Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op handen gedragen.....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Op handen gedragen.....

Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
    voor mij is dit niet zo'n super foto...
    alles is nogal grijs hier op m'n gecalibreerde monitor
    rechts van het beeld gebeurt er niets...
    rondom is alles erg zwart...

eigenlijk is het enige dat onze aandacht trekt de ogen en het gesloten vuistje van het kind...Die zijn goed!

zoals al eerder opgemerkt door anderen hier, een leuke foto voor de ouders, maar zeker geen grote kunst... is al veel op deze manier gefotografeerd en veel beter!
    Idd zeer cute en het onderwerp blijft zeer interessant. 't is ook niet makkelijk om zo'n kleine baby te gaan fotograferen met flitsen.
    Fototechnische treed ik d_oracle bij; de foto is té grijs en de hooglichten mogen gerust enkele stappen naar boven. Scherpte moet idd op ogen en niet op de handen..

Comment

Als ik even het topic van die gloeilamp (http://forum.belgiumdigital.com/f66/...mp-338971.html) erbij mag nemen.

Sommigen zag het omhulsel van de gloeilamp niet...
      En omdat d_oracle hier terecht opmerkt dat het nogal grijs is... Ik bemerk dit ook dat het grijs is + onder de armen van die man hangt/ligt wat textiel.

Ik veronderstel, als mensen in bovengenoemd "gloeilamp"-topic het omhulsel niet zien... dat ze de grijze massa als zwart zullen zien?
      Allez, maakt toch redelijk wat verschil uit om showcase-foto te beoordelen, niet?
      www.brunodyserinck.be
      https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DanM Bekijk bericht
        Idd zeer cute en het onderwerp blijft zeer interessant. 't is ook niet makkelijk om zo'n kleine baby te gaan fotograferen met flitsen.
        Fototechnische treed ik d_oracle bij; de foto is té grijs en de hooglichten mogen gerust enkele stappen naar boven. Scherpte moet idd op ogen en niet op de handen..
        DanM..niets MOET Dit is allemaal een kwestie van smaak en voorkeuren. De hooglichten opschroeven brengt meer contrast in de foto...de zachte sfeer verdwijnt dan.

Voor de contrastliefhebbers: KLIK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
          Als ik even het topic van die gloeilamp (http://forum.belgiumdigital.com/f66/...mp-338971.html) erbij mag nemen.

En omdat d_oracle hier terecht opmerkt dat het nogal grijs is... Ik bemerk dit ook dat het grijs is + onder de armen van die man hangt/ligt wat textiel.

Ik veronderstel, als mensen in bovengenoemd "gloeilamp"-topic het omhulsel niet zien... dat ze de grijze massa als zwart zullen zien?
          Allez, maakt toch redelijk wat verschil uit om showcase-foto te beoordelen, niet?
          Ik zie het glas om de lamp....En een hele mooie babyfoto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
            Ik zie het glas om de lamp....En een hele mooie babyfoto
            Plaagbeest!
            www.brunodyserinck.be
            https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Overdrijf toch een keer niet met al je icoontjes en zo.
              Ik kan me goed inbeelden dat deze voor de papa een magistraal gevoelige foto is en dat deze foto jou enorm aanspreekt... Maar deze foto is al -tig keren genomen. Je breekt al geen potten meer met zo'n foto. Waarmee ik niet wil zeggen dat het gemakkelijk zou zijn om zo'n foto te maken.

Je sleept er hof-toestanden bij, terwijl we in kleine lettertjes moeten lezen dat ie dan toch niet zo perfect is volgens u... beetje dubbel, he?
              Ik weet het. Er zijn zo al veel foto's gepost. Ik ben nog maar net bezig met de thuisstudio en moet nog veel leren. Ik wou gewoon info over de belichting.
              De belichting is genomen met softbox en softparaplu. Paraplu is opgesteld in verlengde van de baby en papa. Deze stonden dus op een lijn. De softbox was een stuk hoger dan de papa, eveneens op dezelfde lijn als de paraplu.

Oorspronkelijk geplaatst door Mightycat Bekijk bericht
              zeer mooi resultaat , de opmerking 'al gedaan' is op zich wel waar, maar neemt niet weg we hier allemaal zijn om bij te leren , dus why not?
              Dank je wel. Ik heb door de opmerkingen te lezen al wat bijgeleerd. Bedankt BD en posters
              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
              voor mij is dit niet zo'n super foto...
              alles is nogal grijs hier op m'n gecalibreerde monitor
              rechts van het beeld gebeurt er niets...
              rondom is alles erg zwart...

eigenlijk is het enige dat onze aandacht trekt de ogen en het gesloten vuistje van het kind...Die zijn goed!

zoals al eerder opgemerkt door anderen hier, een leuke foto voor de ouders, maar zeker geen grote kunst... is al veel op deze manier gefotografeerd en veel beter!
              Zegt een kennner... Mijn monitor is nu ook gecalibreerd sinds een half uur geleden en is inderdaad wat aan de grijze kant. Voor mij maakt het niet uit of andere foto's beter zijn of niet. Ik spiegel mij nooit aan andere mensen. De ouders zullen content zijn, andere mensen waarvoor ik werk zijn content en ik ben ook content. Dus we gaan er gewoon mee door. Natuurlijk neem ik de opbouwende feedback van BD mee in mijn achterhoofd. Al doende leert men hé

Oorspronkelijk geplaatst door DanM Bekijk bericht
              Ondertussen heb ik de foto aangepast. Ook de scherpte heb ik verhoogt op de oogjes. Nu: een baby van nog geen drie weken oud heeft zowieso geen heldere ogen maar matte donkere ogen. Het is dan ook moeilijk om deze echt scherp te laten lijken.

Inderdaad. Ik zie het omhulsel wel.
              Onder de man zijn armen lag geen stukje textiel, wel een armpje dat ik weggewerkt had. Dit zag ik niet voor de calibratie van mijn scherm.
              Dit is nu wat ik weer geleerd heb: foto's bewerken op een gecalibreert toestel kan een wereld van verschil maken.

Daarom een nieuwe bewerkte foto

Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

Comment

Voor mij een prachtige foto die zeker mag gezien worden.
                De update is wel beter nu het armpje is weggewerkt, alhoewel ik er nog een stukje van kan zien. Voor mij is de hele foto mooi scherp en vind de omzetting naar zwart wit een goede keuze.
                Nikon D300s met nog wat glas en attributen
                Foto Lucky

Comment

Prachtig.
                  Grtjs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinnydizzy Bekijk bericht
                    plaagbeest!
                    hell yeah

Comment