Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"Het Melkmeisje"

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: "Het Melkmeisje"

ik denk ook dat je het opnieuw gaat moeten doen. ik zou zeker een softbox of parapluke aan de buitenkant van het raam zetten om het model te belichten en de tafel te belichten en een gericht naar de muur (in de schilderij is de muur grotendeels wat in de fotografie uitgebrand wit zou zijn).

in ieder geval chapeau voor de enscenering. hier is duidelijk heel veel aandacht en energie in elk detail gestoken. Die koperen fluitketel hangt daar idd maar raar te zweven, maar dat is in de schilderij ook zo.

scherpte zit ook niet helemaal goed. Als je het goed uitlicht, kan je wel f/11 halen of zo, waardoor je, zoals in het schilderij, volledige scherpte kan bereiken.
    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Re: "Het Melkmeisje"

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
      ik denk ook dat je het opnieuw gaat moeten doen. ik zou zeker een softbox of parapluke aan de buitenkant van het raam zetten om het model te belichten en de tafel te belichten en een gericht naar de muur (in de schilderij is de muur grotendeels wat in de fotografie uitgebrand wit zou zijn).

in ieder geval chapeau voor de enscenering. hier is duidelijk heel veel aandacht en energie in elk detail gestoken. Die koperen fluitketel hangt daar idd maar raar te zweven, maar dat is in de schilderij ook zo.

scherpte zit ook niet helemaal goed. Als je het goed uitlicht, kan je wel f/11 halen of zo, waardoor je, zoals in het schilderij, volledige scherpte kan bereiken.
      Ik heb wel degelijk de verlichting van achter het raam ingeflitst weliswaar difuus gemaakt met een laken dat achter het venster was.
      De achtergrond heb ik ingeflitst met eent silverparaplu en een flister met bounce.
      De tafel heb belicht met een flitser met grid en de rok heb ik opgelicht met een silverreflector.

De fluitketel hangt vast aan de mand.

groetjes
      Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
      www.dewolfmarc.be

Comment

Working...
      X