..heb ik deze gemaakt..ben aan het denken om hem aan te schaffen.Een foto van mijn dochter op haar verjaardagsfeestje (13)Met een kleine contrastrijke bewerking.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Met 50 mm 1.4...Hanne
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: Met 50 mm 1.4...Hanne
Oorspronkelijk geplaatst door KazzZ Bekijk berichtWat vind ge er zelf van?
Zet deze tegen jou 1.8 en je weet het antwoord, niet?
Comment
-
Sprekend portretje met heel mooie dof, zo zie ik ze graag.
Is het niet zo dat net als bij Nikon de f1.4 versie een veel mooier rond diafragma heeft dan de f1.8, (vijf lamellen tegenover acht) waardoor een veel mooiere dof.Last edited by Guest42; 20 september 2010, 18:58.
Comment
-
toch een knap portret, maar een iets kleiner diafragma had naar mijn mening beter geweest .....dus toch maar een 1.8nikon coolpix s9100
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk berichtMaar wat vind je nu zelf van de opname?
En idd, de bokeh is mooier van de 1.4 (de 1.8 is echt 5 hoekig, de 1.4 minder en de 1.2 mooi rond)Canon 5D2 en wat glas
Comment
-
Deze pic roept enkele vraagjes op bij mij:
Waarom ISO 50 ?...was er zo weinig licht aanwezig?
Ik denk van niet, aangezien de (net) overbelichte neus...
Bij de 5D is ISO 50 een geforceerde waarde,...kan gebruikt worden zonder probleem, bij weinig licht...maar anders blijf je beter op ISO 100.
Waarom 1/640 s ?...close up met 50 mm, zou ik rond de 1/125 s a 1/250 s doen...en dan zit je nog heel veilig
f/1,4 is natuurlijk ook een veeleisend diafragma...DoF niet eenvoudig voor portret...
Ik heb je foto effe 5 min door PS gehaald...als deze weg moet, zeg je het maar....
En,...je hebt een mooie dochter !!!!
Grtz, D.
Comment
-
Bedankt voor de bewerking..Zie dat je veel verbeterd hebt aan de foto waar ik even moest kijken van hoe of wat...Maar het is een verbetering..Ziet er goed uit al zie ik eerlijk gezegd als leek weinig verschil..Voor mij is dat Hanneke en is ze goed op de eerste zoals ze is.Ik zie wel verschillen in bewerking.
Ik neem die 50 iso gewoon omdat ik altijd de laagste iso neem..Tja en de sluitertijd in combinatie van de opening lijkt me niet onlogisch denk ik...Wat is het verschil wat jij opnoemt dan? Snap het niet goed. Deze foto is genomen op 1,2,3 zonder veel poespas.Snapshot zou ik zeggen..
Het uitgebrande witte wat jij ziet Dan komt door de bewerking wat high contrast heet in Nic color effects.De originele is niet overbelicht.
Bedankt voor moeite.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk berichtDeze pic roept enkele vraagjes op bij mij:
Ik denk van niet, aangezien de (net) overbelichte neus...
Bij de 5D is ISO 50 een geforceerde waarde,...kan gebruikt worden zonder probleem, bij weinig licht...maar anders blijf je beter op ISO 100.
Waarom 1/640 s ?...close up met 50 mm, zou ik rond de 1/125 s a 1/250 s doen...en dan zit je nog heel veilig
Iso 50 is juist bedoeld bij veel licht, en leg ons eens uit hoe jij dan sluitertijden kan gebruiken van 1/125s bij f1.4
Volgens mij ben je hier helemaal misdacht, kan gebeuren.
Comment
-
oeps, een typfoutje, ik bedoelde: was er zoveel licht natuurlijk
En ik wilde ook schrijven natuurlijk : was er zoveel licht,...ik zat met de Canon benaming "Low" (setting) in mijn hoofd !
De info die ik je geef over 50 ISO, wel het zit zo: op een 5 D gaat de ISO van 100 ISO op naar 200 en 400, enz.
De ISO 50 is een software matige instelling, en deze is van kwalitijd minder dan de ISO 100, het laagste meetberijk van de sensor,
zelfs bij de MK II, is dit nog steeds een "Low"" instelling...
Ik wil zeker geen afbreuk aan je foto doen, of negatief overkomen, maar nu ik dit lees:
Deze foto is genomen op 1,2,3 zonder veel poespas.Snapshot zou ik zeggen..
Ik verwachte in SC geen "rap testfotootje" van een objectief...
We zaten gewoon niet op dezelfde golflengte,...mijn fout, sorry
Met vriendelijke groetjes, DanielLast edited by fotodan; 21 september 2010, 09:32.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk berichtoeps, een typfoutje, ik bedoelde: was er zoveel licht natuurlijk
En ik wilde ook schrijven natuurlijk : was er zoveel licht,...ik zat met de Canon benaming "Low" (setting) in mijn hoofd !
De info die ik je geef over 50 ISO, wel het zit zo: op een 5 D gaat de ISO van 100 ISO op naar 200 en 400, enz.
De ISO 50 is een software matige instelling, en deze is van kwalitijd minder dan de ISO 100, het laagste meetberijk van de sensor,
zelfs bij de MK II, is dit nog steeds een "Low"" instelling...
Ik wil zeker geen afbreuk aan je foto doen, of negatief overkomen, maar nu ik dit lees:
...begrijp ik je foto beter,...ik verwachte eigenlijk geen "1,2,3, snapshot" in SC.
Met vriendelijke groetjes, Daniel
Mijn dochter is nog wat te jong om haar ten volle te tentoonstellen hé?
Ik vind dat ze geen geshop nodig heeft that's all..Maar een klein touche zoals die bewerking van jou gaat nog net..dus nogmaals bedankt.
Comment
-
ik vind het een mooitje Pascal (foto als je dochter ) maar waarom voor zo'n muur? ik vind eerlijk gezegd de achtergrond vreselijkWith Canon, I can (or at least try)
Photastic.be ~ Passion for the picture
Nieuwe site
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk berichtik vind het een mooitje Pascal (foto als je dochter ) maar waarom voor zo'n muur? ik vind eerlijk gezegd de achtergrond vreselijk
Ik heb eens op Youtube gezien hoe je dat in CS 5 kunt toepassen met die " selectief uitknippen zodat ge dat op een andere achtergrond kunt plaatsen maar daar heb ik geen kaas van gegeten zenne...Moet dat toch eens dringend gaan leren...als ik eens goesting heb..Spring van de week wel eens binnen om die 85 van U te lenen ist goe?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk berichtIk wil zeker geen afbreuk aan je foto doen, of negatief overkomen, maar nu ik dit lees:
...begrijp ik je foto beter,...ik verwachte eigenlijk geen "1,2,3, snapshot" in SC.
Met vriendelijke groetjes, Daniel
Comment
Comment