Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Thanks.
1 x Metz 58-AF1 op statief met 45" zilvere paraplu.
1 x Canon 430EXII op statief met 32" zilvere paraplu.
Ik geloof dat de Metz links op 1/2 kracht stond en de 430EXII rechts op 1/4 kracht.
Verder 1/125@F8 op ISO100 en 24mm (Canon 5DII met 24-105)
vermoedde ik al dat je flits rechts zwakker stond, hier mocht hij iets krachtiger gestaan hebben en/of ook een grote plu
dan was de plaat met de bijhorende knappe dames vermoed ik nog net ietsje mooier door het iets meer licht rechts
Kun je ook vertellen waarom je vind dat ze gemaakt overkomen en wat er volgens jou verbeterd kan worden?
Same feeling.
Het komt te geposeerd over. 3-2-1 adem inhouden, hand in de zijde, kont naar achter .. say cheese.
Nu maken we ons allemaal daar regelmatig schuldig aan, ook ik, dus no worry.
Het is en blijft de kunst om de modellen zo te sturen dat het beeld gaat leven en een verhaal met zich mee brengt. Vooral op locatie.
Technisch zul je het prima kunnen gezien deze foto, maar als je hier bijv wat omgevingslicht had binnengelaten (indien aanwezig/mogelijk) had je veel meer sfeer gekregen.
Ik had deze plaat bijv veel liever gezien met een wat groffe korrel (hoge iso) en een langere sluitertijd.
En dan niet de modellen laten poseren naar de cam maar interactie zoeken met elkaar.
Denk dan aan zoiets:
Vanaf na deze shoot ben ik heel erg bewust bezig geweest met natuurlijke poses en denk dat dat ook goed gelukt is (fotos volgen nog). Alleen juist op deze foto vond ik het poseren wel meevallen.
Maar iedere tip daarover is welkom omdat het gewoon lastig is. Ik schiet voornamelijk beginnende modellen die blijkbaar wat meer moeite hebben om een bepaalde pose natuurlijk aan te nemen, dus daarom probeer ik de poses daar ook wat meer op aan te passen
Comment