Dat gevoel had ik dus ook. Plaat ansich prima maar beetje uit verhouding?
Borsten niks mis mee en licht ook niet.
Bedankt Max voor je comment,...en ja, over de verhouding heb je gelijk...bedankt om
het voorzichtig over te brengen ...
Dit model, waar ik reeds meermaals mee werkte, heeft inderdaad een hoofd 15% dikker
dan "standaard"...en bovendien weinig nek. (en,...ze is ook niet zo groot ! )
Ze weet het natuurlijk zelf ook...en ik ook, en ik weet natuurlijk ook goed genoeg dat je,
bij het opnemen van de foto, er kan opletten om dit te minimiseren, door het camera standpunt,
door de brandpunt afstand, door de pose natuurlijk ook, enz, enz...
Maar als je bij een shoot 200 foto's neemt, en je moet dan zoveel maal zeggen aan het model:
let op je pose, doe dit, doe dat niet,....want je weet wel hé meid je dik hoofd !...ja dan vind het model nog ik het niet meer fun
Met PS wil ik aan haar hoofd niet komen...
Van Antoinnette: Ik heb eigenlijk vooral moeite met de nek, of liever het ontbreken daarvan in dit beeld. Het hoofd lijkt hierdoor haast niet bij het lichaam te horen.
Het model zit hier wat met mij mee te lezen, en ze bedankt je om het haar nogmaals op te wijzen,
dat ze een dik hoofd heeft en weinig nek
Toen ze klein was, was die verhouding nog slechter, en werd ze er heel veel voor gepest
Sommige woorden (publiek geschreven) kunnen dus wel pijn doen soms,...raar dat je ditzelf als vrouw niet eens weet
Dat het duidelijk weze, met je comment heb ik persoonlijk niet de minste moeite, (fotografisch ben ik er zelf niet veel mee),...ik aanvaard dit model al lang zoals ze is
Ik werk geregeld met modellen die niet uit een modellen bureau komen, ook met modellen
die physisch iets buiten de normen liggen, zoals sport mensen, danseressen, enz..
Onlangs kreeg ik nog commentaar dat mijn danseressen te gespierd of te "gepeesd" waren...
Eigenlijk zou het hier over fotografie moeten gaan en niet direct op een al dan niet (bloed) mooi en perfect model...
Daniel,
je gaat er in je comment van uit dat Antoinette had moeten weten dat het model daar wat last van heeft.
Terwijl wij er als fotografen vanuit gaan dat het dan door de pose / belichting /etc komt, en niet aan het model ligt.
Vind een reactie dat ze als vrouw weet dat dat gevoelig moet liggen daarom niet helemaal terecht
En als je dit dan al vantevoren weet, waarom vermeld je dat dan niet in de openingspost? Nu is het reacties uitlokken waarvan je weet dat ze wat minder prettig over kunnen komen
Overigens was mij dat nog niet opgevallen, maar viel het me meer op dat ik hem zo "gewoontjes" vind qua nabewerking.
Ik had hier eerder een nabewerking richting je danseressen bij verwacht. wat gedesatureerd en wat meer structuur..
En als ik puur naar de pose ga kijken valt het mij dan weer op dat het lijkt alsof ze geen achterwerk heeft omdat die platgedrukt wordt door haar hiel.
Daar trekt bij mij dan meer aandacht dan haar hoofd. Alleen het stukje overloop van nek naar schouder (linker) vind ik wat raar overkomen, doordat je daar een streepje schaduw ziet vallen. En het feit dat haar arm uit haar hoofd lijkt te groeien daardoor vind ik dan ook wat minder mooi.
Flink veel comments, I know, maar blijf de plaat nog steeds prettig vinden om naar te kijken. Ben alleen de laatste tijd nóg kritischer aan t worden
- - - - - - -
bwahh, ik zal wel reageren als ik het model 100 % ken... Sorry dat dit momenteel niet het geval is.....
+ "beter zo"...
Dat slaagt de nagel op de kop.
Als ik trouwens de comment van Antoinette bekijk heeft ze de opmerking zuiver fotografisch gemaakt: "in dit beeld". En heeft ze het niet over het model gehad, dat is iets wat jij er van maakt.
neem nou die rotspartij, die is mooi.
maar meteen daar achter knalt de DOF erin.
midden in het beeld is het zelfs een storende wazige plek geworden.
wat je er aan moet doen.....probeer eens wat andere instellingen en dan vooral rekening houden met je diafragma en het aantal millimeters.
grt,bouk.
Ik als geen ander vind het niet fijn als mensen op de persoon gaan reageren in het beeld. Dat is idd in veel gevallen not done. Je leest soms 'niet flatterend, een neus als Michael Jackson enz enz'
Aan de andere kant is het zo dat je als fotograaf en model natuurlijk altijd zoekt naar het perfecte beeld. Voor beide. Heeft een model een natuurlijke handicap in welke vorm dan ook, wordt dit altijd een super uitdaging, ongeacht wat anderen er van vinden.
Ik had paar weken geleden een soortgelijke situatie. Echt een bloed mooie meid, koppie als angelina jolie, maar het meisje heeft een heel korte nek en voor haar te brede en hoge schouders. En jups. Ik kreeg deze opmerkingen dus ook. Daarentegen waren klant en ik erg blij met de resultaten.
Ik denk dat je hier een heel mooi beeld hebt neergezet van een mooie vrouw, nu wetende waar het gevoel dus vandaan komt.
Zeg maar tegen je model dat ze haar nergens hoeft voor te schamen want ze lag er zijn...dit effe tussendoor.
Ik vind het een mooie foto.
Ik moest ook dadelijk denken aan een tafereel uit de jaren 30 en heb daarmee eens iets geprobeerd in CS...
Als je wil dat ik hem weg haal dan zeg je het maar..
Heeft een model een natuurlijke handicap in welke vorm dan ook.
Ik vind dit zelfs op veel momenten een plus voor die persoon, net omdat ik graag met 'alledaags' / natuurlijk overkomende personen werk en die ook niet 'perfect' wil maken want perfectie bestaat gewoon niet en ook net wel doordat die zogezegde 'impefecties' net een persoon voor mij soms perfect maken
En dan ON TOPIC:
knappe plaat, mooie kleuren, model springt uit in de omgeving en gaat er tegelijk vrij mooi in op
enige waar ik het ietsje moeilijker mee heb, is haar haar, dit ligt me persoonlijk iets te 'braaf' voor een dergelijke omgeving maar das geen opmerking over haar lichaam he
Onlangs kreeg ik nog commentaar dat mijn danseressen te gespierd of te "gepeesd" waren...
Eigenlijk zou het hier over fotografie moeten gaan en niet direct op een al dan niet (bloed) mooi en perfect model...
Ben het eens met bovenstaande. geen opmerkingen over model dus; Pose, compositie met de rots etc... vind ik ook mooi.
Maar ik vind hem een beetje te scherp (da's één van redenen om een 70-200 af te raden: je mag die niet te veel verscherpen...).
Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf. www.musicinframe.be
Comment