Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

In bad

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: In bad

Ik waag me niet eens aan B&D discussies, want ik heb er geen kaas van gegeten. Wat ik weet is dat het een hele kunst en klus is. Voordeel van kids= geen huidbewerking nodig (behalve een pulk weghalen misschien)

Voel je niet aangevallen, ik geef hier slechts mijn mening. Voor mij zijn het twee verschillende foto's die aan elkaar geplakt lijken te zijn. Nu heb ik toch aardig wat verstand van de menselijke huid en de verschillende structuren ( aangezien ik bijna dagelijks opereer met plastisch chirurgen) Bij een huidtransplantatie van de rug naar de borst bv is het verschil qua structuur ook duideljk zichtbaar. Je hoeft niets te bewijzen....het is jouw foto en als jij hem goed vind, top!
    Maar dit is GEEN gewone onbewerkte huid waar slechts wat vlekjes zijn weggepoetst..aan me hoela maar ik tuin er niet in. Zelfs supermodellen hebben vlekjes en andere oneffenheden op de huid en niet deze bekende egaal zandkorrelige en zijde-achtige structuur ( die zie je oa terug bij bewerkingen van Jim Bollaerts, GT design en bij jou)
    Idee is heel goed en orgineel, compo is prachtig tbh (erg sterk!!) bewerking vind ik niets. Is idd slechts een kwestie van smaak.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door S02 Bekijk bericht
      Misschien is het wel logischer het water in de rechteronderhoek ook koud en blauwig te maken ipv mee te nemen in de gradient..
      Das een goed punt. Eens testen.

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
      Je verandert de zichtbaarheid van bepaalde delen, je verandert de verhoudingen en het locale contrast.
      Das toch niet helemaal mijn manier van D&B dan Even de termen op een rijtje zetten: Contrast is voor mij het verschil tussen donker en licht. Met lokaal contrast bedoel je dan verschil in hoog en lage tonen in de huid?
      Op micro niveau verlaag ik het contrast (zoals elke beauty-photoshopper) tussen gewone huid en een vlekje. Om de huid egaal te maken.
      Op macro-niveau verhoog ik het contrast (shaping) om meer diepte in het beeld te brengen. Nochtans heel subtiel proberen doen én over heel het lichaam.

Om het plastisch uit te drukken: Moest ik zo'n vrouwmens in de donker tegenkomen, dan zou ik weglopen want dees kan niet van deze aarde komen.
      Dan vallen we terug op dat smaak-spreukje! Het eerste wat ik denk als ik naar de foto kijk: DAMN, das een knap model!

Ff een voor-na uploaden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
        Ik waag me niet eens aan B&D discussies, want ik heb er geen kaas van gegeten. Wat ik weet is dat het een hele kunst en klus is. Voordeel van kids= geen huidbewerking nodig (behalve een pulk weghalen misschien)

Voel je niet aangevallen, ik geef hier slechts mijn mening. Voor mij zijn het twee verschillende foto's die aan elkaar geplakt lijken te zijn. Nu heb ik toch aardig wat verstand van de menselijke huid en de verschillende structuren ( aangezien ik bijna dagelijks opereer met plastisch chirurgen) Bij een huidtransplantatie van de rug naar de borst bv is het verschil qua structuur ook duideljk zichtbaar. Je hoeft niets te bewijzen....het is jouw foto en als jij hem goed vind, top!
        Maar dit is GEEN gewone onbewerkte huid waar slechts wat vlekjes zijn weggepoetst..aan me hoela maar ik tuin er niet in. Zelfs supermodellen hebben vlekjes en andere oneffenheden op de huid en niet deze bekende egaal zandkorrelige en zijde-achtige structuur ( die zie je oa terug bij bewerkingen van Jim Bollaerts, GT design en bij jou)
        Idee is heel goed en orgineel, compo is prachtig tbh (erg sterk!!) bewerking vind ik niets. Is idd slechts een kwestie van smaak.
        Ik voel me helemaal niet aangevallen hoor. Iedereen zijn mening, en die hoor ik ook graag!
        Heb je die 100% crops gezien? Daar zie je toch duidelijk een verschil in structuur naargelang de plaats van de crop? Als ik me niet vergis gebruikt GT (vroeger toch) veel degrunging. In zijn laatste posts valt me dat niet meer zo fel op (een van mij dus).
        Heb eens een 100% file gezien van Jimmy én durf echt mijn hand in het vuur steken dat het in de verste verte niet op dit soort bewerking lijkt. Niet beter of slechter, gewoon anders. Hoe hij het doet weet ik niet.
        Gif: http://lennert-g.com/Shoot/Lise/img_5661VN.gif

Comment

Commentaar op die gif achter de link in je laatste post: ik vind ze in haar naturel perzikentintje zoveel mooier

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door unick Bekijk bericht
            Commentaar op die gif achter de link in je laatste post: ik vind ze in haar naturel perzikentintje zoveel mooier
            Oja zeker weten....
            Waarom die bewerkingen toch altijd..
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Je had het niet hoeven doen Lennert...nogmaals, het gaat hier om smaak. Iedereen kan zien dat de basis (licht compo uitstraling model) hier goed zit. Toch is dit precies wat ik bedoel....de bewerking heeft haar huid "dood" gemaakt en de ogen lichtgevend, vind ik dan he!
              Het orgineel vind ik veel beter

Comment

Laat ik toch ook maar eens even dwars zijn: ik vind dit nl wél goed gedaan. Ik hou wél van de toning en vind de huidbewerking echt niet overdreven. Kwestie van smaak en goesting idd.
                Zoals al eerder gezegd: compo en licht zijn uiteraard uitstekend. Nice one!
                Mijn gepruts op: http://www.pietervandeur.be

Comment

Ik vind deze ook absoluut niet slecht hoor (niet je allerbeste natuurlijk )

Het probleem is dat je zo horizontaal bekeken de "visuele indruk" hebt , twee fotos te bekijken,

en ik weet wel, het is normaal, er is een deel boven en een deel onder water,

dit is steeds (door de lichtbreking!) heel moeilijk in fotografie !

Zet deze foto eens verticaal, dan heb je iets minder dit nare gevoel...

Give it a try...

Grtz, D.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht

dit is steeds (door de lichtbreking!) heel moeilijk in fotografie !
                    tja....en filtertje had hier van mij ook wel gemogen hoor.)(
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

heb niet de moeite genomen alle comments te lezen, sorry daarvoor.
                      wat betreft huidbewerking gezicht, zou ik zeggen nice job
                      natuurlijk kom je af met het contrast wat onder water steekt, en dat, sorry, dat geeft mij een walrus gevoel.
                      het idee van Daniël is niet slecht, kijkt zelfs veel beter.
                      en zoals sommige zeggen het origineel is beter, forget it, geef mij dan toch maar je bewerkte versie hoor
                      tja, het contrast onder en boven water, ni makkelijk hé, wie weet met de technologie die steeds sneller gaat wordt dit probleem misschien nog wel eens opgelost
                      steeds hou ik van wat je plaatst in SC, omdat je volgens mij dingen blijft proberen en uittesten, en laat ons eerlijk zijn, dat is toch het leuke deel aan fotografie
                      groetjes
                      ronny
                      gewoon een canonneke

Comment

Dat is het probleem hier op BD, je hebt de kinderfotografen, je hebt de trouwfotografen , je hebt de creatievere fotografen, dan heb je de fashion en beautyfotografen. Bij elke tak hoort toch een andere manier van werken. En dan is dat ook normaal dat niet altijd iedereen bepaalde technieken mooi vind.
                        Wat niet wegneemt dat ik dit niet je beste foto vind, je hebt al veel beter gedaan. But hey! uit experimentjes leer je !
                        Mss is ze verticaal zetten nog niet zo'n slecht idee!

(weet niet wat ik je nu moet aanraden, verder in bad gaan met modellen of terug het bed in...mimimimimi)
                        http://www.melissavanbelle.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Melissa Van Belle Bekijk bericht
                          Bij elke tak hoort toch een andere manier van werken.
                          Klopt.

En dan is dat ook normaal dat niet altijd iedereen bepaalde technieken mooi vind.
                          Maar niet om die reden. Ik heb niets tegen D&B en bij fashion & glamour werkt die heel goed. Maar je moet die niet gaan toepassen bij vb trouwfotografie of fine art.
                          Deze 'vragen' een andere uitstraling en je past uw techniek aan in functie van uw concept.

Comment

(weet niet wat ik je nu moet aanraden, verder in bad gaan met modellen of terug het bed in...mimimimimi)
                            Lol !!!

D.

Comment

je past uw techniek aan in functie van uw concept.
                              zeker waar, het mocht idd mss ietsje minder bij deze foto
                              http://www.melissavanbelle.be

Comment

Dat is het probleem hier op BD, je hebt de kinderfotografen, je hebt de trouwfotografen , je hebt de creatievere fotografen, dan heb je de fashion en beautyfotografen.
                                wat is dan het probleem?
                                er is toch plaats voor een ieder!
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                                X