Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
wat mij betreft een pracht van een meid, toch mooi zo'n rode haren om jaloers op te zijn!
Wat de foto betreft ook mooi hoor, al zie ik meisjes met zo'n rode haren toch altijd liever met een iets feller kleurtje aan
Ik sta nog steeds achter je concept en daar moet je vooral mee doorgaan.
Maar verdulleme.. wanneer leer je nou eens kijken naar je eigen platen en dan bedoel ik kritisch?
Je zet hier een pracht van een meisje neer, maar je licht zit gewoon niet lekker imho.
Ik ben echt fan van schaduwen maar bij zo'n puur portretje hoort een betere balans.
Ik zou hier echt voor een mooie butterfly gekozen hebben of mss een kleine fill of refl. scherm aan de andere kant om het een tikkie te verzachten.
Tevens vind ik dat een borstel door het haar hier wonderen had gedaan.
Maar verdulleme.. wanneer leer je nou eens kijken naar je eigen platen en dan bedoel ik kritisch?
Je zet hier een pracht van een meisje neer, maar je licht zit gewoon niet lekker imho.
Ik ben echt fan van schaduwen maar bij zo'n puur portretje hoort een betere balans.
Ik zou hier echt voor een mooie butterfly gekozen hebben of mss een kleine fill of refl. scherm aan de andere kant om het een tikkie te verzachten.
Mooi meisje
Dank je. Verdulleme !! ik doe mijn best hihi.
Persoonlijk vind ik het licht bij deze foto zelf heel mooi. Ik heb een tikkie meer schaduw gebruikt, dan bij de vorige (die men meestal te vlak vond). Ik heb nog niet zo heel veel diffusors, maar wat is een butterfly precies? En wat maakt dat je het licht niet mooi vindt? (gewoon om meningen te horen en te leren). De originele foto is overigens een tandje zachter. (mijn eeder aangekaarte probleem bij de omzetting naar jpg en uploaden, dat heb ik al opgegeven).
Vwb borstelen: je hebt helemaal gelijk. Op deze foto kijkt het meisje precies zoals ik hoopte dat zou gebeuren. Ik heb er met netter haar, maar daar is haar blik niet okee (je zou het zo niet zeggen, maar het was een "wilde" meid hoor
Tis ook absoluut geen verkeerde foto hoor. Maar Als ik het licht op haar linkervoorhoofd vergelijk met de schaduwen op haar arm (in deze naturelle setting) vind ik de balans verstoord. Het is geen fashionplaat of zo.
Met butterfly bedoel ik dat het licht in het midden van het hoofd staat. Krijg je een schaduw onder de neus ipv links of rechts.
Nu staat je licht links van het model, beetje de basis voor een rembrandt belichting.
Butterfly is een typische beautybelichting waardoor je een heel naturel beeld krijgt.
Forum voor het plaatsen van foto's waarbij de mens centraal staat: modellen, glamour, straatleven,......
Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.
Das bijv butterfly.
Nu is deze redelijk hard geflitst maar met een grotere bron kan dat heel zacht worden.
En als je dan onder haar kin nog een refl. scherm gebruikt, of een pandeksel, krijg je een clamshell belichting. Heel populair in de beautywereld.
Tis ook absoluut geen verkeerde foto hoor. Maar Als ik het licht op haar linkervoorhoofd vergelijk met de schaduwen op haar arm (in deze naturelle setting) vind ik de balans verstoord. Het is geen fashionplaat of zo.
Met butterfly bedoel ik dat het licht in het midden van het hoofd staat. Krijg je een schaduw onder de neus ipv links of rechts.
Nu staat je licht links van het model, beetje de basis voor een rembrandt belichting.
Butterfly is een typische beautybelichting waardoor je een heel naturel beeld krijgt.
Forum voor het plaatsen van foto's waarbij de mens centraal staat: modellen, glamour, straatleven,......
Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.
Das bijv butterfly.
Nu is deze redelijk hard geflitst maar met een grotere bron kan dat heel zacht worden.
En als je dan onder haar kin nog een refl. scherm gebruikt, of een pandeksel, krijg je een clamshell belichting. Heel populair in de beautywereld.
Hai,
Bedankt voor de uitleg, weer wat geleerd.
De butterfly belichting is toch denk ik niet wat ik bij dit project wil gebruiken. Nu je het voorbeeld liet zien snap ik wat je bedoelt. Meestal ben ik zelf niet zo gecharmeerd van deze belichting.
Ik heb overigens zelf ook als eens zeer zacht belicht (zie: http://www.ppphoto.nl/images/portfoliopagina/amanda.jpg) maar dat was in combinatie met uitgebreide visagie.
Bij deze reeks wil ik alle sproetjes en vlekjes behouden. Ben nog steeds een beetje zoekende naar het juiste licht en blijf oefenen.
Comment