Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Nou, zo moeilijk is dat toch niet, de plaat staat er toch ?
Vind de plaat technisch helemaal in orde met een goede belichting.
| EOS 1D MarkIII | EOS 1Ds MarkIII | EOS 5D Mark II & WFT-E4|ELINCHROM STUDIO |
| 24-70 mm f/2.8 L | 70-200 mm f/4 L IS |16-35 mm f/2.8 L II| 100-400 mm f/4.5 L IS|EF 2 X II|
Hoe komt het dat ik deze foto op het forum zou beoordelen als "grauw met een geelzweem"... en als ik deze foto bekijk in PS CS4 dat hij perfect belicht is???
Heb dit getest met IE en met chrome: beide zijn hetzelfde resultaat. Ook op de orginele lokatie is het hetzelfde (grauwe met geelzweem), enkel in CS4 ziet hij er mooi belicht uit.
Heb dit getest met verschillende andere foto's van op het forum, en deze blijven wel hetzelfde, zowel in een browser als in CS4)
Iemand enig idee?
On topic: het resultaat gezien via CS4: subliem mooi!
Last edited by Vinnydizzy; 8 januari 2011, 23:43.
Reden: aanvulling
Ja! Mooi!
Maarruuh... waroom zo'n krop aan de onderkant? die borsten zitten me zo niet lekker - ik zou tikje hoger kroppe. En de zwarte wang - valt daar niet een iets subtielere overgang uit te halen?
Op mij eigen computer zie ik dit probleem niet maar als ik op een andere computer kijk zie ik dit ook !! het is dan zelfs verschrikkelijk
iemand die weet hoe dit kan komen ? en wat ik er tegen kan doen ?
het is zoals Vinnydizzy aanhaalt, eens je de foto in photoshop inhaalt lijkt het probleem weg maar als ik hem upload is het naar de botten.
Hoe komt het dat ik deze foto op het forum zou beoordelen als "grauw met een geelzweem"... en als ik deze foto bekijk in PS CS4 dat hij perfect belicht is???
Heb dit getest met IE en met chrome: beide zijn hetzelfde resultaat. Ook op de orginele lokatie is het hetzelfde (grauwe met geelzweem), enkel in CS4 ziet hij er mooi belicht uit.
Heb dit getest met verschillende andere foto's van op het forum, en deze blijven wel hetzelfde, zowel in een browser als in CS4)
Iemand enig idee?
On topic: het resultaat gezien via CS4: subliem mooi!
misschien is de foto niet in sRGB maar in een andere kleurruimte bewaard ?
Openen in een programma met kleurbeheer zou OK moeten zijn; bekijken met een browser zonder kleurbeheer daarentegen niet
Just guessing...
Ik heb de foto net ook even bekeken in CS5 en ook eens in een standaard programma van microsoft en in beide perfect belicht en op het forum hier ook grauwgeel...
Das een vreemd fenomeen en ik ben benieuwd wat de oorzaak hier van is!
Kan mij iemand laten weten als het nu ook is ?
nu staat hij in adobe RGB . ervoor op CMYK ( mijn foutje)
ps: sorry voor het ongemak dit had beter in fotobeoordeling gestaan (als ik het had geweten)
Comment