Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

rood, naturel, sober

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: rood, naturel, sober

Zoals gezegd heb je de reactie gesloten door je rebelse houding, ik wil dit en ik vind dat het zo moet... het is mijn gedacht.
    Oké respect daarvoor, maar ik vergelijk het met BV hier ook gepost "portret" van Kim Schollaert die heeeeeel wat meer diepte, sfeer, belichting, klasse aan de dag legt... ik neem zulke foto's meestal als referetie punt, omdat "ik" dat nu technisch een pak meer vergt, daar zie je dat het niet in 3 sec gedaan geweest is, daar is gezocht naar belichting enz. Als mensen zeggen dat het "precies" is alsof het in 3sec gedaan geweest is dan kan jij je werk niet over brengen op de ons. En daar is het toch om te doen dat jij ons het gevoel kunt geven wat je wil bereiken met je werk. Dat lukt je niet op deze manier, we hebben een ander gedacht. En dat betreur ik ook want ik had heel graag gezien wat je bedoelde, maar het komt er niet uit voor mij althans.
    Echt spijtig want ik voel dat je gepassioneerd bent aan je uitleg en je weerleggen. Mij kon het niet bekoren, misschien moet je het anders gaan aanpakken dat het me wel aanspreekt en ik begrijp wat je bedoeld.
    Grtjs
    Canon 5d mark II - 70-200L 2.8 is

Comment

Roodharigen "au naturel" ! Mij goed maar dat belet niet dat je wel het maximum uit je model moet halen door een gepaste pose en aanverwante belichting. Dit model is op zichzelf ietwat breed uitgevallen en kan best toch aantrekkelijk weergegeven worden (smalle verlichting).
      Zoals je het hier uitvoert en extra benadrukt dat er geen make-up, e.d. wordt gebruikt om de typische huidstructuur van roodharigen te illustreren, lijkt het mij dat dit een medische opdracht was.
      btw hoe reageerde je model op het resultaat?

Henri
      lidnummer: BD0435BE

Comment

@ allen:

Ik hoop niet dat ik bij sommige verkeerd over ben gekomen, want ik ben erg blij met de reacties en neem alle opmerkingen mee bij mijn "fotografie-ontwikkeling" Normaal post ik gewoon mijn foto's en zie wel of er reactie op komt.
        Deze keer wilde ik erg graag feedback vanwege mijn eigen gedachtenkronkels, vandaar misschien de een beetje prikkelende teksten. Het heeft me in ieder geval weer wat inzichten opgeleverd waarvoor dank.

@Alain: het 3 seconde verhaal interpreteer jij iets anders dan als ik er op gereageerd hebt en zo als jij het uitlegd is niet hoe ik er op inging, maar er is al genoeg over gezegd.

Nogmaals bedankt voor de feedback en mijn volgende roodharige heer/mevrouw zal ik zeker weer posten (als ik nog durf )

Comment

Vind het sowieso erg sportief en knap hoe je met reacties en kritiek omgaat
          Groetjes, Jörgen
          www.beautyshoot.nl

Comment

Heel sportief inderdaad, en zeker wil ik niks niks afbreken, en ja sommige dingen kan je mis begrijpen, er is hier dan ook geen directe interactie en intonaties met woorden. En dat is soms spijtig aan forum's dat het soms heel hard kan overkomen terwijl het zo niet bedoeld wordt. Maar we zijn volwassen genoeg om dingen met een korreltje zout te nemen en dingen te relativeren in hun opzet.
            Continue the job, like to see more

Alain
            Canon 5d mark II - 70-200L 2.8 is

Comment

Nog een laatste klein vraagje:

Over de geplaatste foto:
              De kleuren op het web zijn een tikje harder (+ roder) dan op mijn PC. Daar werk ik nog in adobe-rgb. "Vroeger" zette ik die dan handmatig om in srgb voor de webversies. En dan kwamen de kleuren op het web wel redelijk overeen met mijn originele versies.

De laatste tijd maak ik de webversies met de automatische webmodule van lightroom. Dat werkt veel sneller. Maar de kleuren zijn een tikje anders. Ik wil het wel graag onder controle houden.
              Weet iemand waar dat aan kan liggen.? Misschien een verkeerde instelling?

Hier de handmatige omgezette foto (dezelfde basisfoto, alleen omgezet naar srgb en verkleind tot 900 dpi):

Deze geeft de kleur een stuk beter weer zoals hij moet zijn
              ps: die foto zal mogelijk na een week of twee niet meer zichtbaar kunnen zijn, want ik heb hem een tijdelijk plekje op mijn site gegeven en daar moet ie weer weg.

Comment

de update is veel natuurlijker en mooier. Voor web moet je ze altijd omzetten naar sRgb. De meeste browsers ondersteunen adobe1998. (sommige wel, maar vooral IE niet)
                Groetjes, Jörgen
                www.beautyshoot.nl

Comment

Ja zo moet hij ook zijn, maar ik dacht dat lightroom hem in via de web-devellopment vanzelf omzet in srgb. Toch??
                  Ik zal eens gaan kijken of ik iets in de instellingen kan vinden

Comment

Kwestie van smaak natuurlijk, maar ik vind de eerste veel mooier en levendiger.
                    Als je natuurlijk de titel van je post zo goed mogelijk wil eer aan doen 'naturel', 'sober', dan voldoet de tweede natuurlijk beter.

Als je "handmatig" omzet naar sRGB, zou je net géén kleurverschil mogen merken tegenover de 'automatische' omzetting via "safe for web" of zoiets. Raar dat jij nu net het omgekeerde ondervind.

Op de site van "Ken Rockwell" vind je er een interessante uiteenzetting over, maar let wel op met sommige uitspraken, want hij is een grote fan van sRGB
                    http://www.kimschollaert.be
                    http://www.fashionbelgium.be

Comment

Om deze rubriek niet verder te vervuilen met mijn "omzettingsprobleem" heb ik de vraag verder weggelegd in de rubriek fotografietechnisch - software.
                      Nogmaals iedereen bedankt voor de input

Comment

Working...
                      X