Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Niet slecht! Naar mijn smaak zou ie nog wel wat beter zijn wanneer je met bv een curve wat meer contrast in de plaat zou brengen: 't is nu (en dan heb ik het vooral over het gezicht) een beetje grijs.
Technisch heb je het prima voor elkaar. Licht is lekker, model, styling visa enz.
Tis lekker fashion, plaat is ook niks mis mee... echter... wat ik mis is een 'feel'.
Het is gewoon te mooi. Te obvious, te geposeerd enz.
Probeer dit comment ff niet te zien als afzeiken maar als opbouwend. Ik denk namelijk dat jij dit heel goed kan gezien je laatste platen.
Ook hebben jullie dit soort locaties tot jullie beschikking .. helaas
Als je dit nou nog eens doet, zelfde plek, probeer dan eens af te stappen van het standaard, maak fouten en ga uit je dak.
Laat het model niet poseren, maar laat haar haar ding doen en stel je op als voyeur. De persoon die op een afstand toekijkt. En leg haar dan vast in het ding wat zij doet... en niet wat jij wil.
Loop achter haar aan .... schiet haar rug, benen, haar, hoofd enz. Ga op je buik, schiet omhoog, ga op de trap staan en schiet naar beneden. Maakt niet uit of het iso 1600 is, maar leg het moment vast.
(uiteraard staan de beste stuurlui aan wal zoals ik, maar jij kunt het en hebt de locatie)
"Wie ben ik om een anders werk te beoordelen? Ik ben een amateur die zelf nog lerend is."
Als iedereen zo zou reageren, zal Belgiumdigital niet lang bestaan, omdat 99 % in uw geval is.
Ik zie hier enorm veel ruis.
Robby BB
Minder tijd achter de computer
Is meer tijd achter de camera
Dat je uit den bol gaat ben ik ook voorstander voor ook met ruis.
Maar bekijk het zwart van de broek en jas, dan spreek ik van slordig.
Robby BB
Beste Robby,
Bij dit soort fotos kijk ik niet direct naar 'slordig' en andere details.
Voor mij part is de foto overbelicht, onderbelicht of op iso3200 geschoten.
Ik zie hier een fotograaf met potentieel, maar die ook zoekende is. En dan focus ik mij op die dingen die hem/haar vooruit kunnen helpen in de fotografie. Crops, feel, sturing, en buiten het boekje treden.
De kennis is er. Tevens de aandacht voor styling en ander details.
Bij dit soort fotos kijk ik niet direct naar 'slordig' en andere details.
Voor mij part is de foto overbelicht, onderbelicht of op iso3200 geschoten.
Ik zie hier een fotograaf met potentieel, maar die ook zoekende is. En dan focus ik mij op die dingen die hem/haar vooruit kunnen helpen in de fotografie. Crops, feel, sturing, en buiten het boekje treden.
De kennis is er. Tevens de aandacht voor styling en ander details.
Mja... ben een rare misschien
(en uiteraard respect voor jouw mening)
Dan zijn we goed bezig.
Jij met je expertiese, en ik met mijn comments die gebaseerd zijn op het gevoel dat ik bij een foto krijgt.
Robby BB
Als jouw gevoel puur over de ruis gaat, is TS alvast flink op weg
Als mijn gevoel over een foto gestoord wordt door vlekken ruis, dan zeg ik dat.
Terwijl deze vlekken ruis bij een andere foto, mij wel een goed gevoel kunnen geven.
Dus zoals je zegt het moet niet altijd volgens het boekje zijn, maar dat wil niet zeggen dat dit altijd de foto goed doet.
Robby BB
Als mijn gevoel over een foto gestoord wordt door vlekken ruis, dan zeg ik dat.
Terwijl deze vlekken ruis bij een andere foto, mij wel een goed gevoel kunnen geven.
Dus zoals je zegt het moet niet altijd volgens het boekje zijn, maar dat wil niet zeggen dat dit altijd de foto goed doet.
Robby BB
Verry true... en daarom respecteerde ik ook je mening.
Maar....
Stel je nou eens voor dat er minder ruis en vlekken zouden zijn... Zou je dan een goed gevoel hebben bij deze plaat?
Gezien je reacties wel.
Echte ikke niet
En daarom boeit de ruis me geen ruk.
Wil er nog wel altijd bij zeggen dat mijn menigen erg persoonlijk zijn.
Als die vlekken er niet hadden geweest was mijn comment als volgt geweest.
"Het mooie gezicht en expressie, passen hier niet in deze alledaagse foto waarvan er 1000 in een dozijn van zijn.
Alsof dit gezicht op een perfekte en onzichtbare manier op deze foto is geplakt. OOk al weet ik dat dit niet waar is.
Om een stuk van de foto "het gezicht" te redden zou ik tot onder haar borsten croppen en links ook een stuk er af zodat het een portret zou worden.
Volgende keer meer interaktie tussen de fotograaf en het model."
Maar helaas de storende vlekken zitten er
Robby BB
Om een stuk van de foto "het gezicht" te redden zou ik tot onder haar borsten croppen en links ook een stuk er af zodat het een portret zou worden.
Volgende keer meer interaktie tussen de fotograaf en het model."
Maar helaas de storende vlekken zitten er
Robby BB
Jups... onder de borsten.. dat zou zeker een optie zijn. Een goede zelfs. Maar dan landscape.
Maar ik (zei de gek) kijk toch verder .. en vooral naar de vorige topics en de wil van TS om verder te komen qua platen/crops enz.
En dan zeg ik... minder interactie tussen object en fotograaf
En bij deze een excuus aan TS voor de woordenwisseling en vervuiling, maar ik zie meer in deze beelden.
Wat je er mee doet moet je uiteraard zelf weten maar de hint is gegeven
Interactie wil toch niet zeggen oogkontakt.
Interactie is volgens mij het overbrengen van gevoelens en wensen zodat beide weten wat er wordt verwacht. Zowel fotograaf- model als model - fotograaf.
En dat kan eventueel zonder woorden. Bv de plaats die een fotograaf inneemt in het dekor en zo het model heel het gebouw laat rondgaan. De fotograaf die zich heel autoriteir opstelt zodat hij het model kan intomen of zich juist onderdanig opstelt waardoor het model het initiatief gaat nemen en al de varianten die er tussen zijn.
Maar er zal altijd wel de grens en het gevoel van fotograaf-model zijn. Hoever deze grens ligt hangt van beide af, hoever men wil gaan. Dat is mijn mening over interaktie maar dat is dan ook maar de mening van een heeeeel goede stuurman die aan wal staat.
Hier zul jij wel meer ervaring mee hebben en ik hoop dan dat ik een beetje in de goede richting ben
Dat dit vervuiling is van dit topic geloof ik niet.
Robby BB
er is blijkbaar heel wat geschreven in de korte tijd dat ik niet kon komen kijken.
wat de ruis betreft, die komt door het omgevingslicht en door het feit dat ik dit licht niet heb omver geblazen met een hoop lichten. Maar enkel gewerkt heb met een simpele opstelling van 1 plu. En dit heb ik gedaan om wat meer schaduwen te creëren en meer spanning te bekomen. de ruis moet ik er dan helaas (alhoewel) bij nemen maar doet i.m.o. geen afbreuk aan het totaal.
Comment