Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The Bike Session...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: The Bike Session...

Ik vind hem de max, amen.
    Toning, compo en kleurtjes knallen er lekker op los en dat vind ik lekker zo!
    https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
      ....is het verkeerde moment van de dag
      Het verkeerde moment van de dag ? Bestaat dat ?
      www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

Comment

Citaat:
        Oorspronkelijk geplaatst door gNo
        ....is het verkeerde moment van de dag
        Geplaatst door stach

Het verkeerde moment van de dag ? Bestaat dat ?
        Eerlijk gezegd,...heb ik ook wat moeite om te volgen hier

D.

Comment

Moet je maar eens naar schilderijen van de oude meesters gaan kijken... die kenden alles van licht;
          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
          www.musicinframe.be

Comment

Verzadiging op het randje, maar de rest ...
            Wil ik ook wel kunnen... Zit als wielerfreak met een gelijkaardig idee (maar dan anders )
            Groeten Dirk
            Website : http://www.gakrid.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
              Inderdaad , dit bracht bij mij ook spontaan een glimlach op mijn gelaat

Hoe kan een panning nu slecht zijn als ik in deze foto absoluut GEEN panning techniek heb toegepast ?

Van deze sessie heb ik wel een reeks beelden gemaakt met panning techniek, maar dan op een 0,20 sec of 0,50 sec...

De non panning beelden zijn alle gemaakt met snelheden tussen 1/320 sec en 1/800 sec.

Hopelijk brengt dit beetje technische uitleg wat klaarte ?

Grtz, D.
              Ik was vergeten een knipoogje te plaatsen maar dat merk ik meteen..
              Niet druk maken want het was zo niet bedoeld.
              De opname is goed zoals ze is en verder niet meer....
              Het zou in ieder geval de Ronde wat meer swung geven dit jaar bij het zien van deze dame....
              Ik weet dat het niets te maken heeft met de opname maar ik wou het toch even kwijt..
              Vind de foto nogal hard overkomen.Het je deze geflitst?
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Vind de foto nogal hard overkomen.Het je deze geflitst ?
                Nee, dit is zonder flitser gemaakt, wel een reflectie scherm gebruikt...

De bewerking is bewust zo gekozen...

Thank's, Daniel

Comment

weet je wat ik wel grappig vind aan deze foto: je "spot" met wat mooi is. Een mooi model in mi keiharde omgeving. vreselijk gras, harde kleuren. daardoor in ieder geval opvallend (mooi vind ik het niet, maar dat hoeft ook helemaal niet )

Comment

ik denk dat het probleem vooral ligt aan het contrast, model lijkt prima te zijn geen hard contrast mooi belicht etc etc ... en dan de omgeving en de fiets, precies of je daar even contrast de hoogte in stuwt, en nog met de slider van "fill light" gespeeld hebt ook om donkere delen weer wat op te lichten en hopen dat er detail mee naar boven komt.

Nu kan het ook liggen aan de bewerking maar voor mij mag het contrast van fiets en omgeving of dat effect dat daarop zit in ieder geval serieus naar omlaag en ik zou de foto echt wel prima vinden, zou dan nog kunnen dienen als reclame voor Trek mannenfietsen waar vrouwen blijkbaar ook mee rijden
                    UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

en dan de omgeving en de fiets, precies of je daar even contrast de hoogte in stuwt, en nog met de slider van "fill light" gespeeld hebt ook om donkere delen weer wat op te lichten en hopen dat er detail mee naar boven komt.
                      Effe ter verduidelijking,...ik heb hier absoluut geen "fill light" gebruikt,...was absoluut niet nodig, licht genoeg ... ik heb dus niet zitten hopen...

Trouwens de tool "fill light" is in mijn workflow maar heel beperkt bruikbaar...snel ruis en lastig destructief als in grote mate toegepast...

De kleurbewerking is voor mij zo bewust gedaan,...hier dus een (persoonlijke) keuze ...

Maar het kan anders,...en dit doe ik geregeld in andere beeldjes...

maar voor mij mag het contrast van fiets en omgeving of dat effect dat daarop zit in ieder geval serieus naar omlaag en ik zou de foto echt wel prima vinden, zou dan nog kunnen dienen als reclame voor Trek mannenfietsen waar vrouwen blijkbaar ook mee rijden
                      Ondertussen dient deze prent hier reeds voor...

Thank's, Daniel

Comment

Je hebt wel reacties los geweekt en dat is op zich al een forum waardige foto...
                        Anders is er geen hond die er naar omkijkt naar vele andere opnames..
                        Dus wat mij betreft is deze nu al geslaagd..
                        Mvg, Pascal,Schoonspikke
                        Als je schiet..schiet dan raak!
                        500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Working...
                        X