Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BDlite

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• BDlite

Uploaded with ImageShack.us
    Flickr PBase
    Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

Re: BDlite

Oei, beetje teveel gelaat geshopt naar mijn smaak. Kan een persoonlijke voorkeur zijn, maar ik heb ze liever iets meer 'natuur'.

Misschien ook eens kijken naar die lichtere vlek tussen de twee wenkbrauwen.

Scherpte en belichting zitten volgens mij wel goed.

Peter
    Sony A7RII - A7R - α900 - α700 // M 50 1.7 / ζ 70 2.8 / M 85 1.4G / CZ 135 1.8 / ζ 12-24 / M 17-35 3.5G / M 28-70 2.8G / S FE4/70-200 G OSS / Beercan / ζ 70-200 2.8 / ζ 150-500

Comment

Das bijna een schilderij
      Was het de bedoeling dat haar huid 'geschilderd' leek, of is het gewoon een beetje te enthousiast geshopt?
      www.minnev.be
      Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

Comment

Reeds bedankt voor de reacties,maar hier is Lightroom gebruikt.
        Het schilderij effect zou kunnen komen van de ruisreductie in LR.
        Aan wangen, ogen,neus,wenkbrouwen niets gedaan.
        Flickr PBase

Comment

Dan liever met ruis, want dit ziet er wel heel fake uit
          www.minnev.be
          Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

Comment

Zelfs met een roodgloeiend strijkijzer krijg ik mijn vrouw zo niet meer in de plooi, hoewel
            jij misschien, jij lijkt me een meester in het kreukvrij strijken. Maar of het nog mooi is?

Comment

Uploaded with ImageShack.us

De ruisonderdrukking in Lightroom strijkt inderdaad zeer glad.
              Maar hier is nu een versie met het eenvoudige View NX2 gemaakt en met een beetje verscherping en maar contrast +1,verder D lighting en shadow protection.
              GEEN ruisonderdrukking en weer zien we een model met zeer gave huid. Plus een visagist(e) die dat nog verbetert?
              En verder: dit model kent haar vak,zeer goede interactie ook met de fotografen.

Graag weer jullie reacties.
              Last edited by EdDu; 18 oktober 2011, 18:23. Reden: schrijffout
              Flickr PBase

Comment

Das toch al een ander plaatje, dat schilderachtige is al een stukje weg.
                Toch is er iets in de foto dat voor mij niet klopt, vind het niet prettig om naar te kijken...
                www.minnev.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MinneV Bekijk bericht
                  Das toch al een ander plaatje, dat schilderachtige is al een stukje weg.
                  Toch is er iets in de foto dat voor mij niet klopt, vind het niet prettig om naar te kijken...
                  zelfde gevoel hier.....er is iets met de huid....kan er ni precies de vinger opleggen wat maar tis in ieder geval ni erg mooi (voor mij dan)
                  http://www.jvs-photography.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                    zelfde gevoel hier.....er is iets met de huid....kan er ni precies de vinger opleggen wat maar tis in ieder geval ni erg mooi (voor mij dan)
                    Tja,aan wie of wat ligt het?Daarom heb ik de laatste foto met View NX2 nauwelijks bewerkt.Om zo te zeggen heb je bijna rechtstreeks NEF en door de software van Nikon behandeld(trouwens voor een buitenopname geeft mij dat "direct" de beste kleur(en).

Net Kanaal Z gezien met omroepster Veronique en die heeft ook een maquillage die het gezicht zeer egaal maakt.
                    Ik wil het natuurlijk niet op de visagiste steken of die wordt nog boos...
                    Flickr PBase

Comment

je hoeft je nooit te excuseren om een mooi glad plaatje af te leveren, alle kritiek daarom die komt van fotografen, bijna nooit van modellen, die zeggen "Ohhh, je maakt me mooier dan ik ben" en bijgevolg ben je geslaagd in je opdracht.

Al da gezever over "naturel" komt van uit een ander tijdperk, nu is het het gestreken babyhuidje dat het doet. Voor wie puur natuur wil zien, die moet zijn ogen maar is opentrekken als hij 's morgens wakker wordt, en naar zijn vrouw kijkt die naast hem ligt in het bed.

MVG, Jeff C.
                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Beste Jeff C
                        Ik kan gerust een uurtje of 4 aan één foto zitten prutsen tot miss of mister Puberhuid een glad huidje heeft, maar daarom moet het er nog altijd niet geschilderd/plastic/... uitzien. DAT is het verschil, modellen willen dat het écht lijkt alsof ze mooier zijn, niet dat het lijkt alsof er heel veel werk nodig was om ze iets of wat toonbaar te maken
                        Geen enkel model wilt dat het er vingerdik opligt dat er aan alle kanten getrokken, geduwd, gladgestreken is (en ik spreek uit ervaring).
                        Dat heel gedoe over photoshop of niet, zever, ieder model wilt er op zijn mooist uitzien, aan de ene is wat meer werk als aan een ander, maar tis de kunst om het er uit te zien alsof ze zo geboren zijn
                        www.minnev.be

Comment

Er komt hier een interessante discussie op gang.
                          Mag ik er nogmaals op wijzen dat eigenlijk de ruisreductie accidenteel deze "plastic" veroorzaakte.
                          Toen ik dat wat terugdraaide in LR werd de huid normaler.
                          Op aanraden van SaintLambert ook cameraprofiel D2X mode 1 gebruikt.
                          Op PBase suggereerde iemand Noiseware Pro te gebruiken vermits daar veel detail behouden blijven.
                          Overigens is de ISO van deze foto 6400 en is het eigenlijk de achtergrond die mij te veel ruis bevatte.Had trouwens ook "last" met WB..

Ten laatste:misschien kunnen de modellen(anoniem of niet) hun mening geven.
                          Trouwens wie kent de naam van dit model?Het is zo droog om onder een foto te zetten"model 1 of 2 of 3"
                          Flickr PBase

Comment

Zet er de originele foto eens bij want ik vermoed dat deze mooie dame niet veel bewerking nodig heeft
                            Robby BB
                            Minder tijd achter de computer
                            Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EdDu Bekijk bericht
                              Er komt hier een interessante discussie op gang.
                              Mag ik er nogmaals op wijzen dat eigenlijk de ruisreductie accidenteel deze "plastic" veroorzaakte.
                              Toen ik dat wat terugdraaide in LR werd de huid normaler.
                              Op aanraden van SaintLambert ook cameraprofiel D2X mode 1 gebruikt.
                              Op PBase suggereerde iemand Noiseware Pro te gebruiken vermits daar veel detail behouden blijven.
                              Overigens is de ISO van deze foto 6400 en is het eigenlijk de achtergrond die mij te veel ruis bevatte.Had trouwens ook "last" met WB..

Ten laatste:misschien kunnen de modellen(anoniem of niet) hun mening geven.
                              Trouwens wie kent de naam van dit model?Het is zo droog om onder een foto te zetten"model 1 of 2 of 3"
                              Dit is een discutie die al zo oud is als BD zelf en nog veel ouder.
                              Ieder beschermd hier zijn eigen winkel wat zeer normaal is.
                              Robby BB
                              Minder tijd achter de computer
                              Is meer tijd achter de camera

Comment

Working...
                              X