Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Welcome in Russia
Collapse
X
-
-
Re: Welcome in Russia
@ Daan
laat het maar gerust staan hoor, ik heb trouwens een gelijkaardige bewerking ook gemaakt maar toch gegaan voor het orginele omdat ik het wat te onnatuurlijk vond.. wel komen de ogen hier beter uit.
@ Henri
Hier komt dat zeker niet onrespectvol over, Daan is zijn comments zijn meestal
erg zinvol en leerrijk
Comment
-
[QUOTE=Greyhorse;2963946Hier komt dat zeker niet onrespectvol over, Daan is zijn comments zijn meestal
erg zinvol en leerrijk [/QUOTE]
Klopt maar deze keer ben ik het toch niet met hem eens. Jouw origineel is inderdaad mooier en levendiger. Niks meer aan doen.
Groeten, BertNikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
www.bertofotografie.be
Comment
-
Beste Henri & Bert,
De reden waarom mensen foto's op dit forum posten, is om ideeën van derden te horen. Mijn idee zou in dit geval zijn om het groen wat te filteren om zodoende een beetje meer een "ice queen" effect te krijgen.. Ik kan echter alleen maar aantonen wat ik bedoel door het visueel voor te stellen.
Gezien jullie de orginele beter vinden.. is dat dan geen interessante informatie voor Lode ? Ikzelf zou er ook totaal geen problemen mee hebben als collega fotografen hun versie van mijn foto weergeven; dit kan interessante discussies uitlokken waar iedereen maar vooral ook de auteur veel kan van bijleren... en dat is wel hetgeen hier dikwijls ontbreekt. Veel commentaren beperken zich tot rudimentaire zinnetjes met dikwijls als einddoel om commentaren op eigen werk te ontlokken.
Als Lode graag heeft dat ik het weghaal; geen probleem!
gr,
Daan
Comment
-
-
Daan,
het valt mij ook wel eens voor dat ik bewerking uitvoer op de originele posting; maar dan stuur ik die via PM naar poster. Ik vermeld dan ook meestal dat die bewerking na 24 uur verwijderd wordt.
Raadgevingen zijn altijd welkom maar dan kan je de bewerking laten uitvoeren door de starter van de posting.
Zodoende blijft de integriteit bewaard. Aanzie dit als een soort "Netiquette".
Henrilidnummer: BD0435BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DanM Bekijk berichtBeste Henri & Bert,
De reden waarom mensen foto's op dit forum posten, is om ideeën van derden te horen. Mijn idee zou in dit geval zijn om het groen wat te filteren om zodoende een beetje meer een "ice queen" effect te krijgen.. Ik kan echter alleen maar aantonen wat ik bedoel door het visueel voor te stellen.
Gezien jullie de orginele beter vinden.. is dat dan geen interessante informatie voor Lode ? Ikzelf zou er ook totaal geen problemen mee hebben als collega fotografen hun versie van mijn foto weergeven; dit kan interessante discussies uitlokken waar iedereen maar vooral ook de auteur veel kan van bijleren... en dat is wel hetgeen hier dikwijls ontbreekt. Veel commentaren beperken zich tot rudimentaire zinnetjes met dikwijls als einddoel om commentaren op eigen werk te ontlokken.
Als Lode graag heeft dat ik het weghaal; geen probleem!
gr,
Daan
Via PM van van andermans foto komt een derde dus nooit achter dat er een diskussie gaande is, terwijl dat juist zo interessant is! Graag juist dat iemand anders zijn visie laat zien bij mijn werk! Ik juich het allen toe!
Verder over de foto - Origineel is mooi, maar de bewerking is zeker niet minder interessant - het zet idd een mooie sfeer neer! Ik zou zeker die richting op gaan.
En trouwens... Wat vinden jullie hier nou russisch aan???
...en dit zegt een russin!
Comment
-
Even iets rechtzetten:
Ik heb geen probleem met de aangepaste foto van Daan en ik heb zeker geen probleem met de mening van Daan, integendeel, zoals al gezegd is, ik hecht hier veel waarde aan.
Maar,.... deze keer ben ik het gewoon niet met Daan eens. Dat was alles. Dus verder moeten jullie hier niets achter zoeken want je gaat niks vinden
groeten, BertNikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
www.bertofotografie.be
Comment
-
Greyhorse, dit is pas een model, natuurlijk en onschuldig! Mooi in beeld gebracht! wat de omzetting betreft, afblijven!
Comment
-
Origineel mooier. Maar ook ik heb geen probleem met een andermans bewerking. Altijd leuk een discussie en doe het zelf soms ook bij anderen.
Ik volg Daan wel als het gaat om ice-queen maar deze foto leent zicht daar wat minder voor omdat het straatfashion is en geen glamour plaat.Groetjes, Jörgen
www.beautyshoot.nl
Comment
-
-
Het origineel vind ik veel mooier dan de bewerkte uitvoering, simpel omdat je daaraan te goed kan zien dat het de werkelijkheid niet meer benaderd.
Bijvoorbeed de rare kleur van de muts, maar ook het te witte gezicht , de bijna kleurloze lippen, de even zo kleurloze ogen.... allemaal niet als natuurlijk overkomen.
Het is mij te veel bewerkt ...zoals dat met HDR ook vaak gebeurd, waardoor ook structuur verdwijnt zoals in de sjaal , die gewoon een zwart vlak lijkt te worden, de muts, de lippen enz. enz.
Nee... niet mijn smaak, ik kijk echt liever naar de eerste foto.
Maar ik ben maar een leek op dit gebied zo heb ik gemerkt.....Nikon D5000 en wat lenzen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nick Altena Bekijk berichtHet origineel vind ik veel mooier dan de bewerkte uitvoering, simpel omdat je daaraan te goed kan zien dat het de werkelijkheid niet meer benaderd.
Bijvoorbeed de rare kleur van de muts, maar ook het te witte gezicht , de bijna kleurloze lippen, de even zo kleurloze ogen.... allemaal niet als natuurlijk overkomen.
Het is mij te veel bewerkt ...zoals dat met HDR ook vaak gebeurd, waardoor ook structuur verdwijnt zoals in de sjaal , die gewoon een zwart vlak lijkt te worden, de muts, de lippen enz. enz.
Nee... niet mijn smaak, ik kijk echt liever naar de eerste foto.
Maar ik ben maar een leek op dit gebied zo heb ik gemerkt.....
Ben akkoord met jullie hoor. Ik heb deze plaat dan ook niet volledig bewerkt maar enkel een groenfiltertje op geplaatst om het effect te tonen. Bij een defintieve bewerking zou ik de dekking sterk verminderen.. Uiteraard niet mijn bedoeling om andersmans beelden zwaar om zeep te helpen hoor :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DanM Bekijk berichtHey, staat dit beeld hier terug? :-)
Ben akkoord met jullie hoor. Ik heb deze plaat dan ook niet volledig bewerkt maar enkel een groenfiltertje op geplaatst om het effect te tonen. Bij een defintieve bewerking zou ik de dekking sterk verminderen..
Uiteraard niet mijn bedoeling om andersmans beelden zwaar om zeep te helpen hoor :-)
Oww...sorry, maar zo had ik het ook niet bedoeld.
Tis niet het "om zeep helpen" waar ik op doelde (als dat al het geval zou zijn) , ieder zijn/haar smaak toch ?
Er zullen mensen zat zijn die deze bewerking wél mooi vinden.
Bovendien kom ik net kijken in deze digiwereld dus hang er maar geen waarde aan wat ik schrijf hoor. (ik ben al blij als ik iets scherp heb op een foto wat ik ook bedoelde scherp te krijgen )
Maar deze techniek kan MIJ niet echt bekoren, ik vind dit te.
Ik begrijp nu ook dat U het normaal anders zou hebben gedaan en dit slechts een (snel) voorbeeld is.
Maar ik zie dit wel vaker bij foto's tegenwoordig.
Zo belicht of nadien zo bewerkt met een vergelijkbaar resultaat dat IK (als beginner) denk... das eigenlijk toch al haast overbelicht ??
Ik zou zelf zo'n foto niet op dit forum zetten maar meteen weg gooien als ze zo uit mijn camera komen
Het zal een (moderne ?) trend zijn misschien, maar ik ga hem dus niet volgen....
Maar dat is persoonlijke smaak.
Nu ben ik wel zo dat ik niet alleen maar zou schrijven... ik vind dit niet mooi.
Ik gaf daarom ook de reden aan waaromNikon D5000 en wat lenzen.
Comment
Comment