Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

high key baby

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: high key baby

Niet om iemand af te zeiken maar dit vind ik toch wel heel erg slecht.
    Dit moet je toch zelf ook op je scherm zien dat dit helemaal de verkeerde kant op gaat?
    Sorry maar nee. Dit vind ik persoonlijk dus niet mooi.
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

Comment

ik zal morgen ons manneke nog eens op zijn stoel zetten en lichtsgewijs high key'en

de originele was een vis nog vlees geval. Flitser verplaatst zonder op diafragma te letten met een stevige overbelichting als gevolg.

kan iemand mij dan zeggen hoe het wel moet via belichting? Hoeveel stops overbelichten zou een goed begin zijn?
      The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht

kan iemand mij dan zeggen hoe het wel moet via belichting? Hoeveel stops overbelichten zou een goed begin zijn?
        Highkey is niet overbelichten maar de juiste lichtbron qua grootte tov je object, en omgeving kiezen.
        De kunst is ervoor te zorgen dat je 75% van je licht aan de rechterzijde van je histogram zit(uit het midden dus). Maar wel dat alles gevuld is. Ook links en je geen gat krijgt.

Dit is een correct belichte foto en ook HK

Dit is een correct belichte foto en LK

Als je naar HK zoekt, moet je een grote lichtbron nemen tov je onderwerp. Box, plu en je licht (en schaduwen) zacht houden.
        Bij voorkeur zoek je een lichte achtergrond uit.

Maar niet over gaan belichten. Dan krijg je hotspots en dat is niet fraai.

Succes
        Groetjes, Jörgen
        www.beautyshoot.nl

Comment

Working...
        X