Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bro & Sis

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bro & Sis

Ik vind de foto mooi, het beeld op zich dus. Ik (en dat is puur persoonlijk en dus erg subjectief) heb het ietsje moeilijker met die kleur van de kindjes. De achtergrond vind ik wel weer heel gaaf. Heel sterk bezig in ieder geval

Groetjes,
    Paulusz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
      Mij doet dit meer denken aan een playboy met zijn vriendinnetje, een toekomstige "motard"
      Is dit met of zonder flits? Mogen wij ook even je exif gegevens die staan er namelijk nooit bij.
      serieus? Ik vink 'm altijd aan op BD-sizer. Ik kijk het even na in Bridge.
      En ja, er is geflitst. In dit geval heb ik 1 flitser gebruikt met een grote beautydish met grid als hoofdlamp. Deze stond voor de kids, maar dan iets rechts van het midden. Links heb ik een invulflitsgebruikt...minimaal. Door het gebruik van de grid krijg je al zo'n mooi rondje op de achtergrond. (je kun nog een aparte lamp met kleine grid gebruiken om een rondje licht te creeren op je achtergrond)
      De bewerking...minimaal. Serieus. Orginele foto met daaroverheen een warme bruine texture (verzoek klant) zodat de foto uit veel bruintinten bestaat. Geloof het of niet. mensen kijken naar hun interieur en daar moet de foto op afgestemd zijn. (is ook wel zo mooi) Dit gezin heeft blijkbaar een roomwit met bruine huiskamer en wilden deze kleur.
      Ik zal wel eens een foto maken van de setting als je dat leuk vindt.

exif:

Comment

Ik vind het jammer de onscherpte van het meisje, zeker als het in het groot op canvas komt.. Moest het mij overkomen, ik zou enorm vloeken en kijken naar een foto uit de reeks die wel scherp is. Het haar van het meisje zou ik persoonlijk als fotograaf (en klant) als een scherp sprankelend detail willen zien.
        Je kan er natuurlijk een draai aangeven en zeggen dat de onscherpte typerend is voor het zachte karakter van het meisje, maar het karakter van iemand toon je naar mijn mening met zaken als mimiek, pose en licht en setting. Niet met een schoonheidsfoutje van de fotograaf dat vermeden kon worden

Wel vreemd om bewegingsonscherpte te zien. DOF onscherpte is het hoogstswaarschijnlijk niet (mits juiste focus), want de foto is genomen op F8 & 100mm, niet bepaald een flinterdunne DOF. Op 2-3m afstand zit je met een DOF van 30cm, normaal voldoende.
        En als we zien naar het haar van het meisje dat bijna onderaan, even ver van de camera staat als het scherpe gezicht van de jongen, dan ligt de oorzaak echt ergens anders...

Toevallig geen continue licht gebruikt? In combinatie met flitslicht kan dat problemen geven.

Verder ivm de pose, de jongen lijkt mij niet zo enthousiast met de kus - een lach zou de twijfel ongedaan gemaakt hebben. Maar dat zal wel aan de leeftijd liggen

Als je wel iets in scene zet, heb je natuurlijk iets meer controle.

Voor de ouders ongetwijfeld een mooi beeld.
        Ikzelf zou er niet 100% tevreden over zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
          Ik vind het jammer de onscherpte van het meisje, zeker als het in het groot op canvas komt.. Moest het mij overkomen, ik zou enorm vloeken en kijken naar een foto uit de reeks die wel scherp is. Het haar van het meisje zou ik persoonlijk als fotograaf (en klant) als een scherp sprankelend detail willen zien.
          Je kan er natuurlijk een draai aangeven en zeggen dat de onscherpte typerend is voor het zachte karakter van het meisje, maar het karakter van iemand toon je naar mijn mening met zaken als mimiek, pose en licht en setting. Niet met een schoonheidsfoutje van de fotograaf dat vermeden kon worden

Wel vreemd om bewegingsonscherpte te zien. DOF onscherpte is het hoogstswaarschijnlijk niet (mits juiste focus), want de foto is genomen op F8 & 100mm, niet bepaald een flinterdunne DOF. Op 2-3m afstand zit je met een DOF van 30cm, normaal voldoende.
          En als we zien naar het haar van het meisje dat bijna onderaan, even ver van de camera staat als het scherpe gezicht van de jongen, dan ligt de oorzaak echt ergens anders...

Toevallig geen continue licht gebruikt? In combinatie met flitslicht kan dat problemen geven.

Verder ivm de pose, de jongen lijkt mij niet zo enthousiast met de kus - een lach zou de twijfel ongedaan gemaakt hebben. Maar dat zal wel aan de leeftijd liggen

Als je wel iets in scene zet, heb je natuurlijk iets meer controle.

Voor de ouders ongetwijfeld een mooi beeld.
          Ikzelf zou er niet 100% tevreden over zijn.
          Dank voor je feedback. Ik ben het met je eens dat deze foto van de hele serie de mindere op technisch gebied is en er iets geks is met de scherpte op het meisje. Qua gevoel scoort hij hoog bij me...en ook bij de ouders en daar heb ik me door laten leiden. Er zit een verhaal achter waar ik natuurlijk niet over in details kan treden. Wat ik kan zeggen is dat dit een heerlijk ventje is, maar wat emotionele probleempjes heeft en dat deze momenten ZEER zeldzaam zijn. Jouw gevoel...meer enthousiasme van het jongetje....zit er helaas NOG niet in. Voor de ouders is dit daarom een waardevolle plaat.

Comment

dank je voor de technische kant van je foto Bij mij staat het op BD sizer ook aangeduid maar hij zetde exif niet meer in de foto's, waarschijnlijk één of andere bug.
            UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Heel knappe plaat!

Thanks voor de heldere uitleg.
              I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

Comment

Heel mooie plaat. Bewegingsonscherpte voegt hier sfeer toe. Me like
                Groetjes, Jörgen
                www.beautyshoot.nl

Comment

Sprekende foto, met uitstekend licht (leve de dishes met grid ). Onscherpte stoort me in 't geheel niet!
                  Mijn gepruts op: http://www.pietervandeur.be

Comment

Ik volg monica, zeer mooi plaatje en die onscherpte is net op het randje zo.
                    Eigenlijk is het meest onscherp de oorbelletjes.
                    De rest van het meisje is niet storend onscherp en das een groot verschil met echt serieus onscherp of zo.
                    Als er dan gezien de emotionele lading met het jongetje toch nog zoeen mooi foto uit komt dan heb je toch goed resultaat neergezet vind ik.
                    Op die leeftijd hebben de jongens geen kus van meisjes nodig, das niet stoer in hun ogen Als ouderen vinden we het wel cute natuurlijk
                    En die jongen kan later stoefen met "kijk eens van welke mooie meisjes ik allemaal een kus kreeg" Maar daar komt em pas binnen 30 jaar of zo voor uit natuurlijk

Comment

Working...
                    X