Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Test van Westcott Apollo

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Test van Westcott Apollo

    Hierbij een foto genomen met een Westcott Apollo. Het is de eerste keer dat ik een "softbox" gebruik en ben zelf best tevreden van het resultaat





    Tips en Trics over het gebruik van de Westcott altijd welkom.


    Kritsof
    twitter: @kdecaluwe
    Nikon - Mac

  • #2
    Re: Test van Westcott Apollo

    de catlights zijn mooi te zien in de ogen dus dit zit ok

    doch lijkt mij de softbox heel dicht te staan en ook is het gezicht overbelicht dus ofwel flits minder krachtig ofwel diafragma dichtknijpen
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Test van Westcott Apollo

      Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
      de catlights zijn mooi te zien in de ogen dus dit zit ok

      doch lijkt mij de softbox heel dicht te staan en ook is het gezicht overbelicht dus ofwel flits minder krachtig ofwel diafragma dichtknijpen
      Dank u voor de reactie.

      Inderdaad stond de box vrij dicht. Ik denk +- 60 cm van het gelaat. Is er een "vuistregel" voor de afstand van de box?


      Kristof
      twitter: @kdecaluwe
      Nikon - Mac

      Comment


      • #4
        Re: Test van Westcott Apollo

        Oorspronkelijk geplaatst door kdecaluwe Bekijk bericht
        Dank u voor de reactie.

        Inderdaad stond de box vrij dicht. Ik denk +- 60 cm van het gelaat. Is er een "vuistregel" voor de afstand van de box?


        Kristof
        niet naar mijn weten

        hangt er vooral vanaf wat je wilt bereiken, of je een belicht hoofd / gezicht wilt of een volledig lichaam en daar doet het formaat van box natuurlijk ook iets aan

        ik denk dat je door hem zo dicht te plaatsen meer het risico loopt op mogelijkse uitbranding
        ook komt hij dan nogal groot over in de ogen zoals hier ook wel het geval is
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: Test van Westcott Apollo

          Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
          ik denk dat je door hem zo dicht te plaatsen meer het risico loopt op mogelijkse uitbranding
          ook komt hij dan nogal groot over in de ogen zoals hier ook wel het geval is
          Dat heeft er weinig mee te maken : hij mag op 10 cm staan,als het goed is uitgemeten is er niks uitgebrand. Hoe korter bij hoe zachter het licht zal zijn, hoe verder hoe harder....
          Groeten Dirk
          Website : http://www.gakrid.be

          Comment


          • #6
            Re: Test van Westcott Apollo

            Als ik de histogram in Lightroom bekijk dan is er eigenlijk maar zeer weinig uitgebrand, enkel een zeer klein beetje in de vierkantjes die in de ogen reflecteren. Maar ik ben het wel eens met jullie dat het misschien iets minder had mogen zijn.

            Ik heb nu op mijn histogram van het toestel gekeken voor de belichtingsmeting, zou een belichtingsmeter met een beter reslutaat kunnen geven?

            Is de instelling van de zoom van mijn flash ook van belang?

            Alvast bedankt voor jullie hulp!
            twitter: @kdecaluwe
            Nikon - Mac

            Comment


            • #7
              Re: Test van Westcott Apollo

              Mooi, maar overbelicht.

              Een hystogram verteld niets over de zone waarin de huidtinden titten vallen hé.
              Ik werk (bijna) altijd met een gecalibreerde lichtmeter. Mijn naaktmodellen (met vier poten en een staart) zitten wat betreft toon, steeds onderaan of bovenaan in het hystogram. Moest ik op de lichtmeter van de camera of de I-TTL vertrouwen, dan gaat het behoorlijk fout.

              In ditgeval zou I-TTL met spotmeting op de wang wel moeten werken.


              Heb je de flits(ers) tegen de zilver achterkant van de apolo laten flitsen? Je lijkt een hotspot te hebben. Ik eb zelf heen ervaring met de apolo's, maar men beweerd dat ze veel zachter licht geven dan de Eazybox die ik veel gebruik. Dat vind ik hier niet terug.
              I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

              Comment


              • #8
                Re: Test van Westcott Apollo

                Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
                Mooi, maar overbelicht.

                Een hystogram verteld niets over de zone waarin de huidtinden titten vallen hé.
                Ik werk (bijna) altijd met een gecalibreerde lichtmeter. Mijn naaktmodellen (met vier poten en een staart) zitten wat betreft toon, steeds onderaan of bovenaan in het hystogram. Moest ik op de lichtmeter van de camera of de I-TTL vertrouwen, dan gaat het behoorlijk fout.

                In ditgeval zou I-TTL met spotmeting op de wang wel moeten werken.


                Heb je de flits(ers) tegen de zilver achterkant van de apolo laten flitsen? Je lijkt een hotspot te hebben. Ik eb zelf heen ervaring met de apolo's, maar men beweerd dat ze veel zachter licht geven dan de Eazybox die ik veel gebruik. Dat vind ik hier niet terug.
                Spotmeting zou hier inderdaad misschien beter zijn, maar toch opteren voor een lichtmeter, bedankt voor de tip

                De flits stond naar achter gericht, maar heb gelezen dat ik best zo weining mogelijk zoom met de flits. Er is dus nog veel werk aan de winkel

                Groeten,

                Kristof
                twitter: @kdecaluwe
                Nikon - Mac

                Comment


                • #9
                  Re: Test van Westcott Apollo

                  Spotmeting, i ttl, ingebouwde lichtmeter van het toestel ???
                  In de studio doet dit er niks toe, uw lichtmeter van in het toestel meet enkel de pilootlamp. Met andere woorden... heb je niks aan.
                  Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Test van Westcott Apollo

                    Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
                    Spotmeting, i ttl, ingebouwde lichtmeter van het toestel ???
                    In de studio doet dit er niks toe, uw lichtmeter van in het toestel meet enkel de pilootlamp. Met andere woorden... heb je niks aan.
                    Nog nooit van het M-standje gehoord zeker. Wa's da nu voor een comment.
                    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                    www.musicinframe.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Test van Westcott Apollo

                      Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                      Nog nooit van het M-standje gehoord zeker. Wa's da nu voor een comment.
                      Lieven heeft nochtans gelijk. En ik denk dat hij jou en mij nog wat kan bijleren over het M-standje en studiobelichting.
                      Spotmeting en ttl-toestanden zijn volledig irrelevant hier. Je toestel kan continu licht meten, geen studio (manueel) flitslicht.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Test van Westcott Apollo

                        Zeker akkoord dat Lieven ons nog erg veel kan leren over gebruik van flash in de studio. IK denk echter dat het hier om een modifier voor een speedlite gaat. TTL en andere toestanden werken dan natuurlijk wel, als ge triggers hebt die ttl ondersteunen etc....
                        Dat gezegd zijnde zou ik denk 'k nog altijd eerder mijn flitsmeter vertrouwen en de boel manueel in handen nemen....

                        De foto zelf is 't meeste al over gezegd. Beetje overbelicht en ook qua kadrage en positie van het licht dient er nog wel wat bijgestuurd te worden (zit nogal laag). Test toch eens overdoen denk ik...
                        Mijn gepruts op: http://www.pietervandeur.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Test van Westcott Apollo

                          Oorspronkelijk geplaatst door Cameljack Bekijk bericht
                          Zeker akkoord dat Lieven ons nog erg veel kan leren over gebruik van flash in de studio. IK denk echter dat het hier om een modifier voor een speedlite gaat. TTL en andere toestanden werken dan natuurlijk wel, als ge triggers hebt die ttl ondersteunen etc....
                          Dat gezegd zijnde zou ik denk 'k nog altijd eerder mijn flitsmeter vertrouwen en de boel manueel in handen nemen....

                          De foto zelf is 't meeste al over gezegd. Beetje overbelicht en ook qua kadrage en positie van het licht dient er nog wel wat bijgestuurd te worden (zit nogal laag). Test toch eens overdoen denk ik...

                          Met alle tips/opmerkingen die ik gekregen zal ik zeker verder testen

                          Ik zal nog wat aan de opstelling proberen sleutelen hoger en misschien iets verder.
                          Lichtmeting zal ik wat uitzoeken, ben ik nog niet echt uit hoe ik dat moet doen.

                          Maar ik ben er ondertussen ook al achtergekomen dat er in de nabewerking ook nog wel wat marge zit

                          Grtz,

                          Kristof
                          twitter: @kdecaluwe
                          Nikon - Mac

                          Comment


                          • #14
                            Re: Test van Westcott Apollo

                            Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                            Lieven heeft nochtans gelijk. En ik denk dat hij jou en mij nog wat kan bijleren over het M-standje en studiobelichting.
                            Spotmeting en ttl-toestanden zijn volledig irrelevant hier. Je toestel kan continu licht meten, geen studio (manueel) flitslicht.
                            heb me een beetje verkeerd uitgedrukt misschien: ik bedoelde eigenlijk dat de comment op zich niet veel bijbracht...

                            Zeg dan gewoon dat je beter kan vertrouwen op een lichtmeter, en dat de spotmeting niet echt gaat werken. E-TTL dan weer...

                            En wat dat belichten betreft: leuke dingen op zijn site en goede ideeën, zijn backstage had ik ook al lang eens bekeken. Maar zijn belichting vind ik maar klassiek. Zo.
                            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                            www.musicinframe.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Test van Westcott Apollo

                              Och noem het dan een high key hè
                              Het had wel iets donkerder gemogen

                              Comment

                              Working...
                              X