Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Niet zo geslaagd vind ik, de bedoeling is wel goed, maar naar mijn gevoel staat er te veel op de foto zodat je niet weet waar eerst te kijken. Ik denk dat je met dit soort van foto's je model er echt moet kunnen laten uitspringen door contrasterende kledij of een speciale belichting of iets dergelijks, ik weet het ook niet precies, maar zo vind ik het ietwat te druk en chaotisch.
ik ben al aant denken geweest om een ND104 te kopen (4 stoppen eraf)
dan zou de scherptediepte veel minder zijn geweest
(hij is nu op F/18 gemaakt, dan zou ik op F/6.3 uitkomen)
zou em dan beter zijn ?
Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...
drukke achtergrond mag in mijn ogen
en met de expressie is echt niks mis, ze staat er heel goed op.
Ik zou eerder wat aan mijn belichting werken.
Sorry dat ik het zo zeg, maar je moet je onkunde (voorlopig) niet op je model stoten.
En ik ben geen expert, maar ik denk door het juist instellen van je flitsen
je wel degelijk met een groter diafragma kan werken en je achtergrond onscherper maken.
drukke achtergrond mag in mijn ogen
en met de expressie is echt niks mis, ze staat er heel goed op.
Ik zou eerder wat aan mijn belichting werken.
Sorry dat ik het zo zeg, maar je moet je onkunde (voorlopig) niet op je model stoten.
En ik ben geen expert, maar ik denk door het juist instellen van je flitsen
je wel degelijk met een groter diafragma kan werken en je achtergrond onscherper maken.
groter diafragma kan gemakkelijk,maar dan gaat je achtergrond mee lichter worden en dat wil ik juist niet ...
ik denk toch is voor ND filters te gaan
Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...
groter diafragma kan gemakkelijk,maar dan gaat je achtergrond mee lichter worden en dat wil ik juist niet ...
Ik ben echt geen expert, maar staan je flitsers dan ook niet wat fel of net niet fel genoeg.
je moet toch een evenwicht creëren tussen belichting model en belichting achtergrond.
Met de juiste instellingen moet dit toch mogelijk zijn.
Ik denk dat voor modelfotografie een ND-filter echt niet nodig is.
Het zou trouwens wel wat scherpte kunnen kosten en dat zou spijtig zijn.
Ik vind dat het model het voor haar eerste keer behoorlijk goed doet. De belichting vind ik echter niet zo geslaagd, alsook de compositie. Ik vind haar een beetje te veraf staan nu. Ook links staat er zo'n stuk hout dat veel aandacht wegneemt. De Amerikaans zwoele sfeer vind ik hier niet in terug.
Licht laat ik over aan de kenners.
Vind haar blik niet mis, maar vind hem ook niet zwoel...
Pose vind ik ook wel leuk, haar lichaam komt er goed door uit.
De houtblok zou ik eraf knippen, maar zo druk is hij ook niet volgens mij
huh????????????????????????
volgens mij is groter diafragma (kleine F-waarde), zeker bij strobisme belichting van je model waar je dan desbetreffende je flitsen in kracht regelt om ze voldoende belicht te krijgen en je sluitertijd bepaalt het licht op je achtergrond / omgeving
wordt precies dan toch eens tijd dat je een workshop gaat volgen hieromtrent zenne
ik heb al veel van je werk gezien en was er redelijk fan van maar met deze uitspraak bewijs je eigenlijk wel deels dat je dus de materie niet volledig beheerst en dus m.i. op goed geluk shoot
ik denk dat jij nu wel een deel geluk hebt dat modellen niet over de nodige kennis beschikken hieromtrent of er zouden er zich veel 'bekocht' voelen vrees ik
volgens mij is groter diafragma (kleine F-waarde), zeker bij strobisme belichting van je model waar je dan desbetreffende je flitsen in kracht regelt om ze voldoende belicht te krijgen en je sluitertijd bepaalt het licht op je achtergrond / omgeving
wordt precies dan toch eens tijd dat je een workshop gaat volgen hieromtrent zenne
ik heb al veel van je werk gezien en was er redelijk fan van maar met deze uitspraak bewijs je eigenlijk wel deels dat je dus de materie niet volledig beheerst en dus m.i. op goed geluk shoot
ik denk dat jij nu wel een deel geluk hebt dat modellen niet over de nodige kennis beschikken hieromtrent of er zouden er zich veel 'bekocht' voelen vrees ik
op goed geluk shoot ?
ik heb wel degelijk de materie onder de knie... (zegt bv mijn fotograaf diploma van Syntra !)
zoals ik al zei, ik kan best op alles op F/6.3 afmeten , maar dan is mijn achtergrond te licht naar mijn smaak en je kan niet sneller dan 1/200e syncen (zelfs met de PW FlexTTL5's kan je niet voorbij de 1/320e zonder banding op een 5D II)
de keuze voor mijn achtergrond zo donker te houden is omdat ik heel erg fan ben van de schaduwen van mijn lichtbronnen.
de verhouding is dus heel bewust gedaan !
en moest je het niet weten, ik gebruik geen speedlite's dus geen high speed sync ,FP of hypersync
ps. reflectieschermen ..tried some cheap ones, totally not my thing..
Comment