Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beauty or not ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • beauty or not ?



    portretje van anke of

  • #2
    Re: beauty or not ?

    Anke is a beauty!
    Mooie foto, mooie belichting.
    (ikzelf zou een paar stipjes in het gelaat geshopt hebben)
    "Just do it !"

    http://jr52.be/index.html

    Comment


    • #3
      Re: beauty or not ?

      Ik heb bij dit soort belichting altijd mijn twijfels.
      Voor mij mag het contrast tussen de 2 helft oftewel nog een stuk harder (met dan lieft een beetje bijpassende strakke expressie en pose), oftewel iets egaler om meer richting de beauty te gaan.
      En als je het over beauty hebt, mag er van mij iets meer nabewerkt worden, maar das een kwestie van smaak en principes
      goed scherp
      www.minnev.be
      Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

      Comment


      • #4
        Re: beauty or not ?

        Ik volg MinneV.
        Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

        Comment


        • #5
          Re: beauty or not ?

          Licht ansich is niet slecht, hoewel het beter van iets hoger komt.
          Probleem is dat dit absoluut geen beauty belichting is.
          Verder het beeld onderaan wat croppen (heb geen boodschap aan de okselplooien) en verder bewerken. Dergelijke portretten smeken haast om PS

          Al bij al wel zeker niet slecht.

          Mvg. Peter
          www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

          Comment


          • #6
            Re: beauty or not ?

            hoi peter ik zou wel ps willen leren hé maar die mannen van de strobistworkshops die geven daar geen workshops meer van

            Comment


            • #7
              Re: beauty or not ?

              ah ja twas ook ni de bedoeling om een beauty shoot te doen. de vraag was gewoon is anke een beauty of ni

              Comment


              • #8
                Re: beauty or not ?

                Nim, dat is ze zeker (beauty) met een leuke uitstraling. Ik denk dat dit model heel wat in petto heeft. Je hebt maar geluk om zo een model te hebben.
                Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

                Comment


                • #9
                  Re: beauty or not ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door nim Bekijk bericht
                  ah ja twas ook ni de bedoeling om een beauty shoot te doen. de vraag was gewoon is anke een beauty of ni
                  Anke is zeker een beauty maar de belichting doet haar geen eer aan. Je ziet elke oneffenheid in haar gezicht (bv voorhoofd) en het maakt haar huid vlekkerig (bv borststreek). Met dit model kan je vast en zeker meer, dat verdient ze ook.
                  https://www.tinicleemputfotografie.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: beauty or not ?

                    ik zal eens iets vertellen dat velen hier ni snappen. Ik ben geen fotograaf. ik ben aant oefenen. ik vraag modellen die gratis komen poseren. als ik dan een model vind die dat doet dan probeer ik verschillende dingen lichtopstelling hard licht, zacht licht enz. en het één is al wat mooier dan het ander (smaak ook ) ik probeer eerst zo goed mogelijke fotos te trekken met een minimum aan fotoshop. het model heeft deze foto ook gekozen omdat ze het licht zo mooi vond dat ze oneffenheden heeft stoort haar niet want dat is nu eenmaal natuurlijker k' heb ook wat vlakkere fotos van haar genomen en dan zie je minder oneffenheden. men grootmoeder zij altijd, kijk is wat ruimer dan naar jouw perfecte plaatje alleen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: beauty or not ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door nim Bekijk bericht
                      ik zal eens iets vertellen dat velen hier ni snappen. Ik ben geen fotograaf. ik ben aant oefenen. ik vraag modellen die gratis komen poseren. als ik dan een model vind die dat doet dan probeer ik verschillende dingen lichtopstelling hard licht, zacht licht enz. en het één is al wat mooier dan het ander (smaak ook ) ik probeer eerst zo goed mogelijke fotos te trekken met een minimum aan fotoshop. het model heeft deze foto ook gekozen omdat ze het licht zo mooi vond dat ze oneffenheden heeft stoort haar niet want dat is nu eenmaal natuurlijker k' heb ook wat vlakkere fotos van haar genomen en dan zie je minder oneffenheden. men grootmoeder zij altijd, kijk is wat ruimer dan naar jouw perfecte plaatje alleen.
                      Je zit in Showcase, dan mag je best behoorlijk kritisch zijn voor jezelf.
                      Wil je enkel waaw en woow horen, zeg dan in je beginpost dat je niet openstaat voor kritiek.
                      https://www.tinicleemputfotografie.com/

                      Comment


                      • #12
                        Re: beauty or not ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Tini Bekijk bericht
                        Je zit in Showcase, dan mag je best behoorlijk kritisch zijn voor jezelf.
                        Dat wou ik al een hele tijd zeggen
                        Plaats dan bvb 3 foto's in beoordeling met verschillend licht, en vraag welke het meeste aanpsreekt of welke de mensen vinden dat het beste bij haar past.
                        Als je iets plaatst in showcase, wordt er gemuggenzift over ieder detail, dus daar moet je op voorbereid zijn als je hier post
                        www.minnev.be
                        Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

                        Comment


                        • #13
                          Re: beauty or not ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door MinneV Bekijk bericht
                          Dat wou ik al een hele tijd zeggen
                          Plaats dan bvb 3 foto's in beoordeling met verschillend licht, en vraag welke het meeste aanpsreekt of welke de mensen vinden dat het beste bij haar past.
                          Als je iets plaatst in showcase, wordt er gemuggenzift over ieder detail, dus daar moet je op voorbereid zijn als je hier post
                          Zo is dat. En dit vind ik niet muggenziften hoor. Belichting is toch geen detail, dat is basis. En dat zit hier niet goed.
                          https://www.tinicleemputfotografie.com/

                          Comment


                          • #14
                            Re: beauty or not ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tini Bekijk bericht
                            Zo is dat. En dit vind ik niet muggenziften hoor. Belichting is toch geen detail, dat is basis. En dat zit hier niet goed.
                            Neenee, maar hij heeft al een paar keer aangehaald dat we de foto met een vergrootglas bekijken, maar sja, showcase, ik heb al commentaar gehad over de structuur van textiel
                            BD, een wereldje apart
                            www.minnev.be
                            Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

                            Comment


                            • #15
                              Re: beauty or not ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door nim Bekijk bericht
                              ik zal eens iets vertellen dat velen hier ni snappen. Ik ben geen fotograaf........... men grootmoeder zij altijd, kijk is wat ruimer dan naar jouw perfecte plaatje alleen.
                              toch vind ik het wel een aardig beeld.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X