Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bro & Sis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bro & Sis

    Nog een fototje van de shoot van sofie en bas.
    Noot: de bewerking is op verzoek van klant...de warme bruintinten met textures passen perfect in hun huiskamer.





    Graag jullie EERLIJKE feedback

  • #2
    Re: Bro & Sis

    Eerlijk....de scherpte zit niet helemaal lekker op Sofie...


    Maar net zo eerlijk...ondanks dat wel een heerlijk plaatje, waar ik toch best wel eens even lekker jaloers op kan worden

    edit: voor een afdruk in de woonkamer zou ik ook iets meer ruimte in het kader geven, zodat het handje van bas niet achter de lijst verdwijnt of aan de onderkant van het canvas...maar ik neem aan dat hij speciaal voor hier iets krapper gecropped is
    Mijn objectieven zijn all round...

    Comment


    • #3
      Re: Bro & Sis

      Ik weet het, snik....op f8 he! Ik dacht dat dat genoeg zou moeten zijn.
      Aan de andere kant....de scherpe van het stel qua karakter is Bas en Sofie is een zacht prinsesje. Het pastte daarom wel.
      Maar..ik begrijp je feedback. Thanks

      Comment


      • #4
        Re: Bro & Sis

        Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
        Eerlijk....de scherpte zit niet helemaal lekker op Sofie...


        Maar net zo eerlijk...ondanks dat wel een heerlijk plaatje, waar ik toch best wel eens even lekker jaloers op kan worden

        edit: voor een afdruk in de woonkamer zou ik ook iets meer ruimte in het kader geven, zodat het handje van bas niet achter de lijst verdwijnt of aan de onderkant van het canvas...maar ik neem aan dat hij speciaal voor hier iets krapper gecropped is

        Ja....het orgineel is een tikkie groter Altijd rekening houden met canvas he.

        Comment


        • #5
          Re: Bro & Sis

          Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
          Ja....het orgineel is een tikkie groter Altijd rekening houden met canvas he.
          Heb die fout één keer gemaakt Daarna ga je er dan echt wel op letten

          En die onscherpte...ik noem het gewoon de dynamiek van de beweging van Sofie die Bas een kusje op de wang geeft
          Mijn objectieven zijn all round...

          Comment


          • #6
            Re: Bro & Sis

            Eerlijk... een prachtige plaat maar ik mis de ogen van het meisje. Van de andere kant.... ha.. mis ik ze ook niet want dit geeft perfect de tederheid weer.
            Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
            (BD1383NL)

            Comment


            • #7
              Re: Bro & Sis

              Het stoort totaal niet dat Sofie er niet helemaal scherp opstaat. Dat hoeft hier toch niet...ze beweegt omdat ze een kus geeft aan haar broertje(?), ik vind dit hier juist charmant.

              Groetjes,
              Jolien
              Canon EOS 70D, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4

              Comment


              • #8
                Re: Bro & Sis

                vond die met enkel de jongen beter
                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                Comment


                • #9
                  Re: Bro & Sis

                  Een zeer mooie foto. De kleuraanpassing is ook top. Het klopt dat de bewegingsonscherpte niet stoort zolang er iets anders scherp staat waar uw ogen ernaartoe zouden leiden.
                  Het kan aan mijn ogen liggen, maar ik heb het gevoel dat heel het beeld onscherp is. Of dat het scherper kon. Het ligt niet aan de f8 hoor, integendeel. Een lens is meestal het scherpst rond f4-5.6.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bro & Sis

                    Het meisje mag voor mij een fractie naar achter staan. Het zal de bedoeling zijn dat ze het jongetje een kusje gaat geven. Als ze dat idd doet dan kust ze zijn oog dicht terwijl ze hem op de wang zal willen kussen zou je denken. Vandaar mag ze van van mij een fractie naar achter.
                    m.v.g.
                    www.foto-frans.nl
                    workshops: ook met jouw eigen model ! .

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bro & Sis

                      fotofrans....ik instrueer de kids niet en dit is NIET in scene gezet.
                      Dit is een spontane actie van het zusje, die ik uit de verte met mijn 70-200mm heb gefotografeerd.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bro & Sis

                        Monica,
                        ik zag iets in de foto dat mij direct opviel en dat was de positie van het jongetje.
                        Mijn opmerking was en is bedoeld als een tip voor een volgende keer, That's all.
                        m.v.g.
                        www.foto-frans.nl
                        workshops: ook met jouw eigen model ! .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bro & Sis

                          Ik had me voorgenomen hier niks meer te posten en daar hou ik me nog steeds aan.
                          Maar reageren ga ik op deze foto toch doen.

                          Sommige commentaren begrijp ik echt niet meer hoor (en dan bedoel ik de commentaren in het algemeen op alle topics, dus niet gespecifieerd in dit topic)

                          Ik jureer regelmatig voor fotowedstrijden en volgende 3 regels zijn super belangrijk :

                          1. Overgewaarderde ideeën : bijvoorbeeld een jurylid die vindt dat er in elke foto een diagonaal moet zitten, of sowieso iets scherps etc... zal heel dikwijls andere belangrijke eigenschappen van een foto over het hoofd zien.

                          2. Niet in staat zijn de foto als één geheel te zien : je moet als jurylid een foto in één keer zien, en NIET elk detail apart als een op zichzelf staand beeld beoordelen. Dit betekend in de praktijk dat je niet te lang moet stil staan bij een overbelicht deeltje in de foto, dit heeft namelijk op zich niets te maken met wat een foto als geheel uitdrukt.

                          3. Constructieve benadering. Kijk in de eerste plaats naar wat goed is in een foto en niet alleen naar wat verkeerd is.

                          Misschien moeten ze deze regels op BD eens in de rubriek algemeen plaatsen

                          Moon, dit is gewoon een topfoto op alle vlakken. De foto vertelt een verhaal, is geweldig van opbouw en gewoonweg subliem van afwerking.

                          Veel groeten,

                          Peter
                          www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bro & Sis

                            Maar hopenlijk mogen we toch POSITIEF bedoelde tips geven die een foto nog sterker zou kunnen maken ? Althans dat is en was mijn bedoeling.
                            Ik heb zelf ruime jureer ervaring voor fotoclubs, heb er zelfs een opleiding voor gevolgd.
                            Zet een aantal foto's naast elkaar en vorm je in EEN blik een oordeel over iedere foto. Blijft er een "hangen" en/of valt je wat op ?
                            Deze bleef bij mij hangen ( mooi dus ) maar er viel me ook iets op.
                            Nogmaals, ik hoop dat dit gezegd mag worden.
                            m.v.g.
                            www.foto-frans.nl
                            workshops: ook met jouw eigen model ! .

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bro & Sis

                              Mij doet dit meer denken aan een playboy met zijn vriendinnetje, een toekomstige "motard"
                              Is dit met of zonder flits? Mogen wij ook even je exif gegevens die staan er namelijk nooit bij.
                              UnicornPictures on Facebook & Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X