Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Joren de laatste

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Joren de laatste

De laatste van Joren, anders moet ik nog 150 dagen plaatsen...

PS... en nog steeds spijt dat ik me heb laten overhalen de 1D Mark III te verkopen. Met Nikon krijg ik dit niet meer voor elkaar...
    PS2 en inderdaad, ik hou eigenlijk niet zo van overdreven kleuren
    Last edited by Henk47; 17 januari 2011, 02:54.
    Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
    (BD1383NL)

Re: Joren de laatste

De laatste van Joren, anders moet ik nog 150 dagen plaatsen..
    Doe gerust, zo kan ik er nog wel wat smaken

Lijkt me zo kantje boordje high key, of was dat de bedoeling ?
    Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

veel beter dan die andere.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Mooi plaatje alweer toch.

Beetje licht-grijsige huidkleur, maja het is winter voor iets e, ben zelf ook zo bleek als een witvis LOL.

Ma toch vind ik de kleur niet 100% kloppen, zeker nie nu ik de ander foto als vergelijk heb in fotobeoordeling waar de kleur niet zo grijzig is.
        Last edited by xafke; 18 januari 2011, 01:47. Reden: text aangepast na vergelijk

Comment

vind dit een heel leuk plaatje,volg de mening wat betreft de huidskleur,maar dit is echt toch wel een detail
          Zo veel mensen, zoveel meningen
          Groetjes Francine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Francine Versluys Bekijk bericht
            vind dit een heel leuk plaatje,volg de mening wat betreft de huidskleur,maar dit is echt toch wel een detail
            Dit is toch echt de laatste... bedankt voor alle reacties.
            Henk
            Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
            (BD1383NL)

Comment

Door één of andere reden (ik vermoed de witte achtergrond) heb ik het gevoel dat ze neerligt, al bewijst het haar het tegendeel.
              Wat betreft de kleur, ik kan hier de foto bekijken op twee verschillende beeldschermen en heb 2 veschillende kleuren. Ik vermoed dus dat bij de andere personen er ook andere kleuren zijn te zien. Conclusie wat mij betreft de enige goede kleuren hoe Henk ze wil, kun je maar alleen op zijn monitor zien
              Robby BB
              Minder tijd achter de computer
              Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                Door één of andere reden (ik vermoed de witte achtergrond) heb ik het gevoel dat ze neerligt, al bewijst het haar het tegendeel.
                Wat betreft de kleur, ik kan hier de foto bekijken op twee verschillende beeldschermen en heb 2 veschillende kleuren. Ik vermoed dus dat bij de andere personen er ook andere kleuren zijn te zien. Conclusie wat mij betreft de enige goede kleuren hoe Henk ze wil, kun je maar alleen op zijn monitor zien
                Robby BB
                Nee Robby, ze springt echt, voor een 'witte' achtergrond. Ik heb het wit van de achtergrond precies gelijk proberen te krijgen aan de witte achtergrond van BD, maar om een of andere reden is er toch nog nét een verschil te zien. Alles is hier gecalibreerd, en bovendien kun je met het pipet in de rawconverter van PS wit = wit krijgen. Ieder die een goede monitor heeft en die gecalibreerd heeft, krijgt echt wit te zien. Dus niet alleen op mijn monitor....
                groetjes, Henk
                (BD1383NL)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
                  Nee Robby, ze springt echt, voor een 'witte' achtergrond. Ik heb het wit van de achtergrond precies gelijk proberen te krijgen aan de witte achtergrond van BD, maar om een of andere reden is er toch nog nét een verschil te zien. Alles is hier gecalibreerd, en bovendien kun je met het pipet in de rawconverter van PS wit = wit krijgen. Ieder die een goede monitor heeft en die gecalibreerd heeft, krijgt echt wit te zien. Dus niet alleen op mijn monitor....
                  groetjes, Henk
                  Daar ben ik toch niet zo zeker van. De kleur hangt volgens mij niet alleen van het callibreren af maar ook van de andere instellingen van je monitor.
                  Wat met het verschil tussen de verschillende merken en verschillende callibratietoestellen en software.
                  Wat met de kunde en onkunde van de mensen die een monitor callibreren
                  Bij mij kun je verschillende gamme's instellen waardoor je toch verschillende kleuren krijgt.
                  Wat doe je met de verschillende lichtomstandigheden waarin de monitoren staan en het verschillend waarnemen van persoon tot persoon
                  Daarbij is wit geen kleur.
                  Dus beweren dat je met callibratie en een goede monitor allemaal het juiste wit ziet kun je wel eens bedrogen uitkomen.
                  Ik ben 100 procent zeker dat wanneer je 1000 gecalibreerde monitors naast elkaar zet je 1000 veschillende schermen hebt wat betreft kleur.
                  Robby BB
                  Last edited by robbydorine; 27 januari 2011, 14:07.

Comment

Robby, wit is bij mij rood=255 groen=255 blauw=255, oftewel het pipet wit. Wat ik daarna op mijn monitor zie vind ik niet zo belangrijk, want je hebt gelijk in wat je zegt.
                    Ik vind die afwijkingen ook niet zo belangrijk,bij ons in de fotozaak kiezen we bewust voor een wat warmere kleur, omdat de foto's anders zo koud overkomen.
                    En het is al koud genoeg buiten hè...
                    Henk
                    (BD1383NL)

Comment

ik vind het een zeer spontane foto. Maar ik vind het jammer dat je er niet wat meer aan hebt gedaan qua levendigheid.
                      Het ziet er nu erg 'saai' uit (kleur is dood) en deze foto kan imho echt nog mooier worden door even wat met de kleurbalans te spelen en wat detail in het zwart terug te halen.

Mijn versie zou er ff snel ongeveer zo uit zien. (hope you dont mind, anders haal ik hem weg)

En let ff niet op mijn achtergrond. Ben nu niet selectief te werk gegaan op de huid. Hoewel ik deze kleur ook mooier vindt bij deze foto dan het 'BD' grijs.

Groetjes, Jörgen
                      www.beautyshoot.nl

Comment

Jorgen, ik geef je -voor 50%... da's bij mij al heel wat ... - gelijk voor wat de huid betreft. De andere kleuren dienen imo waarheidsgetrouw te blijven.
                        Thanks, kon ik ook weer wat spelen....
                        Henk

(BD1383NL)

Comment

Stukken beter dan de kramp.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
                            Robby, wit is bij mij rood=255 groen=255 blauw=255, oftewel het pipet wit. Wat ik daarna op mijn monitor zie vind ik niet zo belangrijk, want je hebt gelijk in wat je zegt.
                            Ik vind die afwijkingen ook niet zo belangrijk,bij ons in de fotozaak kiezen we bewust voor een wat warmere kleur, omdat de foto's anders zo koud overkomen.
                            En het is al koud genoeg buiten hè...
                            Henk
                            Wat doe je dan bij een hete zomer, de kleuren wat kouder zetten,
                            Maar ik vraag mij toch af dat de weersomstandigheden een invloed zouden hebben op het instellen van de kleuren.
                            Dat de mensen bv hun kleuren wat kouder zetten bij warm weer. Zou het in de zomer bij warm weer aangenamer kijken zijn naar koelere kleuren.
                            Zou daar al wetenschappelijk onderzoek naar gedaan zijn?
                            Robby bb

Comment

Jep, da ist Henk
                              Was wa ik bedoelde.

Comment

Working...
                              X