Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

In bad

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• In bad

Model: L
    MU: Aaike
    Gear: 5DII + 50mm 1.8

Last edited by Lennert; 20 september 2010, 10:55.

Re: In bad

ik vind het niet slecht.
    alleen de softbox op haar pupillen is nogal spooky.
    die zou ik weggeshopt hebben.

Comment

Schoon Lennert..
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

De belichting op de ogen geven de foto een bijzonder effect.
        Vind het een mooie, knap vastgelegd.
        Grtjs

Comment

leuk gedaan met dat water en grappig zo opgemaakt te gaan baden?
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            leuk gedaan met dat water en grappig zo opgemaakt te gaan baden?
            grt,bouk.
            Bouk noem mij eens 1 vrouw die dat niet doet...
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Ik vind 't niet mooi.
              De huid van het lichaam is zooo anders van kleur en structuur in vergelijking met de (te) enthousiast bewerkte huid van het gezicht.
              De ogen zijn me ook te extreem bewerkt.

Comment

Ik vind het een creepy beeld, lijkt wel een moordscene. Weet niet goed of ik het nu mooi vind of niet, maar ik weet wel dat ik er langer blijf naar kijken.
                Al doende leert men...

Flickr

Comment

Ik vind de originele opzet en de compo van de foto erg goed.
                  Jammer genoeg zit je wat vastgeroest in uw D&B techniek waarmee je vroeger altijd succes hebt gehad. Voor dergelijke prenten werkt dit niet en je krijgt een enorm verschil tussen lichaam en gezicht.
                  De ogen zijn ook overbewerkt. Een oog is gebold en moet dus per definitie aan de randen donkerder zijn dan in het midden ( zie principe van uw D&B techniek).

Comment

Zeker een foto waar je langer naar kijkt.
                    Het spreekt me erg aan dat je van het opgelichte gezicht naar het donkere gedeelte van de foto wordt geleid.
                    Ik begrijp wat Nena bedoelt met creepy.

Comment

Nogal nen kritiek Uiteindelijk is het allemaal een beetje smaak hé.
                      Softbox in de pupil.. Die stond heel dichtbij, gaat sowieso sterk aanwezig zijn in't oog. Beetje manga-achtig misschien, mij stoort het niet echt.
                      Qua structuur is de huid idd helemaal anders. Beetje logisch ook. Een deel is onder water, een ander deel niet. Zou toch helemaal niet kloppen moest het gezicht er uitzien als het lichaam? Qua kleur: Ja, er zit een gradient op. Heb je helemaal gelijk in.
                      Dat serieuze huidbewerking niet past, ben ik helemaal niet mee akkoord. Natuurlijk heeft iedereen zijn grote voorbeelden, en bij de mensen waar ik naar opkijk is D&B de absolute standaard. Misschien lijken mijn D&B technieken wel vastgeroest, maar heb onlangs weer compleet nieuwe technieken gevonden om met raw's te werken, healen, D&B, enz.
                      Aan het rechtse oog (model haar linker) heb ik niet aan het oogwit gezeten. Bij het ander oog het oogwit in de rand idd een beetje opgelicht.
                      Ik wil zeker niet jullie meningen doen veranderen. Smaak is smaak. Eng is eng, knap is knap. Maar moest effe in de verdediging schieten he

Comment

Ik vind het jammer dat je het zelf niet meer ziet Lennert.
                        Je hebt uzelf blijkbaar teveel ondergedompeld in dit PS bad en je ziet niet meer dat natuurlijke mensen niet zo'n huid hebben, niet zo'n ogen hebben.
                        Je ziet niet dat links en rechts onmogelijk uit dezelfde foto kunnen komen.
                        Links subtiele huidtinten, rechts keihard contrast. Links natuurlijke huid, rechts overgestyleerde huid en ogen als gloeilampen.

Zie je dat dan niet?

Je hebt enerzijds techniek en anderzijds visie.
                        D&B is een techniek. Het is dan aan uw visie om in te schatten waar het dient toegepast en waar niet.
                        Ijs, frieten, creme-fraiche, majonaise maken is een techniek. Maar niemand houdt van majonaise op hun ijs of creme-fraiche op hun frieten. Uw majonaise mag dan nog zo goed zijn .

Comment

Tuurlijk zie ik wat je bedoelt. Mij storen die dingen gewoon niet.
                          Het is nochtans 1 enkele foto die ik heb bewerkt. Het enige wat getransformeerd is, is de reflectie in't water. Die heb ik vergroot.
                          Elke porie die je ziet (of helemaal niet op 900px) staat op de originele raw. Geen degrunging, geen airbrushing, alleen de vlekjes eruit gehaald (en nog niet eens alles).
                          Sla zeker de foto eens op, dan zie je (ik toch) een pak meer detail dan op BD.
                          Qua contrast: één curvelaag over de hele foto.
                          Wat 100% crops: http://lennert-g.com/Shoot/Lise/IMG_5661_copy.jpg

En dat de foto uit 2 delen bestaat: ja.. euhm.. dat ís nu zo eenmaal. Daarmee de kleurlaag, om nog meer verschil te brengen. Anders is het 'net niet' genoeg verschil voor mij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht

En dat de foto uit 2 delen bestaat: ja.. euhm.. dat ís nu zo eenmaal. Daarmee de kleurlaag, om nog meer verschil te brengen. Anders is het 'net niet' genoeg verschil voor mij.
                            Misschien is het wel logischer het water in de rechteronderhoek ook koud en blauwig te maken ipv mee te nemen in de gradient..

Comment

Lennert, je denkt te technisch: vandaar PS-bad.

Het kan zijn dat je geen degrunging, blur enzo hebt toegepast, da's allemaal mooi volgens het betere PS etiquette, maar dat betekent niet dat je geen zaken hebt aangepast. Als je D&Bt dan verander je zowiezo vanalles. Je verandert de zichtbaarheid van bepaalde delen, je verandert de verhoudingen en het locale contrast.

Denk niet in PS termen, maar gebruik je ogen en je hart (bij gebrek aan een beter woord).
                              Om het plastisch uit te drukken: Moest ik zo'n vrouwmens in de donker tegenkomen, dan zou ik weglopen want dees kan niet van deze aarde komen.

Groetjes
                              Last edited by PSG; 20 september 2010, 21:34.

Comment

Working...
                              X