Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Met 50 mm 1.4...Hanne

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Met 50 mm 1.4...Hanne

Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
    De ISO 50 is een software matige instelling, en deze is van kwalitijd minder dan de ISO 100, het laagste meetberijk van de sensor,
    Da moet ge mij toch eens uitleggen zenne..Wil je nu zeggen dat die 50 Iso een foefke is om te verkopen of dat deze echt slechter is dan de 100 iso en geef eens een voorbeeld ?
    En aan wat zie je dat dan?
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
      Ja Hans het was rap rap rap..Heb geen aandacht gehad voor de achtergrond eerlijk gezegd..En weet toch niet hoe ge zo nen achtergrond moet veranderen..

Ik heb eens op Youtube gezien hoe je dat in CS 5 kunt toepassen met die " selectief uitknippen zodat ge dat op een andere achtergrond kunt plaatsen maar daar heb ik geen kaas van gegeten zenne...Moet dat toch eens dringend gaan leren...als ik eens goesting heb..Spring van de week wel eens binnen om die 85 van U te lenen ist goe?
      met dat uitknippen moet ge niet beginnen gewoon mooie bg zoeken als je de foto maakt

moogt ge zeker eens binnenspringen om de 85 1.8 te lenen
      bel me maar op om iets af te spreken want ik ben nie zo veel thuis
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
        Ik zit met volgende vraagje : Bedoel je dat je met een "snapshot" geen mooie foto kan maken, of dat een snapshot niet in SC zou mogen of kunnen? Gewoon een vraagje.
        Wel, dat vind ik nu eens een goede vraag cé

Comment

Da moet ge mij toch eens uitleggen zenne..Wil je nu zeggen dat die 50 Iso een foefke is om te verkopen of dat deze echt slechter is dan de 100 iso en geef eens een voorbeeld ?
          En aan wat zie je dat dan?
          Hier heeft Daniel theoretisch wel een punt, ik zeg wel theoretisch, als je de DR curve (dynamisch bereik) bekijkt, heeft deze bij Canon zijn max waarde op 100 iso, deze zakt wat bij Low instelling naar 50 iso maar dat is het spreken niet waard.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Hier heeft Daniel theoretisch wel een punt, ik zeg wel theoretisch, als je de DR curve (dynamisch bereik) bekijkt, heeft deze bij Canon zijn max waarde op 100 iso, deze zakt wat bij Low instelling naar 50 iso maar dat is het spreken niet waard.
            Aha weer iets bijgeleerd...Dat ga ik straks onmiddellijk testen ...Nooit op gelet en blijkbaar spreekt men hier over minimale verschillen die volgens mij niet echt zichtbaar gaan zijn toch?
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Euh juist niet... Dat kan je instellen als je pas veel licht hebt..zie exif tijdstip..

Bedankt voor de bewerking..Zie dat je veel verbeterd hebt aan de foto waar ik even moest kijken van hoe of wat...Maar het is een verbetering..Ziet er goed uit al zie ik eerlijk gezegd als leek weinig verschil..Voor mij is dat Hanneke en is ze goed op de eerste zoals ze is.Ik zie wel verschillen in bewerking.
              Hmm...toch wel Pascal, het opvallendste was haar neus...die was weggebrand en Daniel heeft hem hersteld
              Ik begrijp dat je graag de 1.4 wilde testen, maar in de felle zon is dat ondoenlijk. Ik vind de DOF net iets te klein, ze gaat nu op in de muur. Mooier is om het haar scherper te hebben, dan steekt ze meer af. Dus vanwege lichtomstandigheden en te geringe DOF: kleiner dat diafragma
              Btw....ik heb de 50mm 1.8 gehad (en daar de meeste portretten mee geschoten voor ik de 5DmkII had, zelfs bij Jorgen in de studio) en ik vraag me serieus af of je er echt zoveel verschil mee gaat zien.

Ik neem die 50 iso gewoon omdat ik altijd de laagste iso neem..Tja en de sluitertijd in combinatie van de opening lijkt me niet onlogisch denk ik...Wat is het verschil wat jij opnoemt dan? Snap het niet goed. Deze foto is genomen op 1,2,3 zonder veel poespas.Snapshot zou ik zeggen..
              Het uitgebrande witte wat jij ziet Dan komt door de bewerking wat high contrast heet in Nic color effects.De originele is niet overbelicht.
              Bedankt voor moeite.
              High contrast is voor zo'n mooie meid niet de prettigste bewerking/ filter. Pak dan Viveza van Nik en verhoog heel selectief het contrast, dat voorkomt uitbranding. Althans....dat zou mijn werkwijze zijn dan. (ik ben niet zo van de hoge contrasten bij dit soort portretjes)

Al met al een leuke foto van een mooie meid ( met lieve uitstraling), maar de foto kan technisch gezien stukken beter. Nogmaals....slechts mijn mening.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                Hmm...

Al met al een leuke foto van een mooie meid ( met lieve uitstraling)
                ook mijn gedacht.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Alles is al gezegd zeker? Ik dank iedereen voor zijn oprechte mening en technische tips..
                  Opdracht geslaagd voor mij in mijn keuze gebruik van deze lens..
                  Zal er nog eens een nachte over slapen en kijken wat ik ga doen.

Mijn prinses is er wel blij mee...
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Aha weer iets bijgeleerd...Dat ga ik straks onmiddellijk testen ...Nooit op gelet en blijkbaar spreekt men hier over minimale verschillen
                    Graag gedaan,...de verschillen zijn niet enorm,...maar ze zijn er, daar wilde ik je gewoon op wijzen

Iso 50 is bruikbaar, zowel als die hoge Iso's van 12 800 enz...en nog veel meer op de nieuwe toestellen

maar voor top niveau hou je je beter aan 100, 200, 400 Iso....

Voor de rest verwoord Monica"s comment het heel goed

D.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
                      Wel, dat vind ik nu eens een goede vraag cé
                      Vond ik ook maar, we blijven op onze honger zitten;

Comment

Mooie natuurlijke blik. De nabewerking van fotodan is wel beter omdat de ogen verscherpt zijn.

De achtergrond vind ik wel "vuil" (donker gebied). Door de muur? Of vignettering? Of andere nabewerking?
                        Canon 5D Mark III, 24-70mm f2.8, 70-200 mm f2.8 IS, 50mm f1.8 - EOS 7D, 18-200mm f3.5-5.6, 18-55mm f3.5-5.6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wimpieken Bekijk bericht
                          Mooie natuurlijke blik. De nabewerking van fotodan is wel beter omdat de ogen verscherpt zijn.

De achtergrond vind ik wel "vuil" (donker gebied). Door de muur? Of vignettering? Of andere nabewerking?
                          Dat is de nabewerking..Mijn dochter is belangrijker dan die muur..En zoals ik al aangaf..Dit was een rap rap opname...
                          En ook niet echt mijn roeping..zal het nooit worden trouwens...
                          Mvg, Pascal,Schoonspikke
                          500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Working...
                          X