Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Bewerking lijkt me best geslaagd.
De lichtjes rode dominante is typisch voor de periode 56 omdat rond die periode er een probleem was met de roodgevoeligheid van kleurfilm, speciaal in cinematografie. Door een gebrekkelijke cyan color coupler was extra make-up een noodzakelijkheid (chocolade kleurige lippenrood bv.)
De affiche van Giant (uitgebracht in 1956) is een prima achtergrond, alsmedse de lamp met tungsteen filament.
De mode lijkt me oké. Maar wat is het voorwerp dat ze in de hand houdt?
Ik heb wel twijfels over het bouclé tapijt? Dacht dat het iets later ingang vond.
Meubel is ook uit de 50-er jaren.
Voor mij geslaagd al vind ik de hoofdbelichting ietwat te fel, maar dat is een persoonlijke smaak.
Je hebt gelijk. Wou die opmerking ook maken maar door mijn enthousiasme vergeten te melden.
Henri
Ha, maar ik dacht dat je wel een "revisie" of een zwart-wit versie van de plaat erbij mocht steken? En dus geen 2 verschillende beelden?
Het voorwerp die ze in de handen houdt is whiskey on the rocks.. dat bestond volgens mij toch al in de jaren '50 :-)
De moeilijkheid zit echter vooral in het nabewerken van de beelden maw. als je het beeld er '50's wilt laten uitzien zakt de kwaliteit door de zware bewerking..
De toning is het moeilijkste..
gr Daan
Bewerking lijkt me best geslaagd.
De lichtjes rode dominante is typisch voor de periode 56 omdat rond die periode er een probleem was met de roodgevoeligheid van kleurfilm, speciaal in cinematografie. Door een gebrekkelijke cyan color coupler was extra make-up een noodzakelijkheid (chocolade kleurige lippenrood bv.)
De affiche van Giant (uitgebracht in 1956) is een prima achtergrond, alsmedse de lamp met tungsteen filament.
De mode lijkt me oké. Maar wat is het voorwerp dat ze in de hand houdt?
Ik heb wel twijfels over het bouclé tapijt? Dacht dat het iets later ingang vond.
Meubel is ook uit de 50-er jaren.
Voor mij geslaagd al vind ik de hoofdbelichting ietwat te fel, maar dat is een persoonlijke smaak.
Henri
ps Henri. Jij hebt hier duidelijk wel kaas van gegeten :-) Knap dat je al die details eruit haalt..
Ha, maar ik dacht dat je wel een "revisie" of een zwart-wit versie van de plaat erbij mocht steken? En dus geen 2 verschillende beelden?
klopt maar; alleen op verzoek of naar aanleiding van een comment, en geen van beide was/is hier het geval.
--------------------------
vind de bewerkte (tweede) de mooiste.
grt,bouk.
ik ga ook voluit voor nummer 1
Knappe foto waar je aan ziet dat er veel tijd in de voorbereiding gestoken is klein minpuntje vind ik het iets te grote verschil in belichting tussen boven- en onderkant model
Comment