een foto is.
                          Ik ken zoveel fotografen wiens foto's technisch helemaal juist zijn, maar waar sfeer en afwerking nu net niet dat zijn, dan kijk ik liever naar een foto die gemaakt is volgens sfeer en eigen smaak en die aanspreekt dan zo'n helemaal 'juiste' foto die niks zegt
                          En ik vind deze nog behoorlijk 'juist', mijn foto's zijn soms helemaal blauw of roze
                          www.minnev.be
                          Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: Anke anders

                            ik vind het ook jammer dat er toch velen zijn die het wel heel erg nipt zien met pipetten werken om te zien of ne foto mooi is. ik gebruik men ogen en bewerk hem zo goed en zo slecht ik kan naar mijn smaak. tis ook mijne foto hé. ik geef ook nooit kritiek op fotos ivm smaak. ik kijk liever naar ne foto en denk erover wat ik er wel goed aan vond en dat probeer ik mee te nemen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Anke anders

                              Oorspronkelijk geplaatst door nim Bekijk bericht
                              ik vind het ook jammer dat er toch velen zijn die het wel heel erg nipt zien met pipetten werken om te zien of ne foto mooi is. ik gebruik men ogen en bewerk hem zo goed en zo slecht ik kan naar mijn smaak. tis ook mijne foto hé. ik geef ook nooit kritiek op fotos ivm smaak. ik kijk liever naar ne foto en denk erover wat ik er wel goed aan vond en dat probeer ik mee te nemen.
                              Jongens, ik begrijp jullie niet hoor.
                              Er staat bovenaan duidelijk te lezen: "laat de kritiek maar komen".
                              Maar als er dan ietske van kritiek komt, wordt de verdediging in stelling gebracht.
                              Ik heb geen pipet nodig om te zien dat het meiske geelzucht heeft. Maar ik wil m'n uitspraken altijd funderen, vandaar.
                              En als je vind dat je gelijk hebt, doe gerust verder, je hoeft geen kritiek te slikken als je er niet voor openstaat, maar zit het dan ook niet in je openingspost.

                              Smaken verschillen, 't akkoord en gelukkig maar. Maar mijns inziens is dit een forum om te kunnen discussiëren, zowel naar techniciteit als naar smaak. Laat ons dan die twee ook niet verwarren. Gebruik 'smaak' dan ook niet als tegenargument op techniciteit.
                              www.brunodyserinck.be
                              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                              Comment

                              Working...
                              X