Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Jessy in low-key

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Jessy in low-key


    Groetjes,
    Jolien
    Canon EOS R7, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4, Tamron SP 150-600mm f/5.0-6.3

  • #2
    Re: Jessy in low-key

    Hmm, naar mijn smaak mocht het gezicht van het model toch een beetje meer licht gekregen hebben. 't Voelt voor mij allemaal net wat te dof aan. Misschien het gezicht eens een beetje oplichten en zien wat dat geeft?
    Mijn gepruts op: http://www.pietervandeur.be

    Comment


    • #3
      Re: Jessy in low-key

      ik vind hem vrij goed geslaagd, maar vind ook bovenstaande comment niet geheel onterecht; het is vooral de hand die teveel licht krijgt tov het gezicht.
      [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

      Comment


      • #4
        Re: Jessy in low-key

        wordt misschien stemmiger in zww? de kleuren zijn zo moeilijk onder controle te houden

        Comment


        • #5
          Re: Jessy in low-key

          Sfeer, licht en compositie spreken mij wel aan. Wat mij wel meteen opvalt (en wat stoort) is het bruuske verschil tussen de gladde en de gestructureerde huiddelen.

          Guy
          www.guydewestelinckfotografie.be

          Comment


          • #6
            Re: Jessy in low-key

            De kleuren zijn inderdaad niet meer helemaal juist. Ik heb ze meer gesatureerd (waarschijnlijk té veel) omdat met het uploaden via tinypic altijd heel wat kleur verloren gaat...
            guydw, dit is het beeld zonder bewerking (enkel wat uitgesneden (precies niet helemaal hetzelfde als de andere)):



            En in zwart-wit:


            Groetjes,
            Jolien
            Canon EOS R7, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4, Tamron SP 150-600mm f/5.0-6.3

            Comment


            • #7
              Re: Jessy in low-key

              ja hoor, voor mij werkt zwart-wit al heel wat beter! (ik ben wel in een z/w periode momenteel)
              Toch zou ik de hand nog een beetje donkerder maken (evt via Burn tool als je photoshop hebt)

              groeten
              [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

              Comment


              • #8
                Re: Jessy in low-key

                Oorspronkelijk geplaatst door cee37 Bekijk bericht
                ja hoor, voor mij werkt zwart-wit al heel wat beter! (ik ben wel in een z/w periode momenteel)
                Toch zou ik de hand nog een beetje donkerder maken (evt via Burn tool als je photoshop hebt)

                groeten
                Heb ik al gedaan... zelfs bij de eerste post al. Ik krijg 'm niet meer donkerder..als ik 'm nog donkerder maak, vind ik dat hij er wat raar uitziet... :


                In zwart-wit valt het wel nog mee.


                Groetjes,
                Jolien
                Canon EOS R7, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4, Tamron SP 150-600mm f/5.0-6.3

                Comment


                • #9
                  Re: Jessy in low-key

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jolleke Bekijk bericht
                  De kleuren zijn inderdaad niet meer helemaal juist. Ik heb ze meer gesatureerd (waarschijnlijk té veel) omdat met het uploaden via tinypic altijd heel wat kleur verloren gaat...


                  Groetjes,
                  Jolien
                  Toch vind ik dit een vreemd verhaal
                  Maar ik heb geen ervaring met tinypic.
                  Werk je soms in adobe RGB? en zet je dit wel om?[voor het web sRGB]
                  Misschien een domme opmerking van mij en weet je dit al lang

                  De sfeer heb je wel te pakken,maar de kleuren kloppen niet helemaal.

                  gr.ron.
                  http://exhi-fotografie.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Jessy in low-key

                    Oorspronkelijk geplaatst door exhi Bekijk bericht
                    Toch vind ik dit een vreemd verhaal
                    Maar ik heb geen ervaring met tinypic.
                    Werk je soms in adobe RGB? en zet je dit wel om?[voor het web sRGB]
                    Misschien een domme opmerking van mij en weet je dit al lang

                    De sfeer heb je wel te pakken,maar de kleuren kloppen niet helemaal.

                    gr.ron.
                    Het is nochtans zo hoor.
                    Ik werk met Adobe RGB, maar omzetten? Nee niet dat ik weet... hoe moet je dat dan doen?

                    Groetjes,
                    Jolien
                    Canon EOS R7, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4, Tamron SP 150-600mm f/5.0-6.3

                    Comment


                    • #11
                      Re: Jessy in low-key

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jolleke Bekijk bericht
                      Het is nochtans zo hoor.
                      Ik werk met Adobe RGB, maar omzetten? Nee niet dat ik weet... hoe moet je dat dan doen?

                      Groetjes,
                      Jolien
                      Dit zal jouw reden zijn dat je meer moet gaan satureren want Adobe RGB toont
                      fletser op bijvoorbeeld een browser die alleen sRGB kan weergeven.

                      Na het einde van je bewerking ga je naar edit /convert to profile"en kies je sRGB [in CS ]

                      gr.ron.
                      Last edited by exhi; 6 april 2011, 17:29.
                      http://exhi-fotografie.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Jessy in low-key

                        Oorspronkelijk geplaatst door exhi Bekijk bericht
                        Dit zal jouw reden zijn dat je meer moet gaan satureren want Adobe RGB toont
                        fletser op bijvoorbeeld een browser die alleen sRGB kan weergeven.

                        Na het einde van je bewerking ga je naar edit /convert to profile"en kies je sRGB [in CS ]

                        gr.ron.
                        exhi,

                        Ik heb dit nu nog eens gecheckt en de instelling stond reeds op sRGB. Vreemd...

                        Groetjes,
                        Jolien
                        Canon EOS R7, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4, Tamron SP 150-600mm f/5.0-6.3

                        Comment


                        • #13
                          Re: Jessy in low-key

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jolleke Bekijk bericht
                          exhi,

                          Ik heb dit nu nog eens gecheckt en de instelling stond reeds op sRGB. Vreemd...

                          Groetjes,
                          Jolien
                          Dat is goed,maar dat moet je wel aanklikken voordat je de foto opslaat!

                          Je kan het daarna controleren door bij de opgeslagen foto even de exif gegevens te
                          bekijken deze moet dan op sRGB staan.

                          hoop dat het het zo duidelijk is, geef anders een PB tje.[het wordt anders zo offtopic]

                          gr.ron.
                          http://exhi-fotografie.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: Jessy in low-key

                            de hoek van het licht maakt de huid erg grof.
                            The Knight That Says Ni...kon

                            Comment

                            Working...
                            X