Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Farah

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Farah

Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
    Iso omhoog, sluiter korter en flitskracht minderen.
    Dan krijg je dus zelfde invul van omgevingslicht zoals hier? ... weer wat geleerd
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
      Denk dat de iso niet gaat werken imho. Sluitertijd bepaalt de hoeveelheid omgevingslicht dat binnendringt. Leuk om dit eens uit te proberen trouwens.
      ALs je iso omhoog gooit, moet je je diafragma nl. knijpen Je schiet er dus niks mee op. (ik twijfel dus nu even omdat deze situatie niet vaak voorkomt in mijn werk. Ga ik ff tjekken)

1/25 is heel tricky om een plaat scherp te krijgen maar met 28mm en beetje steun moet dat wel lukken.

Wil toch even de portretstand versus landscape verdedigen. Wat je vaak ziet is dat mensen OF alleen maar in portret schieten OF in landscape. Ga je seriematig te werk is het heel lastig om die gewoonte af te leren en in elke goede serie zit minimaal 1 landscape. Dat maakt de serie veel sterker. Maar goed. Dit kom ik dan tegen in mijn eigen werk.
      portret vs landschap getest in PS en kom er gelijk niet aan uit! landschap werk met dees foto het best!

maar portret met een beetje omgeving OOF ipv van de ganse hal kan hier volgens mij iets sterker zijn.
      ken de locatie niet, en was er niet bij, ...
      is achteraf makkelijk zeggen natuurlijk.

iso verhaal is een beetje locatie afhankelijk denk ik was maar een idee.
      nikon stuff

Comment

Dan krijg je dus zelfde invul van omgevingslicht zoals hier? ... weer wat geleerd
        normaal gezien wel
        nikon stuff

Comment

Iso omhoog, sluiter korter en flitskracht minderen (omdat iso omhoog gaat is de sensor ook meer gevoelig voor flitslicht).

het 1ste ga ik eens toetsen, plaat is gemaakt op iso 200 dus zal de volgende keer naar bvb 400 gaan

@MadMax, als het klopt, heb ik ook iets bijgeleerd en daarom zijn we hier ook vnl he , maar doch heb ik semi mijn twijfels over de stelling op dit moment.

Nu zit je dan in bepaalde gevallen mogelijks met een probleem en dat is dat je teveel scherpte kan krijgen omdat je ook je diafragma moet dichtknijpen omdat je je flits niet zachter meer kan zetten, en verder mss niet altijd een mogelijkheid is

Voor de kleuren heb ik de toestellen in SRGB geplaatst, en de settings op de pc's ga ik nakijken zodat hij ook srgb gebruikt
          Website: http://www.svisimaging.be

Comment

xxxxx
            Last edited by paly; 13 november 2011, 17:42.
            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

xxxxxxx
              Last edited by paly; 13 november 2011, 17:42.

Comment

Bekijk het eens onafhankelijk van de flits:

ISO200-1/25s gaat je toch "hetzelfde" beeld geven als ISO400-1/50s bij constant diafragma.

ISO is ook gevoelig voor flitslicht. Een iso verdubbelen vraagt half zoveel flitskracht.

#workshoptijd
                Jups true.
                NOg niet helemaal wakker hier
                Groetjes, Jörgen
                www.beautyshoot.nl

Comment

Voor de kleuren heb ik de toestellen in SRGB geplaatst, en de settings op de pc's ga ik nakijken zodat hij ook srgb gebruikt
                  Werk je in raw? Dan heeft je toestellen op srgb zetten geen zin.

Comment

Werk je in raw? Dan heeft je toestellen op srgb zetten geen zin.
                    ik werk in RAW vnl ja

op laptop is de setting al aangepast in principe in PS voor sRGB

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DanM Bekijk bericht
                      Mijn opbouwende commentaar:
                      • compo zit niet lekker.. te hoog standpunt.. teveel ruimte aan bovenkant
                      • toning en kleuren zijn saai.. just out of camera..
                      • Locatie is vrij irrelevant.. zie de link niet?
                      • Zeer geposeerde pose van model, lijkt het ook niet echt comfortabel te hebben
                      • Der haar ligt er slordig bij
                      • Belichting is nogal saai en vlak.
                      • Achtergrond lijkt er achteraf aangeplakt.. er is weinig scherptediepte verloop..
                      • niet zo'n mooie bokeh
                      • Handtekening te opvallend

Ik stel voor om aan de bovenstaande punten iets te doen, en dan terug te keren naar SC ;-)
                      Ga hier geheel in mee... En de uitleg in het rood helpt niet echt vind ik.

Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
                      Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DanM Bekijk bericht
                        Mijn opbouwende commentaar:
                        • compo zit niet lekker.. te hoog standpunt.. teveel ruimte aan bovenkant
                        • toning en kleuren zijn saai.. just out of camera..
                        • Locatie is vrij irrelevant.. zie de link niet?
                        • Zeer geposeerde pose van model, lijkt het ook niet echt comfortabel te hebben
                        • Der haar ligt er slordig bij
                        • Belichting is nogal saai en vlak.
                        • Achtergrond lijkt er achteraf aangeplakt.. er is weinig scherptediepte verloop..
                        • niet zo'n mooie bokeh
                        • Handtekening te opvallend

Ik stel voor om aan de bovenstaande punten iets te doen, en dan terug te keren naar SC ;-)
                        eens met bovenstaande....
                        http://www.jvs-photography.be/

Comment

Ben benieuwd naar de commentaar / tips / OPBOUWENDE kritiek.
                          En de zifters hier die het moeilijk hebben met mijn soms harde reacties, zorg dat je commentaar ditmaal ook uit jouw standpunt komt en geen algemene tekst van dit of dat, nee, JOUW visie, jouw IDEE en staaf ook waarom, ik heb geen zin in afbreuk / bull**** commentaren, gewoon omdat ik hier eens post (waar jullie ook commentaar op hadden). Anders zal dit de eerste dat ik post in SC en onmiddellijk laatste plaat zijn die ik post ook.
                          Eigenlijk....
                          Als je op dezelfde manier, waarop je je commentaar geeft op anderen hun foto's, deze foto zou bekijken, wat zou dan je eigen commentaar zijn?
                          #vraaghetmegewoonaf

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The Art Of Silence Bekijk bericht
                            ik volg hier ook, niet echt showcase-waardig

Daan zijn opmerkingen zijn nagels op de kop

rood zijn excuses

kritiek moet je durven aannemen en eruit leren
                            mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
                            D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The Art Of Silence Bekijk bericht
                              uitleg in het rood helpt niet?
                              waarom zou dit moeten helpen dan???

Ik denk dat ik daar toch wel duidelijk nog een paar vragen stel om meer duidelijkheid te krijgen waarom hij dit vindt. En of ik daar zelf in kan meegaan op dat moment volgens mijn gedacht / visie.

excuseer dat ik nog vragen bij stel he alstublief zeg

dan staat men er stom van dat mensen hier wegblijven met dergelijke commentaren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                                rood zijn excuses

kritiek moet je durven aannemen en eruit leren
                                niet alles in het rood zijn excuses maar dit bewijst voor mij dus weer maar eens dat een groot deel hier leest soms wat ze willen lezen

in het rood staan ook vragen voor meer uitleg waarom maar goed, blijkbaar mag dat dus ook niet meer

en kritiek durven aannemen => zelfde als wat ik hierboven plaats, waarom stel ik dan nog extra vragen ter verduidelijking??????????????????????????????????? ????

Comment

Working...
                                X