Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alex Blue

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Alex Blue

Nog eentje van de shoot met Alexandra Schouteden.

MUA: Chana Bertens
    Hair: Ilka Vermeiren

. fashion & artist photography
    . www.kurtvandeweerdt.be
    . twitter . facebook . flickr

Re: Alex Blue

Schandalig dat hier geen reacties op komen, want dit is een prachtplaat

Styling, pose en model zijn goed gekozen.
    Afwerking van foto is subliem

Comment

Merci!

Smaken verschillen, da's al langer gebleken...
      . www.kurtvandeweerdt.be

Comment

Probeer iets goeds te vinden in deze opname maar dat lukt me niet ...
        Aangesneden hoofd ,elleboog...ik zie het nut hier niet van in???
        De crop die van een dij heel klein stukje laat zien en van de andere niets.. word ik ook niet warm van..
        Belichting zit ook lekker fout zouden de Nederlanders zeggen,het witte bloesje is aan een kant uitgevreten terwijl de andere arm in het donker blijft.
        Scherpte is er ook al niet te bespeuren en de kleur kan me ook niet bekoren;
        Zeker niet "showcasewaardig" !

Comment

Een foto hoeft niet altijd volgens de regeltjes zijn om aan te spreken.

Leg deze foto voor een willekeurig model, en 9/10 zegt volmondig JA voor een shoot met Cosnovitz.

Het feit dat hij Alexandra en Chana kunnen strikken heeft voor een shoot, staaft enkel mijn bewering; want ook zij zijn heel kieskeurig.

Comment

Deze kom je anders wel tegen in de "boekskes"
            niet SC waardig????

mag het wat meer zijn......

mooie plaat Kurt

jeannot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door framboosje Bekijk bericht
              Een foto hoeft niet altijd volgens de regeltjes zijn om aan te spreken.

Leg deze foto voor een willekeurig model, en 9/10 zegt volmondig JA voor een shoot met Cosnovitz.

Het feit dat hij Alexandra en Chana kunnen strikken heeft voor een shoot, staaft enkel mijn bewering; want ook zij zijn heel kieskeurig.
              Als je niet al te kritisch bent is het een 'mooie' foto.De belichting is vanaf de linkerkant, de andere kant is in vergelijking met de linkerkant bewust onderbelicht.Het 'lichtafval' van highlight naar shadow is mooi geleidelijk er zijn geen harde schaduwen.

De pose is ook 'mooi'. Hoewel de crop niet zo goed is inderdaad met name door het linkerbeen.Het broekje zit vol met kreuken en de haren van het model komen op mij iets te wild over, dit had naar mijn smaak beter 'gestyled' kunnen worden.

Het wit lijkt zo op het oog uitgebrand maar is dit niet, gecheckt in photoshop.
              Het is een 'goede' foto maar er zijn verbeteringen mogelijk dus.

Of een fotograaf iemand wel of niet strikt is trouwens nog geen garantie voor succesvolle foto's.Het model is maar 1 element in een foto,een mooie foto bestaat uit een samenspel van meerdere elementen. Het is de taak van de fotograaf om deze elementen zo optimaal mogelijk bij elkaar te brengen door planning.

Maw pose is goed, model had iedereen kunnen zijn, de puntjes op de i ontbreken.

Comment

sjieke foto, mooie compo en correcte belichting.
                Een foto zoals echte fotografen er eentje maken (awacs) kon het niet laten.... al had ik zelf dat beetje bovenbeen rechts ook wel weggelaten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door awacs457 Bekijk bericht
                  De crop die van een dij heel klein stukje laat zien en van de andere niets.. word ik ook niet warm van..
                  Belichting zit ook lekker fout zouden de Nederlanders zeggen,het witte bloesje is aan een kant uitgevreten terwijl de andere arm in het donker blijft.
                  ik dacht ongeveer hetzelfde.............maar blijkbaar denkt de meerderheid anders.
                  facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
                    sjieke foto, mooie compo en correcte belichting.
                    Een foto zoals echte fotografen er eentje maken (awacs) kon het niet laten.... al had ik zelf dat beetje bovenbeen rechts ook wel weggelaten.
                    Als echte fotografen zulke beelden maken dan zijn echte fotografen klungelaars,beeldverpatsers..... gelukkig ben ik maar amateurke en hoor ik daar niet bij

Comment

Ineens toch veel reacties... Alé, vooruit!

Even mezelf verklaren, in hoeverre ik dat moet...

Te krappe uitsnede aan hoofd of elleboog: is over nagedacht! Waarom moet iemand er helemaal op staan en volgens de regeltjes? Check "de boekskes" maar eens... Anyway, ook zonder die boekskes vind ik dit veel spannender ipv dat er alles te zien is... Dit is wat alternatiever in mijn ogen. Zoals moeder het mooi kon zeggen: Kijk eens wat verder dan uw neus lang is!

Stukje been id rechter benedenhoek: is over nagedacht, again! Ik wou maar net laten zien dat het toch een kort broekje was... Crop het maar eens tot net erboven... Voor mij is dan die spanning weer weg. Te plat. Teveel kreuken? Jep, dat mss wel.

Belichting zit volgens mij goed... tot idd mss aan de rechterkant... Daar had ik beter wat opgelicht. True.

Haren te wild? Ook hier weer: dat was de bedoeling. Beetje wild indian/hippie look.

Scherpte? Ik wil je gerust het origineel geven. Deze foto is scherp.

Vergeet ik iets? Ja, mss wel... maar ik ga het hierbij houden... Ik wens iedereen nog veel succes.........
                      Last edited by kurtvandeweerdt; 22 juli 2010, 12:05.
                      . www.kurtvandeweerdt.be

Comment

Probeer iets goeds te vinden in deze opname maar dat lukt me niet ...
                        Scherpte is er ook al niet te bespeuren en de kleur kan me ook niet bekoren;
                        Da's mijn eerste gedacht ook.
                        Als dat het criterium is, dan staat het hier vol topplaten op deze site. Hier mag je iets meer verwachten dan dat de modellen, tantes, meters,... gelukkig zijn. En dan zeker in SC.
                        Deze kom je anders wel tegen in de "boekskes"
                        Deze, of bedoel je iets min of meer gelijkaardig? link?
                        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                        www.musicinframe.be

Comment

Ieder zijn mening uiteraard. Niks mis mee. Maar ik vind dit om één of andere reden niet geloofwaardig overkomen...
                          . www.kurtvandeweerdt.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cosnovitz Bekijk bericht
                            Ineens toch veel reacties... Alé, vooruit!

Even mezelf verklaren, in hoeverre ik dat moet...

Te krappe uitsnede aan hoofd of elleboog: is over nagedacht! Waarom moet iemand er helemaal op staan en volgens de regeltjes? Check "de boekskes" maar eens... Anyway, ook zonder die boekskes vind ik dit veel spannender ipv dat er alles te zien is... Dit is wat alternatiever in mijn ogen. Zoals moeder het mooi kon zeggen: Kijk eens wat verder dan uw neus lang is!

Stukje been id rechter benedenhoek: is over nagedacht, again! Ik wou maar net laten zien dat het toch een kort broekje was... Crop het maar eens tot net erboven... Voor mij is dan die spanning weer weg. Te plat. Teveel kreuken? Jep, dat mss wel.

Belichting zit volgens mij goed... tot idd mss aan de rechterkant... Daar had ik beter wat opgelicht. True.

Haren te wild? Ook hier weer: dat was de bedoeling. Beetje wild indian/hippie look.

Scherpte? Ik wil je gerust het origineel geven. Deze foto is scherp.

Vergeet ik iets? Ja, mss wel... maar ik ga het hierbij houden... Ik wens iedereen nog veel succes.........
                            in korte woorden ... alles wat verkeerd zit... daar is over nagedacht of zoals de Walen zeggen /// Les excuses sont fait pour.....

Comment

menig reacties hier tonen voor mij aan dat er allemaal weer netjes binnen de lijntjes gekleurd moet worden *zucht* (wel goed, zo word ik er af en toe aan herinnerd om geen foto's te posten)

Ik vind dit een leuke plaat om naar te kijken, mooi afgewerkt, leuke pose,... goed gedaan Kurt
                              With Canon, I can (or at least try)
                              Photastic.be ~ Passion for the picture
                              Nieuwe site

Comment

Working...
                              X