Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op de hooizolder

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Op de hooizolder

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    Mad Max toch:
    grt,bouk.
    Nobody's perfect

@shooter: Knopje? Bedoel je knoop op broek of tepel?
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
      Nobody's perfect
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik ben fan
        ::: Flickr :::

Comment

dit zijn heel mooie opnames naar mijn gevoel absoluut, maar zelf zou ik dezelfde platen graag eens zien zonder dat "scaneffect" want dat vind ik vreselijk....
          http://www.jvs-photography.be/

Comment

het felbesproken scaneffect laat ik in het midden.. Ik snap wat Max bedoeld.. sommige van mijn eigen bewerkingen die ik dan weer goed vind vinden sommigen misschien helemaal niks.. en omgekeerd. Dus dit noem ik freedom of the creator

Mij geeft het wel zo het gevoel van modellen die de foto's niet loskrijgen bij de fotograaf of opdrachtgever die hun foto dan zien in een boekje, het uitknippen, inscannen en dan online smijten
            poof

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door simonisme Bekijk bericht
              het felbesproken scaneffect laat ik in het midden.. Ik snap wat Max bedoeld.. sommige van mijn eigen bewerkingen die ik dan weer goed vind vinden sommigen misschien helemaal niks.. en omgekeerd. Dus dit noem ik freedom of the creator

Mij geeft het wel zo het gevoel van modellen die de foto's niet loskrijgen bij de fotograaf of opdrachtgever die hun foto dan zien in een boekje, het uitknippen, inscannen en dan online smijten
              Nou.. das toch een groot compliment voor mij dan weer. Ik loop al heel lang te klooien om juist dat effect in de plaat te krijgen. Ben blij dat het er nu eindelijk eens op lijkt hahaha.

leuke is dat ik vandaag de prints van het Lab kreeg en sjesus.... zoo gaaf :| Zit een heerlijke diepte en sfeer in. Ikke helemaal blij voor mijn boek

Sorry dat ik zo eigenwijs ben mensen, maar dit is precies wat ik nodig had.
              Groetjes, Jörgen
              www.beautyshoot.nl

Comment

waarom print je het niet op minderwaardig papier en scan je het in? ipv te photoshoppen?

on-topic: mooie enscenering en fotos

beetje on-topic: groot gelijk, een foto is een iets wat je geprint moet zien, veel mensen hier vallen over verscherpingen, ongave huid, het scherptepunt dat 1 mm verkeerd ligt (zie je dat als je naar een afdruk kijkt die ergens wordt gepresenteerd? ga je altijd foto's beoordelen door er op 10 cm afstand naar te kijken? ik dacht het niet.) Het mag dikwijls met een veel creatiever oog worden bekeken ipv wetenschappelijk. Ben zelf opgeleid tot ingenieur en dat is nu net waarom fotografie me interesseert, veel wetenschap, maar uiteindelijk is het toch altijd gevoel en intuitie dat moet overheersen!

(en ja ik weet het, er zijn ook veel gevallen waarin terecht mag gestruikeld worden over details in foto's).
                http://shelter.narfum.org

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fuzzylogic Bekijk bericht
                  waarom print je het niet op minderwaardig papier en scan je het in? ipv te photoshoppen?
                  lol.. zou kunnen. Maar ja.. we hebben nu eenmaal computers toch? We hebben ook polaroids, maar iedereen gebruikt de plugin voor PS

(en ja ik weet het, er zijn ook veel gevallen waarin terecht mag gestruikeld worden over details in foto's).
                  Tuurlijk mag dat. Net zo als je mag zeggen dat een stijl/bewerking niet aanspreekt ...
                  Groetjes, Jörgen
                  www.beautyshoot.nl

Comment

ik lees op dit forum al een tijdje mee (als beginneling)
                    Modelfotografie is persoonlijk niets voor mij, maar ik ben er wel voor te vinden om te bekijken.
                    En ik vind deze reeks echt geslaagd
                    het fel besproken scan-effect vind ik geweldig
                    enkel het knoopje van haar broek stoort mij

Doe zo verder
                    ik heb je site bij mn favorieten gezet, zodat ik nog vaak kan terugkijken naar je creaties

grtz JordiC

Comment

Hehe.
                      Hoe zondig ik tegen alle regels om een technisch perfecte foto te maken.
                      - cadrage (elleboog en knie er niet op etc)
                      - te weinig contrast
                      - uitgebrande vlekken
                      En zo kan je nog even doorgaan.

Het eerste wat iedereen denkt is inderdaad een scan van iets uit de jaren 80. Als dat de bedoeling was : mission accomplished !
                      Zolang jij en je model (en indien in opdracht -> de opdrachtgever) maar tevreden zijn. Da's al wat telt.

Vraagje: was deze foto technisch in orde, en nadien bewerkt tot dit resultaat? Of was de cadrage, overbelichting etc al van uit de cam zo ?

Groetjes,
                      Hiawatha.
                      What if...

Comment

Ik ben, geloof ik, begonnen met het commentaar dat het een slecht ingescande foto lijkt.
                        Ik snap natuurlijk wel dat het geen echte scan is. Ik vind het gewoon een heel slechte bewerking. Maar als de topicposter er tevreden mee is en het model ook (wat ik me met de beste wil niet kan voorstellen), dat is het enige wat telt.

Ik heb in SC nog slechtere bewerkingen gezien voor zover dat iets waard is.
                        Last edited by danielsl; 24 juni 2010, 22:49.
                        D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht

Ik heb in SC nog slechtere bewerkingen gezien voor zover dat iets waard is.
                          Voor mij geen ene cent

@hiawatha: Gaat het om de SC plaat of om de out of cam versie. Je mag zelf invullen hoe die er uit heeft gezien.

thanks allemaal
                          Groetjes, Jörgen
                          www.beautyshoot.nl

Comment

Nobody's perfect

@shooter: Knopje? Bedoel je knoop op broek of tepel?
                            knoop op broek

Comment

@hiawatha: Gaat het om de SC plaat of om de out of cam versie. Je mag zelf invullen hoe die er uit heeft gezien.
                              Hey Madmax. Even m'n vraag verduidelijken. Ik probeer nog steeds de foto's zoals ik ze wil bereiken recht uit de cam te toveren. Wil ik dus overbelicht, dan zal ik overbelichten. Cadrage etc ook. Het "scan" effect (de strepen) kan je uiteraard niet bij de opname zelf bekomen...
                              Dus : was de foto toen hij uit de camera rolde technisch ok (niet overbelicht, ruimere cadrage, ...) en heb je nadien in nabewerking de crop aangepast, de belichting aangepast (beetje overbelicht) ? Of was dat al bij de RAW zo ?
                              'k Hoop dat de vraag zo duidelijk is ?
                              Indien niet: niet van wakker liggen

Groetjes,
                              Hiawatha.
                              What if...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hiawatha Bekijk bericht
                                Hey Madmax. Even m'n vraag verduidelijken. Ik probeer nog steeds de foto's zoals ik ze wil bereiken recht uit de cam te toveren. Wil ik dus overbelicht, dan zal ik overbelichten. Cadrage etc ook. Het "scan" effect (de strepen) kan je uiteraard niet bij de opname zelf bekomen...
                                Dus : was de foto toen hij uit de camera rolde technisch ok (niet overbelicht, ruimere cadrage, ...) en heb je nadien in nabewerking de crop aangepast, de belichting aangepast (beetje overbelicht) ? Of was dat al bij de RAW zo ?
                                'k Hoop dat de vraag zo duidelijk is ?
                                Indien niet: niet van wakker liggen

Groetjes,
                                Hiawatha.
                                Okay.. das een eerlijke vraag/uitleg.

Out of cam:
                                Denk dat we dat allemaal wel willen en vaak zijn de lichtomstandigheden zo dat dit ook te doen is mits je ruimte hebt en de bronnen.

Voorbeeld van out of cam no PS in de studio:

In dit geval was het echter onmogelijk omdat ik op een donkere zolder stond met nagenoeg geen daglicht en maar 1 flits om ook nog eens de ruimte te belichten. Dak en muren waren erg donker dus bouncen was nagenoeg geen optie.

Dus om je vraag concreet te beantwoorden:
                                Nee. De overstraling is nabewerking. De basisplaat is correct belicht.
                                Model staat op het origineel compleet erop en crop is door mij gekozen.

Er bestaat echter een groot verschil tussen, wat jij overbelichte plekken noemt, en/of highlights. Wat jij ziet zijn geen overblichte plekken op een model met een spierwitte huid maar highlights. Ze komen nergens boven de 235/235/235 uit.
                                Ook deze discussie heb ik al vaker hier gevoerd en sommige mensen weten hier dat ik graag tegen het randje aanwerk.

Hopende je zo voldoende te hebben geinformeerd.
                                Groetjes, Jörgen
                                www.beautyshoot.nl

Comment

Working...
                                X