Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Test van Westcott Apollo
Collapse
X
-
-
Re: Test van Westcott Apollo
de catlights zijn mooi te zien in de ogen dus dit zit ok
doch lijkt mij de softbox heel dicht te staan en ook is het gezicht overbelicht dus ofwel flits minder krachtig ofwel diafragma dichtknijpenWebsite: http://www.svisimaging.be
-
Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk berichtde catlights zijn mooi te zien in de ogen dus dit zit ok
doch lijkt mij de softbox heel dicht te staan en ook is het gezicht overbelicht dus ofwel flits minder krachtig ofwel diafragma dichtknijpen
Inderdaad stond de box vrij dicht. Ik denk +- 60 cm van het gelaat. Is er een "vuistregel" voor de afstand van de box?
Kristoftwitter: @kdecaluwe
Nikon - Mac
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kdecaluwe Bekijk berichtDank u voor de reactie.
Inderdaad stond de box vrij dicht. Ik denk +- 60 cm van het gelaat. Is er een "vuistregel" voor de afstand van de box?
Kristof
hangt er vooral vanaf wat je wilt bereiken, of je een belicht hoofd / gezicht wilt of een volledig lichaam en daar doet het formaat van box natuurlijk ook iets aan
ik denk dat je door hem zo dicht te plaatsen meer het risico loopt op mogelijkse uitbranding
ook komt hij dan nogal groot over in de ogen zoals hier ook wel het geval isWebsite: http://www.svisimaging.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk berichtik denk dat je door hem zo dicht te plaatsen meer het risico loopt op mogelijkse uitbranding
ook komt hij dan nogal groot over in de ogen zoals hier ook wel het geval isGroeten Dirk
Website : http://www.gakrid.be
Comment
-
Als ik de histogram in Lightroom bekijk dan is er eigenlijk maar zeer weinig uitgebrand, enkel een zeer klein beetje in de vierkantjes die in de ogen reflecteren. Maar ik ben het wel eens met jullie dat het misschien iets minder had mogen zijn.
Ik heb nu op mijn histogram van het toestel gekeken voor de belichtingsmeting, zou een belichtingsmeter met een beter reslutaat kunnen geven?
Is de instelling van de zoom van mijn flash ook van belang?
Alvast bedankt voor jullie hulp!twitter: @kdecaluwe
Nikon - Mac
Comment
-
-
Mooi, maar overbelicht.
Een hystogram verteld niets over de zone waarin de huidtinden titten vallen hé.
Ik werk (bijna) altijd met een gecalibreerde lichtmeter. Mijn naaktmodellen (met vier poten en een staart) zitten wat betreft toon, steeds onderaan of bovenaan in het hystogram. Moest ik op de lichtmeter van de camera of de I-TTL vertrouwen, dan gaat het behoorlijk fout.
In ditgeval zou I-TTL met spotmeting op de wang wel moeten werken.
Heb je de flits(ers) tegen de zilver achterkant van de apolo laten flitsen? Je lijkt een hotspot te hebben. Ik eb zelf heen ervaring met de apolo's, maar men beweerd dat ze veel zachter licht geven dan de Eazybox die ik veel gebruik. Dat vind ik hier niet terug.I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk berichtMooi, maar overbelicht.
Een hystogram verteld niets over de zone waarin de huidtinden titten vallen hé.
Ik werk (bijna) altijd met een gecalibreerde lichtmeter. Mijn naaktmodellen (met vier poten en een staart) zitten wat betreft toon, steeds onderaan of bovenaan in het hystogram. Moest ik op de lichtmeter van de camera of de I-TTL vertrouwen, dan gaat het behoorlijk fout.
In ditgeval zou I-TTL met spotmeting op de wang wel moeten werken.
Heb je de flits(ers) tegen de zilver achterkant van de apolo laten flitsen? Je lijkt een hotspot te hebben. Ik eb zelf heen ervaring met de apolo's, maar men beweerd dat ze veel zachter licht geven dan de Eazybox die ik veel gebruik. Dat vind ik hier niet terug.
De flits stond naar achter gericht, maar heb gelezen dat ik best zo weining mogelijk zoom met de flits. Er is dus nog veel werk aan de winkel
Groeten,
Nikon - Mac
Comment
-
Spotmeting, i ttl, ingebouwde lichtmeter van het toestel ???
In de studio doet dit er niks toe, uw lichtmeter van in het toestel meet enkel de pilootlamp. Met andere woorden... heb je niks aan.Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk berichtSpotmeting, i ttl, ingebouwde lichtmeter van het toestel ???
In de studio doet dit er niks toe, uw lichtmeter van in het toestel meet enkel de pilootlamp. Met andere woorden... heb je niks aan.Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
www.musicinframe.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk berichtNog nooit van het M-standje gehoord zeker. Wa's da nu voor een comment.
Spotmeting en ttl-toestanden zijn volledig irrelevant hier. Je toestel kan continu licht meten, geen studio (manueel) flitslicht.
Comment
-
-
Zeker akkoord dat Lieven ons nog erg veel kan leren over gebruik van flash in de studio. IK denk echter dat het hier om een modifier voor een speedlite gaat. TTL en andere toestanden werken dan natuurlijk wel, als ge triggers hebt die ttl ondersteunen etc....
Dat gezegd zijnde zou ik denk 'k nog altijd eerder mijn flitsmeter vertrouwen en de boel manueel in handen nemen....
De foto zelf is 't meeste al over gezegd. Beetje overbelicht en ook qua kadrage en positie van het licht dient er nog wel wat bijgestuurd te worden (zit nogal laag). Test toch eens overdoen denk ik...Mijn gepruts op: http://www.pietervandeur.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cameljack Bekijk berichtZeker akkoord dat Lieven ons nog erg veel kan leren over gebruik van flash in de studio. IK denk echter dat het hier om een modifier voor een speedlite gaat. TTL en andere toestanden werken dan natuurlijk wel, als ge triggers hebt die ttl ondersteunen etc....
Dat gezegd zijnde zou ik denk 'k nog altijd eerder mijn flitsmeter vertrouwen en de boel manueel in handen nemen....
De foto zelf is 't meeste al over gezegd. Beetje overbelicht en ook qua kadrage en positie van het licht dient er nog wel wat bijgestuurd te worden (zit nogal laag). Test toch eens overdoen denk ik...
Met alle tips/opmerkingen die ik gekregen zal ik zeker verder testen
Ik zal nog wat aan de opstelling proberen sleutelen hoger en misschien iets verder.
Lichtmeting zal ik wat uitzoeken, ben ik nog niet echt uit hoe ik dat moet doen.
Maar ik ben er ondertussen ook al achtergekomen dat er in de nabewerking ook nog wel wat marge zit
Grtz,
Nikon - Mac
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk berichtLieven heeft nochtans gelijk. En ik denk dat hij jou en mij nog wat kan bijleren over het M-standje en studiobelichting.
Spotmeting en ttl-toestanden zijn volledig irrelevant hier. Je toestel kan continu licht meten, geen studio (manueel) flitslicht.
Zeg dan gewoon dat je beter kan vertrouwen op een lichtmeter, en dat de spotmeting niet echt gaat werken. E-TTL dan weer...
En wat dat belichten betreft: leuke dingen op zijn site en goede ideeën, zijn backstage had ik ook al lang eens bekeken. Maar zijn belichting vind ik maar klassiek. Zo.Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
www.musicinframe.be
Comment
Comment