Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

- Atalante - (NSFW)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: - Atalante - (NSFW)

Sfeervolle plaat.

Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
    Raar...foto is genomen met een 70 / 200 Canon, op F 3,2 en 90 mm.

Deze lens staat wel bekent om een relatief mooie bokeh te hebben...

Wat raad je me aan bouk ?

D.
    Die lens verkopen ..., Daniel ?

greetz
    Cheeta
    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
    flickr

Comment

Citaat:
      Oorspronkelijk geplaatst door fotodan
      Raar...foto is genomen met een 70 / 200 Canon, op F 3,2 en 90 mm.

Deze lens staat wel bekent om een relatief mooie bokeh te hebben...
      Wat raad je me aan bouk ?

D.
      ...van Cheetah : Die lens verkopen ..., Daniel ?

Yep, staat nu reeds te koop !....in de toekomst shoot ik nu nog alleen met een 18/55 kitlens op mijn fulframe

Zo heb ik ook in eén klap een hele mooie vignetering

Thank's D.

Comment

En toch is dat zo gek nog niet Daniel
        Heb nu superkwaliteit camera en objectieven en voor portretfotografie misschien wel iets té scherp
        Naverscherpen doe ik in ieder geval nooit meer (alleen bij resizen naar 800px als uiterzondering)
        Look, Aim, Point, Shoot, Retouch, Print.

Comment

Toch nooit uit het oog verliezen dat wat we hier steeds beoordelen, web versies zijn,

en dat een print er steeds anders (beter?) uitziet...

Moeilijk om 250 KB te vergelijken met 25 Megabites....

Grtz, D.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
            Toch nooit uit het oog verliezen dat wat we hier steeds beoordelen, web versies zijn,

en dat een print er steeds anders (beter?) uitziet...

Moeilijk om 250 KB te vergelijken met 25 Megabites....

Grtz, D.
            Yups, en dat het op ieder scherm anders uitziet
            echt een foto beoordelen kan je enkel op een afdruk

Comment

Daar ben ik t dan weer totaal niet mee eens...
              Op een verkleining kun je inderdaad niet alles zien wat je op het grote formaat wel kunt zien.
              En op een print zie je ook minder dan op een scherm.

Beiden zijn slechts vormen die gebruikt worden om een foto te tonen. En dat is hoe deze op dat moment beoordeeld wordt.
              Het excuus gebruiken dat het er op print wel goed uit ziet is hopeloos achterhaald. Het overgrote merendeel van de fotos wordt nooit afgedrukt omdat ze in onze digitale wereld bestaan. Hebben zij dan geen bestaansrecht?

En een print is vergeeflijker dan een goed scherm. Strepen e.d in de achtergrond, banding, etc, kan allemaal reuze meevallen op een print. Moeten we dan maar geen commentaar op zoiets leveren als we dat zien?

Denk dat we juist digitaal het zuiverst een foto kunnen beoordelen op kleine schoonheidsfoutjes. Of dat die belangrijk zijn is dan natuurlijk afhankelijk van het doel.
              Wordt het een afdruk, dan misschien niet.
              Wordt ie als online reclame gebruikt als 800px groot? Dan waarschijnlijk ook niet.
              Gaat ie op 10x15m aan de muur van een groot gebouw? Zelfs dan misschien nog niet eens....
              Dus het is dan aan de TS om te besluiten of het voor zijn doel belangrijk is om er iets mee te doen.

Maar om klakkeloos te zeggen dat het op print goed is terwijl 99% vd fotos gemaakt nooit geprint zal worden, vind ik een beetje vreemd

Doel overigens niet op deze plaat maar gewoon in het algemeen

Comment

...

effe er tussen door:
                @ Frozen Times hoe haal jij de titel weg in je comment..?
                grt,bouk.
                Last edited by bouk; 8 oktober 2011, 08:58.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Niet met opzet. Dat moet gebeurd zijn door ForumRunner, de iPhone app.
                  Want die post heb ik vanaf de iPhone gepost

Wist ik ook niet overigens

Maar als je naar "meer opties" gaat, dan kun je hem ook weghalen of zelfs aanpassen

Comment

Ik vind het een hele mooie foto... Er ligt een beetje een geelwaas op op mijn scherm ( iMac ) maar voor de rest.. zeer mooi hoor...

En ... ik zie totaal niets verkeerd aan dat meiske, niet aan haar hoofd, niet aan haar borsten, niet aan haar pose, integendeel... Ik zou hier nu vanalles kunnen typen over het "integendeel", maar MIJN wederhelft leest hier meestal ook mee ..

Hopelijk laat ze het poseren niet voor wat het is, met al die ridderlijke praat hier...

Comment

Maar om klakkeloos te zeggen dat het op print goed is terwijl 99% vd fotos gemaakt nooit geprint zal worden, vind ik een beetje vreemd

Kijk, ik zie op 2 verschillende schermen.
                      1 IMac, en op een Eizo beide zijn verschillend
                      niet bij deze plaat, maar op alle foto's
                      er zit zelfs verschil op beide IMac's !!
                      Wat betreft grote prints, wij maken er zeer geregeld
                      en ik weet ook dat in sommige club's grote formaten afgeprint worden
                      voor tentoon testellen, en dan zie je toch net iets meer
                      al zou ik veel meer kunnen zeggen.
                      We zitten hier met een beperking van posten, maar dat is overal een regel
                      ik heb het ook meermaals voor gehad dat ik minder Kb' s had na het posten
                      Maar goed, ik ga hier niet verder over zeveren,want dan wijkt het van de post hier af

Comment

1 foto+1000 monitors = 1000 verschillende weergaven.
                        1 monitor + 2 waarnemers = 2 verschillende waarnemingen.

Waarom zouden we hier niet mogen zeggen dat het lijkt dat het hoofd apart staat van het lichaam, alsof het hoofd er via PS is opgeplakt. Dit is zeker niet het model beledigen. Het is de fotograaf zijn verantwoordelijkheid, zeker als hij over bepaalde informatie beschikt over het model, dat hij geen foto's openbaar maakt die het model (kunnen) compromitteren.
                        on topic

Ik vind dit een mooi 1960st look foto. Wat het hoofd betreft voor mij een kleiiiiin minpuntje, maar het model maakt dit helemaal goed door haar pose en lichaam.

Robby BB
                        Minder tijd achter de computer
                        Is meer tijd achter de camera

Comment

Compromitteren, dat vind ik ook een beetje ver gaan.
                          Het model staat er gewoon mooi op. Dat het lijkt voor sommigen alsof het hoofd er op geplakt is doet geen afbreuk aan het model. Lichtval en pose zal daar een oorzaak van zijn, want ik weet zeker dat haar hoofd echt wel vast zit aan dr lichaam. :-)

1000 verschillende monitoren, die verschillen zijn, mits gekalibreerd, natuurlijk wel minimaal. Heb t nog nooit meegemaakt dat ik een foto op 1 gekalibreerde monitor wel mooi vond en op de ander niet.
                          We hebben het dan ook eigenlijk alleen over lichte afwijkingen in kleur, contrast, helderheid en banding.

Uiteraard heb je dezelfde afwijking ook met prints (inkt, papier, plot, etc) en zelfs nog met het licht waarin je de print bekijkt.

Eigenlijk kunnen we dan nooit een foto beoordelen volgens die redenatie. Denk dat we dan toch maar moeten roeien met de riemen die we hebben

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FrozenTimes Bekijk bericht
                            Compromitteren, dat vind ik ook een beetje ver gaan.
                            Het model staat er gewoon mooi op. Dat het lijkt voor sommigen alsof het hoofd er op geplakt is doet geen afbreuk aan het model. Lichtval en pose zal daar een oorzaak van zijn, want ik weet zeker dat haar hoofd echt wel vast zit aan dr lichaam. :-)

1000 verschillende monitoren, die verschillen zijn, mits gekalibreerd, natuurlijk wel minimaal. Heb t nog nooit meegemaakt dat ik een foto op 1 gekalibreerde monitor wel mooi vond en op de ander niet.
                            We hebben het dan ook eigenlijk alleen over lichte afwijkingen in kleur, contrast, helderheid en banding.

Uiteraard heb je dezelfde afwijking ook met prints (inkt, papier, plot, etc) en zelfs nog met het licht waarin je de print bekijkt.

Eigenlijk kunnen we dan nooit een foto beoordelen volgens die redenatie. Denk dat we dan toch maar moeten roeien met de riemen die we hebben
                            Ik heb gezegd dat het de verantwoordelijkheid is van de fotograaf, ik beweer hier niet dat de fotograaf met deze foto, het model gecompromitteerd heeft,

Neem 1000 monitoren die gecalibreed zijn en je hebt 1000 verschillende waarnemingen,
                            Ik ga nog verder, neem 1000 gecallibreerde monitoren van het zelfde merk en type en je hebt 1000 verschillende waarnemingen.
                            Callibreren is geen heilig middel omdat er altijd nog manueel instellingen moeten plaatsvinden en die zijn bij ieder persoon verschillend, omdat ook ons oog afwijkingen heeft.

Quote: Heb t nog nooit meegemaakt dat ik een foto op 1 gekalibreerde monitor wel mooi vond en op de ander niet.

Mooi vinden is niet hetzelfde als twee maal hetzelfde zien,
                            Robby BB

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                              Mooi vinden is niet hetzelfde als twee maal hetzelfde zien,
                              Robby BB
                              En wie geeft jou de garantie dat 2 verschillende mensen wel dezelfde kleuren zien? Misschien zit daar ook wel een afwijking in qua "kalibratie".

Vind dit veel te ver gaan om hierover door te gaan. die afwijkingen zijn zo minimaal dat ze verwaarloosbaar zijn. Zo niet dan kunnen ze het forum wel platleggen want wat heeft de mening van een andere fotograaf dan nog voor meerwaarde?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FrozenTimes Bekijk bericht
                                En wie geeft jou de garantie dat 2 verschillende mensen wel dezelfde kleuren zien? Misschien zit daar ook wel een afwijking in qua "kalibratie".

Vind dit veel te ver gaan om hierover door te gaan. die afwijkingen zijn zo minimaal dat ze verwaarloosbaar zijn. Zo niet dan kunnen ze het forum wel platleggen want wat heeft de mening van een andere fotograaf dan nog voor meerwaarde?
                                De comments gaan niet alleen over kleur en contrast
                                Maar we gaan, zoals je zegt, mischien wat te ver, want wat onze hersenen laten zien is niet altijd de realiteit en dat verschilt van mens tot mens.
                                Robby BB

Comment

Working...
                                X