Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vintage..

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vintage..

Hoi Allen,
    Is dit voldoende voor een vintage look ('50's) of mag de bewerking nog extremer? enige tips? thanks
    Daan

Re: vintage..

Bewerking lijkt me best geslaagd.
    De lichtjes rode dominante is typisch voor de periode 56 omdat rond die periode er een probleem was met de roodgevoeligheid van kleurfilm, speciaal in cinematografie. Door een gebrekkelijke cyan color coupler was extra make-up een noodzakelijkheid (chocolade kleurige lippenrood bv.)
    De affiche van Giant (uitgebracht in 1956) is een prima achtergrond, alsmedse de lamp met tungsteen filament.
    De mode lijkt me oké. Maar wat is het voorwerp dat ze in de hand houdt?
    Ik heb wel twijfels over het bouclé tapijt? Dacht dat het iets later ingang vond.
    Meubel is ook uit de 50-er jaren.
    Voor mij geslaagd al vind ik de hoofdbelichting ietwat te fel, maar dat is een persoonlijke smaak.

Henri
    lidnummer: BD0435BE

Comment

Ik krijg alvast een enorm vintage gevoel bij het bekijken van deze platen
      Mooie bewerking bij die 2e! voorkeur gaat dus ook uit naar deze!

Comment

no1 voor mij

(Toen ik 2 platen liet zien werd ik 'verbannen' naar beroordeling. )
        Groetjes, Jörgen
        www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
          no1 voor mij

(Toen ik 2 platen liet zien werd ik 'verbannen' naar beroordeling. )
          Je hebt gelijk. Wou die opmerking ook maken maar door mijn enthousiasme vergeten te melden.

Henri
          lidnummer: BD0435BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
            Je hebt gelijk. Wou die opmerking ook maken maar door mijn enthousiasme vergeten te melden.

Henri
            Ha, maar ik dacht dat je wel een "revisie" of een zwart-wit versie van de plaat erbij mocht steken? En dus geen 2 verschillende beelden?

Het voorwerp die ze in de handen houdt is whiskey on the rocks.. dat bestond volgens mij toch al in de jaren '50 :-)

De moeilijkheid zit echter vooral in het nabewerken van de beelden maw. als je het beeld er '50's wilt laten uitzien zakt de kwaliteit door de zware bewerking..
            De toning is het moeilijkste..
            gr Daan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
              Bewerking lijkt me best geslaagd.
              De lichtjes rode dominante is typisch voor de periode 56 omdat rond die periode er een probleem was met de roodgevoeligheid van kleurfilm, speciaal in cinematografie. Door een gebrekkelijke cyan color coupler was extra make-up een noodzakelijkheid (chocolade kleurige lippenrood bv.)
              De affiche van Giant (uitgebracht in 1956) is een prima achtergrond, alsmedse de lamp met tungsteen filament.
              De mode lijkt me oké. Maar wat is het voorwerp dat ze in de hand houdt?
              Ik heb wel twijfels over het bouclé tapijt? Dacht dat het iets later ingang vond.
              Meubel is ook uit de 50-er jaren.
              Voor mij geslaagd al vind ik de hoofdbelichting ietwat te fel, maar dat is een persoonlijke smaak.

Henri
              ps Henri. Jij hebt hier duidelijk wel kaas van gegeten :-) Knap dat je al die details eruit haalt..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DanM Bekijk bericht
                Ha, maar ik dacht dat je wel een "revisie" of een zwart-wit versie van de plaat erbij mocht steken? En dus geen 2 verschillende beelden?
                klopt maar; alleen op verzoek of naar aanleiding van een comment, en geen van beide was/is hier het geval.
                --------------------------
                vind de bewerkte (tweede) de mooiste.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Mooie hoor....

Volg wel met het grote verschil belichting op het hoofd en de rest van haar lichaam...

Benieuwd hoe die in B&W zou zijn...
                  Mijn objectieven zijn all round...

Comment

voor mij ook de eerste !

grt Frank

Comment

Zeer mooi Daan,
                      en bij deze , ik graag een updatje gezien

Comment

ik ga ook voluit voor nummer 1
                        Knappe foto waar je aan ziet dat er veel tijd in de voorbereiding gestoken is
                        klein minpuntje vind ik het iets te grote verschil in belichting tussen boven- en onderkant model

Comment

Ik volg: voor mij ook 1, maar dan ook graag met een beetje meer evenwicht tussen hoofdlicht en de rest. Leuk concept wel!
                          Mijn gepruts op: http://www.pietervandeur.be

Comment

Working...
                          X