Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
collages
Collapse
X
-
-
-
Re: collages
wat een heerlijk PS werk....zucht...zo mooi
Tutorial?
Comment
-
bedankt allen,
quint'n, het is ook voor een kalender 2011, vooral voor jongeren, kinderen. Het is een kalender, samengesteld met geselecteerde gedichten gemaakt met kinderen. Voor elke maand 1. Ik kreeg 2 maanden, dit is augustus.
Monica,
dankje.
een tutorial, ... Hoe moet ik beginnen. Ik start met een id in m'n hoofd, maak een kleine schets en fotografeer. Ik ging naar een groot veld, liet het meisje poseren, zocht een laag standpunt. Ik ging naar zee en fotografeerde er meeuwen.
in ps vooral gewerkt met laagmaskers, selective collors, ... er zit ook een beetje textuur in de lucht zoals je kunt zien. Het is zoals een schilderijtje dat je maakt, of een tekening, of iets anders creatiefs. Je werkt eraan tot je tevreden bent. Photoshop is het palet.
Ik wilde nog meer schilderachtig gaan, maar dat is erg moeilijk. Vooral omdat niks aan dit beeld is geflitst, allemaal daglicht. je hebt dus weinig controle daarover. Als je beelden bekijkt in trend van Dave hill of zo, dan gaat ie enorm veel flitsers gebruiken om dat cartooneske erin te brengen. Dat is moeilijker met daglicht vind ik. Hooglicht en schaduwen kun je ook gebruiken, maar telkens in combinatie met laagmaskers, en op kleine deeltjes. Kleuren via channel mixer lukt ook aardig. Je vertrekt best van een beeld dat al qua licht goed zit, want anders wordt het moeilijk.
ben ik een beetje duidelijk?
Comment
-
-
Een heel duidelijk verhaal, maar veel te hoog gegrepen voor deze PS kluns.
Ooit hoop ik ook dit soort bewerkingen te kunnen maken. Ik vind hem echt helemaal te gek!
(btw...de kijkcijfers bij kinderfotografie liggen hier een stuk lager dan bij foto's van wat volwassenere en luchtig geklede meiden, al beweren sommige fotografen hier anders. Helaas staat alles in dezelfde categorie )
Comment
-
bedankt iedereen!
Monica,
ik been zo'n beauty vrouwenfotograaf, eigenlijk.
Ik doe liever mijn ding en werk heel vaak met kinderen. Ik zette het onder mensen en modellen omdat het geregisseerd is.
Comment
-
oh begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen glamour, fashion, beautyshoots. Integendeel. Ik mag er graag en met bewondering naar kijken...zelf fotografeer ik dan weer liever kids, ook de ieniemienies. Maar de reakties zijn altijd wat minder als je foto's van kids plaatst. Daar doelde ik op. Je foto staat hier prima.
We missen een SC Photoshop
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht(btw...de kijkcijfers bij kinderfotografie liggen hier een stuk lager dan bij foto's van wat volwassenere en luchtig geklede meiden, al beweren sommige fotografen hier anders. Helaas staat alles in dezelfde categorie )
Heel leuke plaat en knap gedaan. Op 900 pix ziet het er fijn uit.Groetjes, Jörgen
www.beautyshoot.nl
Comment
-
-
ohhhhhhhhhhhhhhh, het was juist een steek in jouw richting, toen jullie.....DE fashionfotografen over wilden "stappen" naar kinderfotografie ivm de einige respons (vonden jullie)
LOL
Comment
-
Btw...je moet toch met me eens zijn dat baby's kids, dikke zwangere buikjes in een aparte catergorie horen? Fashion and glamour horen ook in een aparte categorie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk berichtohhhhhhhhhhhhhhh, het was juist een steek in jouw richting, toen jullie.....DE fashionfotografen over wilden "stappen" naar kinderfotografie ivm de einige respons (vonden jullie)
LOL
Ben namelijk momenteel van mening dat het mij geen ruk uitmaakt waar welke platen terecht komen. Ben nog steeds van mening dat een te uitgebreid forum voor mij persoonlijk niet werkt.
Enige waar ik achter sta is 0+ en 18+ en geen limit op aantal platen.Groetjes, Jörgen
www.beautyshoot.nl
Comment
-
beetje minder kan ook wel. Ik zal je verwisseld hebben met iemand anders.
MEA CULPA
Comment
Comment