Re: "Het Melkmeisje"
ik denk ook dat je het opnieuw gaat moeten doen. ik zou zeker een softbox of parapluke aan de buitenkant van het raam zetten om het model te belichten en de tafel te belichten en een gericht naar de muur (in de schilderij is de muur grotendeels wat in de fotografie uitgebrand wit zou zijn).
in ieder geval chapeau voor de enscenering. hier is duidelijk heel veel aandacht en energie in elk detail gestoken. Die koperen fluitketel hangt daar idd maar raar te zweven, maar dat is in de schilderij ook zo.
scherpte zit ook niet helemaal goed. Als je het goed uitlicht, kan je wel f/11 halen of zo, waardoor je, zoals in het schilderij, volledige scherpte kan bereiken.
ik denk ook dat je het opnieuw gaat moeten doen. ik zou zeker een softbox of parapluke aan de buitenkant van het raam zetten om het model te belichten en de tafel te belichten en een gericht naar de muur (in de schilderij is de muur grotendeels wat in de fotografie uitgebrand wit zou zijn).
in ieder geval chapeau voor de enscenering. hier is duidelijk heel veel aandacht en energie in elk detail gestoken. Die koperen fluitketel hangt daar idd maar raar te zweven, maar dat is in de schilderij ook zo.
scherpte zit ook niet helemaal goed. Als je het goed uitlicht, kan je wel f/11 halen of zo, waardoor je, zoals in het schilderij, volledige scherpte kan bereiken.
Comment