Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Farah

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Farah

Hey, je hoeft in SC je zelf niet te verantwoorden Jij beslist !

Je geniet of je slikt.... that's life.

Maar kom wat minder offensief binnen en 't zal helpen

Grtz,
    M.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
      Eigenlijk....
      Als je op dezelfde manier, waarop je je commentaar geeft op anderen hun foto's, deze foto zou bekijken, wat zou dan je eigen commentaar zijn?
      #vraaghetmegewoonaf
      na de opmerkingen die hier gepasseerd zijn die gestaafd waren, zijn er wel een aantal dingen waar verbetering mogelijk is

ik ben niet de persoon die alles weet he en ben hier ook nog wel om te leren / te analyseren enz
      doch heb ik ook mijn eigen mening / gedacht omtrent foto's en deze is ook voor iedereen anders

De opmerking omtrent de kleuren kan ik zelf volgen dat deze mogelijks wat flets overkomen.
      De hand had idd mogen weggesneden worden nog.
      De extra ruimte is voor iedereen een persoonlijke voorkeur, niet meer en niet minder voor mij. De ene ziet liever portrait, de andere landscape; de ene een middelmaat aan omgeving, de andere geen, nog een andere veel dus voor mij persoonlijk is de compo geslaagd op de hand mogelijks na.

De scherpte van een plaat is ook iets wat ik een persoonlijke voorkeur vindt en voor mij is die voldoende hoe ik het zie met een dergelijke achtergrond, m.n. gezicht / ogen

Er zijn aan elke plaat nog aandachtspunten / werkpunten en dat geldt ook voor die van mij. Er is nog veel dat ik kan leren, waar ik op kan letten enz enz. Elke omgeving is ook een uitdaging op zich en zelfs bij het kennen van een bepaalde locatie, blijft het een uitdaging omdat het aanwezige licht telkens anders is. Er zijn momenten dat je de ene dag inderdaad aan 1/50ste kan sluiten om voldoende omgevingslicht binnen te krijgen en op andere dagen heb je daarmee teveel of te weinig.
      Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Ik vind em gewoon... slecht, helaas.
        De compo, sja, jij noemt het smaak, maar denk niet dat je snel een tweede persoon gaat vinden die hem goed vindt, model staat ergens linksonder in een hoekje geduwd, hoe kan dat nu goed zijn?
        Goed, het meeste is al gezegd, je kan je plaatje verdedigen zoveel als je wilt, zodat ze misschien niet meer veel kunnen zeggen, maar dat verandert niks aan het feit dat ze hem niet goed vinden
        Hoop toch een volgende, betere plaat te zien
        www.minnev.be
        Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Arousal Bekijk bericht
          Hey, je hoeft in SC je zelf niet te verantwoorden Jij beslist !

Je geniet of je slikt.... that's life.

Maar kom wat minder offensief binnen en 't zal helpen

Grtz,
          M.
          ik slik zeker en vast en ik hou me ook het recht om al dan niet meer uitleg te vragen waarom bepaalde mensen al dan niet iets vinden omtrent mijn foto zoals ik heb bvb heb gevraagd waarom iemand de belichting vlak & saai vond.

andere dingen volg ik inderdaad en daar reageer ik dan niet op omdat ze rechtmatig bevonden zijn of gewoon vanwege het feit dat het een persoonlijke voorkeur is

hetgene waar ik het wel moeilijk mee heb, zijn dus naarmate er 'meer reacties' deze eigenlijk niet volledig meer over de foto an sich gaan maar wel over het feit dat ik meer uitleg vraag waarom iemand iets vindt. dit getuigt dan voor mij van respectloosheid deels.
          dit laatste is mijn inziens om te begrijpen waarom iemand die mening heeft en hier dan ook nog meer het nodige respect voor te hebben en er dan ook mogelijks meer mee te kunnen doen

en daarnaast zijn er ook dingen die we wel onmiddellijk meenemen naar een volgende shoot zoals de tip van de iso bvb waar natuurlijk dit mogelijk is want soms kan je teveel licht hebben ook he

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MinneV Bekijk bericht
            Goed, het meeste is al gezegd, je kan je plaatje verdedigen zoveel als je wilt, zodat ze misschien niet meer veel kunnen zeggen, maar dat verandert niks aan het feit dat ze hem niet goed vinden

bon, dit zegt voor mij dan ook weer voldoende eigenlijk over jullie interpretatie over verdediging en extra vragen stellen, niet meer en niet minder

maar goed, ik hou mijn bek dan wel dicht om het even kort en cru te zeggen want veel opbouwends is er op deze manier niet meer aan

Comment

Akkoord. maar je opening je dreigt op voorhand met als dit, dan dat Lokt hier natuurlijk al op voorhand reacties uit he. Ik om hier al wat langer en heb al zoveel van die drieste showcase wars meegemaakt Leidt tot niets.

En de voorschriften hier ergens luiden, wil je fototechnische kritieken, opbouwend of niet : fotobeoordeling. SC is freestyle voor alle partijen imo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                bon, dit zegt voor mij dan ook weer voldoende eigenlijk over jullie interpretatie over verdediging en extra vragen stellen, niet meer en niet minder

maar goed, ik hou mijn bek dan wel dicht om het even kort en cru te zeggen want veel opbouwends is er op deze manier niet meer aan
                Eyla, beetje beleefd eh
                Ik bedoel gewoon, soms moet je kunnen toegeven dat het gewoon niet goed was, ookal dacht je eerst van wel
                Uitleg vragen:
                Je plaat kapot verdedigen (zoals ik hier de laatste tijd op BD wel vaker tegenkom ):
                www.minnev.be
                Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MinneV Bekijk bericht
                  Eyla, beetje beleefd eh
                  Ik bedoel gewoon, soms moet je kunnen toegeven dat het gewoon niet goed was, ookal dacht je eerst van wel
                  Uitleg vragen:
                  Je plaat kapot verdedigen (zoals ik hier de laatste tijd op BD wel vaker tegenkom ):
                  de nagel op de kop

waarschijnlijk, hopelijk toch, zal je binnen hier en een jaar of twee zeggen, wat dat ik hier heb durven posten, logisch dat het afgebroken werd.. spreek uit ondervinding, foto's van mij van een jaar of 2 terug zou ik nu zeker hier niet meer durven posten. Nu , ik kom wel omgaan met die kritiek en heb eruit geleerd
                  Ik hoop dat ik terug binnen een jaar of twee terug kan zeggen, die "rommel" die ik hier nu post dat zou ik nu toch niet meer doen..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                    uitleg in het rood helpt niet?
                    Kijk zoals hier nogal is gezegd die dingen in het rood, dat zijn gewoon excuses en een
                    poging tot omzeilen van de commentaren die je erop kreeg. Iedereen weet hier meeer
                    dan goed genoeg dat op dit forum de SC en bepaald niveau moet halen. Dat haalt die foto
                    in geen geval. Technisch en ook de compo ...

Maar goed, dat is hier allemaal al wel meer gezegd. Maar ik heb meer en meer na elke
                    post die ik van jou lees het gevoel dat je het er gewoon voor doet. Door zulke dingen te
                    gaan zeggen en gaan reageren ga je dit gewoon meer dan ooit uitlokken. Waar jij ook
                    op reageert, op elke reactie krijg je wel commentaar. Of ja ondertussen misschien ook
                    al niet meer omdat de mensen jou commentaren en dergelijke al kennen.

Beginnend met dit in je post boven je geposte foto:
                    "En de zifters hier die het moeilijk hebben met mijn soms harde reacties, zorg dat je commentaar ditmaal ook uit jouw standpunt komt en geen algemene tekst van dit of dat, nee, JOUW visie, jouw IDEE en staaf ook waarom, ik heb geen zin in afbreuk / bull**** commentaren, gewoon omdat ik hier eens post (waar jullie ook commentaar op hadden). Anders zal dit de eerste dat ik post in SC en onmiddellijk laatste plaat zijn die ik post ook."

Waarom dan iets posten? Gewoon om gezever uit te lokken of?? Achja...

Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
                    Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

Comment

ergens herken ik mijzelf in Userke zijn reacties, ook ik durfde nogal eens heftig reageren op reacties die ik niet kon pruimen over mijn geposte foto's een tijd terug.
                      Nu weet ik beter en probeer te leren en begrijpen hoe het anders kan en beter. En als die foto dan niet zo goed is als ik zelf dacht.....dan vergaat mijn wereld daar niet door.
                      En Userke, na een tijdje ga je dit hopelijk ook beseffen.
                      EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                      https://sites.google.com/view/pdh65/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Greyhorse Bekijk bericht
                        waarschijnlijk, hopelijk toch, zal je binnen hier en een jaar of twee zeggen, wat dat ik hier heb durven posten, logisch dat het afgebroken werd.. spreek uit ondervinding, foto's van mij van een jaar of 2 terug zou ik nu zeker hier niet meer durven posten. Nu , ik kom wel omgaan met die kritiek en heb eruit geleerd
                        Ik hoop dat ik terug binnen een jaar of twee terug kan zeggen, die "rommel" die ik hier nu post dat zou ik nu toch niet meer doen..
                        +1

Kort over de foto zelf: ik kan begrijpen dat je het zelf geslaagd vindt, maar het is echt, echt niet goed hoor. Ik zou zeggen: even naar beoordeling met je platen en het komt zeker goed.

Kijk maar naar Greyhorse ;p

L.
                        http://lievendevlaminck.wordpress.com/

Comment

TS lees dit eens goed:

Wat is een perfecte foto?
                          Naar mijn mening bestaat deze niet.
                          Nu vraagt u zich vermoedelijk af waarom ik deze filosofie hanteer.
                          Dit is om een simpele reden.
                          Iedereen is een individu.
                          Elk individu heeft zijn visie.
                          Iedereen streeft deze steeds zo goed mogelijk na en uit te voeren.
                          Dit is ook zo in de fotografie.
                          Wat de ene mooi vindt, is niet noodzakelijk zo voor de andere.
                          Over smaken en verschillen valt dus bijgevolg niet te twisten.

Daarom zal ik niemand zijn werk rechtstreeks afbreken.
                          Kritiek heeft iedereen en deze kan mensen helpen verbeteren als deze gestaafd is!
                          Respect voor elkaar als individu is dus een noodzaak.
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik wik 1puntje uitlichten:
                            Je geeft inhet rode commentaar aan dat het haar vanwege "een winderige dag" niet netjes is kunnen blijven zitten.
                            Daarmee geef je dus al aan dat je zelf ook niet tevreden bent over het eindresultaat. Bekijk op deze wijze kritisch je andere commentaren eens, verplaats je uit jezrlf en wees eerlijk! Dan MOET je toch wel eens zijn dat deze plaat niet SC waardig is?

'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nikonias Bekijk bericht
                              Ik wik 1puntje uitlichten:
                              Je geeft inhet rode commentaar aan dat het haar vanwege "een winderige dag" niet netjes is kunnen blijven zitten.
                              Daarmee geef je dus al aan dat je zelf ook niet tevreden bent over het eindresultaat.
                              Dat leidt jij daaruit mss af maar daarom is het nog niet zo dat ik ontevreden ben.
                              Als je buiten of op verlaten locaties werkt, zit je nu eenmaal met het probleem dat je ook met de krachten der natuur zit, niet meer en niet minder.
                              Er zijn ook punten waar ik mensen ik kan volgen en ik aanvaard deze ook en zal deze meenemen naar volgende samenwerkingen, rekening houdend met mijn eigen voorkeur om in een foto te leggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                                TS lees dit eens goed:

Wat is een perfecte foto?
                                Naar mijn mening bestaat deze niet.
                                Nu vraagt u zich vermoedelijk af waarom ik deze filosofie hanteer.
                                Dit is om een simpele reden.
                                Iedereen is een individu.
                                Elk individu heeft zijn visie.
                                Iedereen streeft deze steeds zo goed mogelijk na en uit te voeren.
                                Dit is ook zo in de fotografie.
                                Wat de ene mooi vindt, is niet noodzakelijk zo voor de andere.
                                Over smaken en verschillen valt dus bijgevolg niet te twisten.

Daarom zal ik niemand zijn werk rechtstreeks afbreken.
                                Kritiek heeft iedereen en deze kan mensen helpen verbeteren als deze gestaafd is!
                                Respect voor elkaar als individu is dus een noodzaak.

Ik weet vrij goed wat er staat hoor.
                                Ik vraag ook deels gewoon meer uitleg waarom zij deze kritiek geven om er nog meer uit proberen te leren en andere dinge, maar voor sommigen is dit dan weer onmiddellijk verdediging dat ik uitvoer.
                                Blijkbaar mag dit ook al niet meer maar goed, dit weze dan zo.

Nogmaals een les geleerd, niet meer en niet minder.

Comment

Working...
                                X