Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beautyshot Hanne (3)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beautyshot Hanne (3)


    Groetjes,
    Jolien
    Canon EOS R7, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4, Tamron SP 150-600mm f/5.0-6.3

  • #2
    Re: Beautyshot Hanne (3)

    weer een super foto
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Beautyshot Hanne (3)

      serieus opgepoetst zou ik zeggen

      iets teveel al naar mijn persoonlijke mening

      maar dit laatste terzijde gelate, als je dan toch zo op-poetst, hoe komt het dan dat je toch nog vlekken / sproeten laat staan?
      verzacht zijn deze dan naar mijn idee nog lelijker

      voor de rest mooie uitsnede, belichting en blik
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: Beautyshot Hanne (3)

        Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
        serieus opgepoetst zou ik zeggen

        iets teveel al naar mijn persoonlijke mening

        maar dit laatste terzijde gelate, als je dan toch zo op-poetst, hoe komt het dan dat je toch nog vlekken / sproeten laat staan?
        verzacht zijn deze dan naar mijn idee nog lelijker

        voor de rest mooie uitsnede, belichting en blik
        Het is de kunst om zo te poetsen dat 99% van de mensen niet ziet dat je gepoestst hebt.
        Daarom laat ikzelf ook vaak de sproeten en moedervlekken staan.

        Hier valt het te veel op omdat er een blur/verzachting over zit. jammer. Dump tha blur en je hebt een prima plaat
        Groetjes, Jörgen
        www.beautyshoot.nl

        Comment


        • #5
          Re: Beautyshot Hanne (3)

          ik vind het leuk ... maar ben niet overtuigd ...
          nikon D700/D90 , 14/24 2,8 ; 24/70 2,8 ; 70/200 2,8 ; 50 1,4
          www.pascaldanvers.com

          Comment


          • #6
            Re: Beautyshot Hanne (3)

            Oeioei... mensen, ik heb nochtans echt niet zo veel bewerkt hoor... dit is een beautyshot en Hanne was hier redelijk goed geschminkt (ook de huid goed aangepakt). Akkoord..misschien is er daar wel een plekje waar het (minieme) photoshopwerk wel wat te veel opvalt... (waarschijnlijk omdat ze daar een oneffenheid had en ik het niet goed weggeshopt heb).


            Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
            Als je dan toch zo op-poetst, hoe komt het dan dat je toch nog vlekken / sproeten laat staan?
            verzacht zijn deze dan naar mijn idee nog lelijker
            Daar ben ik helemaal niet mee akkoord. Schoonheidsvlekjes en sproeten mogen niet weggepoetst worden volgens mij. Dat verknoeit heel het karakter van een portret. Iemand is wie hij/zij is, een puistje of andere oneffenheid mag weggewerkt worden, want dat is tijdelijk. Maar sproeten en geboorteplekjes... daar ben ik sterk tegen.

            Groetjes,
            Jolien
            Canon EOS R7, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4, Tamron SP 150-600mm f/5.0-6.3

            Comment


            • #7
              Re: Beautyshot Hanne (3)

              Oorspronkelijk geplaatst door Jolleke Bekijk bericht
              Oeioei... mensen, ik heb nochtans echt niet zo veel bewerkt hoor... dit is een beautyshot en Hanne was hier redelijk goed geschminkt (ook de huid goed aangepakt). Akkoord..misschien is er daar wel een plekje waar het (minieme) photoshopwerk wel wat te veel opvalt... (waarschijnlijk omdat ze daar een oneffenheid had en ik het niet goed weggeshopt heb).




              Daar ben ik helemaal niet mee akkoord. Schoonheidsvlekjes en sproeten mogen niet weggepoetst worden volgens mij. Dat verknoeit heel het karakter van een portret. Iemand is wie hij/zij is, een puistje of andere oneffenheid mag weggewerkt worden, want dat is tijdelijk. Maar sproeten en geboorteplekjes... daar ben ik sterk tegen.

              Groetjes,
              Jolien
              Nog nooit niemand horen klagen hoor dat ik ongewenste vlekken 'weggepoetst' had, als de persoon ermee gelukkig is, volgens mij geen probleem...
              En in deze plaat mag hij gerust weg, de foto zou er veel bij baten, zeker als je de rest dan wel zo 'oppoetst'
              smile ! ...it confuses people ...

              Comment


              • #8
                Re: Beautyshot Hanne (3)

                Het probleem in deze foto is dat je hem plat hebt gesoept.
                Je mag best een rimpel, pukken of moedervlek zien.

                Het probleem zit m in de blur die diepte weghaal. Blur gaat niet goed om met schaduwen. Ook deze worden verzacht en zo krijg je een 2D effect. Kijk onder de ogen en langs de neus. Zonde
                Los daarvan zijn de ogen (randen) te scherp tov de huid

                Een ander probleem is hier de foundation icm de schouder die niet hetzelfde kleurt.
                Dat gebeurt vaak, en zou je dan achteraf selectief in PS moeten oplossen door een selective color laagje.

                Dit is opbouwend bedoeld. Als je de verzachting weglaat en je je voorlopig alleen concentreerd op healing/cloning en dodge en burn, krijg je veel mooiere reslutaten.
                Groetjes, Jörgen
                www.beautyshoot.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Beautyshot Hanne (3)

                  Blijven doen wat je graag doet Jolleke
                  Heb ook zo een model met vlekje gehad, en wou ook niet dat ze weg gehaald werd

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beautyshot Hanne (3)

                    Mooie zachte plaat.
                    Grtjs

                    Comment

                    Working...
                    X