Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Glam alom !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Glam alom !

goh kga me niet verstoppen daarachter ze , want tis waarschijnlijk de manier waarop ik het uitleg (das nooit mn sterkste punt geweest)

de foto is gemaakt aan F/18 en 1/200e van ne second

ik KAN de identiek zelfde foto niet namaken op F/6.3 want dan zou ik moeten syncen op 1/1600e van ne seconde voor hetzelfde effect (F/18 naar F/6.3 is 4 stoppen)
    alsk mn flitsers daar toch op afregelen en ik maak de foto op F/6.3 en 1/200e gade zien dat den achtergrond 4 stops lichter is geworden en dat wil ik niet
    Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht

ik denk dat jij nu wel een deel geluk hebt dat modellen niet over de nodige kennis beschikken hieromtrent of er zouden er zich veel 'bekocht' voelen vrees ik
      Ik vind dat u nogal neerbuigend doet tegenover de topic starter.
      Ben eens op uw site gaan kijken .
      Ook uw foto's zijn voor verbetering vatbaar, vind zelfs dat Ijsje het er beter van af brengt dan u zelf.
      Je moet overigens niet alleen rekening houden met f waarde van je toestel in combinatie met je flits.
      Je moet ook rekening houden met de verhouding ambient en flits licht.

De foto van Ijsje vind ik best te pruimen, al zou ik zelf eea ander anders doen.
      Compositie zou ik veranderen, model dus niet in het midden
      Het achterste licht minder hard en het voorste iets krachtiger zetten ( eventueel licht dichterbij als er niet genoeg power is of 1/3 stop lager op de camera. Achtergrond zal even donker blijven.
      Andere locatie misschien?
      Er kan zoveel anders gedaan worden, maar als ik het goed gelezen heb, is dit een bewuste keuze geweest van topic starter.
      Een amateur maakt zich druk om scherpte
      een professioneel maakt zich druk in de verkoop
      een fotograaf maakt zich druk omwille van het licht

Comment

Voor mij achtergrond iets te druk en model zelf komt iets te veel los van je achtergrond... het ziet er in deze setting imo wat te gemaakt uit. Dit kan je keuze zijn, maar werkt hier niet echt voor mij.

Comment

Model staat er behoorlijk onbeholpen en gekunsteld bij, vind ik.

L.
          http://lievendevlaminck.wordpress.com/

Comment

vind al die schaduwen te veel.
            kleding model met lokatie wel leuk bedacht.
            maar ja het gaat om de uitvoering en die vind ik niet geslaagd.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tini Bekijk bericht
              Ik vind dat het model het voor haar eerste keer behoorlijk goed doet. De belichting vind ik echter niet zo geslaagd, alsook de compositie. Ik vind haar een beetje te veraf staan nu. Ook links staat er zo'n stuk hout dat veel aandacht wegneemt. De Amerikaans zwoele sfeer vind ik hier niet in terug.
              Ik volg Tini; voor de us glam staat het model verkeerd tov licht > shaduwen: hoofd, benen, heup
              The soul would have no rainbow, had the eyes no tears.
              http://www.duister.org - http://www.facebook.com/duisterdotorg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven G. Bekijk bericht
                Ik vind dat u nogal neerbuigend doet tegenover de topic starter.
                Ben eens op uw site gaan kijken .
                Ook uw foto's zijn voor verbetering vatbaar, vind zelfs dat Ijsje het er beter van af brengt dan u zelf.
                Je moet overigens niet alleen rekening houden met f waarde van je toestel in combinatie met je flits.
                Je moet ook rekening houden met de verhouding ambient en flits licht.

De foto van Ijsje vind ik best te pruimen, al zou ik zelf eea ander anders doen.
                Compositie zou ik veranderen, model dus niet in het midden
                Het achterste licht minder hard en het voorste iets krachtiger zetten ( eventueel licht dichterbij als er niet genoeg power is of 1/3 stop lager op de camera. Achtergrond zal even donker blijven.
                Andere locatie misschien?
                Er kan zoveel anders gedaan worden, maar als ik het goed gelezen heb, is dit een bewuste keuze geweest van topic starter.
                Ik vind dat TS nogal neerbuigend over zijn model doet.
                De grootste fouten zitten in de belichting (en ik ken er niks van, maar zie het wel)
                Dan zou je best even daar aan werken ipv comment op je model te leveren.

Of zinnetje weer verkeerd geïnterpreteerd

En het onderlijnde deel: Als je goed leest zie je ook dat TS het anders wou.

En ivm Syntra: ...
                Nikon D7000 en wat lenzen.
                http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk bericht
                  ik ben al aant denken geweest om een ND104 te kopen (4 stoppen eraf)
                  dan zou de scherptediepte veel minder zijn geweest
                  (hij is nu op F/18 gemaakt, dan zou ik op F/6.3 uitkomen)

zou em dan beter zijn ?
                  Je hebt dan al wel meer spelingsruimte, maar mi zou de achtergrond wel een stopje helderder mogen. Het is niet zo zeer de scherptediepte die wringt, maar toch meer de compo.

Comment

Hier ga ik me ook even mee bemoeien. Ik heb wat fotos van Bart gezien waar de exif nog in zit en ik zie wat hij tracht te bereiken. En dat klopt gewoon met elkaar.
                    Deze foto is met daglicht genomen waardoor hij zijn diafragma helemaal moet knijpen om het "nacht" effect te kunnen creeeren. Een groter diafragma zou in dit geval een lichtere achtergrond betekenen.
                    Dus ja, om die donkere achtergrond met een beperktere scherptediepte te bereiken heeft ie een nd filter nodig. Of dat in dit geval een verbetering is, durf ik niet te zeggen...

Ik ben zelf een fan van beperkte scherptediepte en doe daar veel mee. Maar dit day2night effect heeft ook z'n charmes. In beiden gevallen zijn t technieken om je model uit te lichten.

Persoonlijk vind ik de achtergrond wat te druk, met name het dak.
                    Maar dat het tot daar toe scherp is vind ik geen bezwaar bij deze foto

Ik ken dit model trouwens volgens mij....
                    Look, Aim, Point, Shoot, Retouch, Print.

Comment

Working...
                    X